Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie

<< < (100/138) > >>

Siecool:
No tak, przy budynkach można się tak bawić, tylko ja bym chciał, żeby to jednak robił jakiś automat za mnie, bo teren do Całkowa włącznie ma ~17 000 trójkątów - poprawianie na czuja nawet 1/4 z nich to zabawa na lata, nie mówiąc o tym, że to dopiero jakaś połowa zaplanowanego terenu...

Dlatego wymyśliłem plan B, proteza i prowizorka to jest niezła, ale nic lepszego mi nie przyszło na razie do głowy. Przy okazji wyszły też jakieś dziwne rzeczy. Mianowicie:
- zmajstrowany teren z ustawionym jednym smoothing group na całość wyeksportowałem do scm;
- następnie zaimportowałem go skryptami z powrotem do innego pliku. Okazało się, że po drodze z jednej zrobiło się w nim 12 smoothing groups, diabli wiedzą skąd, dlaczego i po co...
- takiż teren bez dokonywania jakichkolwiek zmian wyeksportowałem po prostu ponownie do scm.

Taka zabawa eliminuje w ogóle smootha, ale nawet chyba wolę tak wyglądający teren, bo daje dobry wyraz różnic wysokości, co smooth skutecznie zabija i wizualnie spłaszcza teren. Nie mówiąc o tworzeniu różnych dziwnych plam to tu, to tam...

Przy okazji przejrzałem też Całkowo oryginalne i Bałtyk pod kątem oświetleniowych dziwolągów i tam też występują różne dziwne plamy w terenie, tyle tylko, że ponieważ jest on mniej skomplikowany to są to pojedyńcze sprawy i nie rzucają się aż tak w oczy.

Benek:
Tak przy okazji. Rów na pierwszym screenie jest niezgodny z instrukcją. Ja też jednak taki zrobiłem u siebie, bo robiąc w 3DS Maxie scenerie wg wszystkich przepisów nigdy byśmy jej nie skończyli. Trzeba iść na kompromis.

Siecool:
Zgadza się, jest niezgodny, ale to pikuś, bo robiąc scenerię wg instrukcji trzebaby w ogóle zacząć od przepisowej podsypki, z czym niestety byłby poważny problem.

Sawi:

--- Cytat: Siecool w 15 Listopada 2012, 20:44:38 ---Przy okazji przejrzałem też Całkowo oryginalne i Bałtyk pod kątem oświetleniowych dziwolągów i tam też występują różne dziwne plamy w terenie, tyle tylko, że ponieważ jest on mniej skomplikowany to są to pojedyńcze sprawy i nie rzucają się aż tak w oczy.

--- Koniec cytatu ---
Podejrzewam, że takich scenerii z tego typu plamami na terenach jest znacznie więcej. Tylko jak sam zauważyłeś aż tak zbytnio się to nie rzuca szczególnie w oczy więc sobie jest.

szogun:
Żeby to wyeliminować musiałbyś zagęścić siatkę (coś a'la teren na MOPie), przy takich kantach jak teraz i Smoothie nie ma bata żeby oświetlenie było poprawne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod