Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie

<< < (7/138) > >>

Benek:
Właśnie podejrzałem jak to Romek zrobił. Tak jest jak mówisz Szogun. Jest to plane, tylko niepokoi mnie, że podzielił sobie Romek tą prostokątną płaszczyznę tylko na 2 trójkąty. Ja np. jak robiłem teren, to robiłem go dwa razy, bo pierwsza wersja miała dwa trójkąty tylko, z czego przy odpowiednim ułożeniu kamery jeden znikał (problem z exe). Boję się, że las też by mógł znikać :/

szogun:
Trzeba by go odpowiednio podzielić żeby nie wychodził poza obszar wyświetlania terenu.

surgeon:

--- Cytat: Benek w 27 Listopada 2011, 13:50:36 ---...z czego przy odpowiednim ułożeniu kamery jeden znikał (problem z exe). Boję się, że las też by mógł znikać :/

--- Koniec cytatu ---
Może były za długie trójkąty?

Benek:
Były bardzo długie. Znasz dopuszczalną długość?
Odnośnie ścian lasu. Tworzę plane, mapuję go i teoretycznie jest ok. Jednak gdy robiłem teren, to tekstura mi się rozciągała, hunter polecił zaznaczyć obszar 5 m na 5 m. Tekstura się "skopiowała" - nie była już rozciągnięta. Pytanie jest takie: jaki obszar ustawić dla tekstury lasu? Taki las może się skopiować, ale tylko w jednym wymiarze. Nie może w pionowej części się kopiować, gdyż wyjdzie mi ściana lasu, a nad nią kolejna ściana. Jak to rozwiązać?
Chcę wstawić model lampy. Wybieram sobie lampę, ale ta ścieżka u góry nie zmienia mi się. Jak to zrobić, by działało?

szczawik:

--- Cytat: szogun w 27 Listopada 2011, 13:34:39 ---Jakie road... Ściana lasu to najzwyklejszy Plane.

--- Koniec cytatu ---
To, że rozwiązanie z plane jest powszechnie stosowane, nie oznacza, że jest to jedyna i najlepsza metoda. Metoda z road polega na umieszczeniu "dróg", z jedną różnicą- pod kątem 900. Zalety są następujące- w oknie skryptu od razu możemy definiować szerokość tekstury, jej wysokość, powtarzalność, widzialność tekstury i tego typu parametry. I, co bardzo interesujące, można wstawiać odcinki lasu jako flexy, dzięki czemu wychodzą nam ładne zakola lasu, a nie jakieś lasy- wielokąty, i to za jednym kliknięciem. Jako że ten sposób ma więcej możliwości, a więc i stosowanie jej jest bardziej zaawansowane, jej stosowanie przedstawię w późniejszym terminie, gdy będę miał czas na napisanie poradnika (czyli tak od 9 grudnia;))

Odnośnie lasów i mapowania- chodzi Ci o to, co ile ma się powtarzać tekstura?
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,19473.msg226503.html#msg226503
Tak ja Quark- najlepsza metoda prób i błędów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod