Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie

<< < (61/138) > >>

szogun:
Co nie zmienia faktu że efekt jest świetny :D
http://www.youtube.com/watch?v=d5iHST9m8jM

dejotzbych:

--- Cytat: Benek w 15 Stycznia 2012, 14:00:51 ---
--- Cytat: Cesky Kretek w 15 Stycznia 2012, 13:57:14 ---Możesz spróbować użyć tekstury z kanałem alpha zrobionej gradientowo.

--- Koniec cytatu ---
Umie ktoś to zrobić? Ja nie wiem o co chodzi.

--- Koniec cytatu ---

Benny, alpha to jakby czwarty (po RGB) kolor odpowiedzialny za przezroczystość. Nie wiem jakiego programu używasz, wytłumaczę na przykładzie PSa:

1. Zaznaczasz cały obrazek (Ctrl+A)
2. Z górnego menu bierzesz Zaznacz->Zapisz zaznaczenie, ustawiasz jak na obrazku 1.
3. Klikasz w zakładkę "Kanały" (zał. 2), tam ustawiasz widoczność kanału alpha (klik w oczko), potem wybierasz kanał do edycji (klikasz na jego nazwie) - zał. 3
4. Teraz możesz malować czym chcesz i jak chcesz (na przykład wypełniasz prostokąt gradientem), pamiętając o tym, że masz do dyspozycji tylko skalę szarości (biały to pełne krycie, czarny to całkiem przezroczysty) - zał. 4
W PS-ie, jeśli masz widoczne również kanały RGB, alpha jest ma kolor czerwony, więc się nie zdziw
5. Zapisujesz jako TGA/DDS, pamiętając, żeby zaptaszyć "zapisz kanał Alpha" - zał. 5
6. Kombinujesz z mapowaniem, pamiętając o tym, że płaszczyzny z dwoma teksturami muszą na siebie zachodzić, a ta z przezroczystością musi być AFAIK kilka mm wyżej, żeby nie migało.

Chyba się nie pomyliłem nigdzie...

bohunIC:
Ja uzywam tego: http://eu07.pl/userfiles/1280/priv-TgaTool2.zip

Trzeba ustawic sciezki dostepu i wybrac program do edycji textur - najlepiej GIMP. Odpalasz se przeskalowany plik BMP i robisz kanal Alpha. Potem edycja w GIMP biale jest widoczne, czarne przezroczyste i masz juz gotowa texture. Zajmuje to 30sec.

Pzdr

Benek:
Zrobiłem sobie obiekt, który ma widocznie za dużo trójkątów, bo exe jest słabe i muli. Proszę, by ktoś krok po kroku opisał jak mogę wyeksportować model do t3d, tak by potem wstawiając go w scenerii był on w tym samym miejscu.

matek123:
Wstawiasz banana w 0 0 0 i robisz hierarchię. zaznaczasz banana i resztę trójkątów. Dalej normalnie eksportujesz. Dodatkowo sub modele o takich samych teksturach łączysz za pomocą attach.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod