Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie

<< < (58/138) > >>

Benek:
Powoli dochodzę co i jak. Zaznaczam sobie kawałek plane'a i przesuwam (rozciągam) go na kawałku tekstury. Najgorsze jest to, że nie wiem jak się wpasować z mapowaniem.

Chodzi o to, że moja tekstura ma rozmiar 128 x 512, a więc stosunek to 1:4. Specjalnie jest taki dobrany, gdyż muszę wziąć pod uwagę to, że optymalnie moja zielona trawa wygląda przy mapowaniu 40 x 40 metrów. Szerokości pasków na ostatnim załączonym screenie wynoszą w przybliżeniu 10 metrów (zaznaczono to czerwoną strzałką). Natomiast długości poszczególnych segmentów (zaznaczonych na zielono) niekoniecznie wynoszą równo 40 metrów. Niestety nie mogę naciągać połowy tex na taki segment (np. w przypadku gdy segment ma długość równą 80 metrów) tylko muszę objąć cały segment (scr nr 2). Jak to obejść? Dzielić te segmenty na równe?

Ogólnie mój kawałek musi być mapowany 10 x 40 metrów. Tekstura ma taką samą proporcję.

szczawik:
Nie; służy do tego opcja UVW Map (zakładka Modifiers/UV Coordinates). Po wybraniu pojawi się menu "Mapping" po prawej. Możemy tam wybrać rodzaj mapowania (zazwyczaj Planar) oraz wpisać, co ile metrów/razy ma się powtarzać tekstura w wybranych osiach. Należy pamiętać o odpowiednim przystosowaniu tekstury, by w miejscach powtarzania tekstury nie było widać zbytnio przejść.

Benek:
Zrobiłem tak, że zmapowałem Unwarp, potem UVW mapem i mi skasowało to co robiłem Unwarpem, i pozostało mapowanie po staremu, czyli "krzywo". Jak więc mogę zapisać zmiany po Unwarpie? Tak ogólnie to co napisałeś Szczawik jest mi bardzo dobrze znane. Po prostu skasowało Unwarp, więc pomyślałem, że nie tędy droga.

EDIT:
Spójrzcie. Na scr 1 jest pomapowane Unwarpem. Następnie zaznaczam segment i daję UVW Map, by mi zwęziło tex wzdłuż dłuższego boku. I robi się kicha jak na scr 2. Tzn. obraca się kierunek mapowania który ustaliłem Unwarpem.

EDIT1:
Sigman mi wczoraj napisał, że UVW Map kasuje to co zrobił Unwarp map. Pokażę Wam teraz dwa sposoby mapowania - żaden jednak nie przyniósł skutku.

1. Nie zmieniam kształtu mapowanego elementu. Poprzez obrót, translację i skalowanie wpasowuję element tekstury w siatkę. Screen 1. Efekt jednak nie jest zadowalający, screen 1.1. Im bliżej dolnego ostrza figury, tym tekstura jest tam bardziej ustawiona pod kątem innym niż prosty względem dłuższych boków.

2. Naciągam moją siatkę na teksturę - idealnie rogi do rogów. Screen 2. Efekt na screenie 2.1. Gdyby mapowany kawałek miał kształt prostokąta to mapowanie wyszłoby idealnie.

Sigman coś wspomniał, że Unwrapem da się dopasować teksturę do każdego kształtu. Ja chciałbym uzyskać taki efekt, by nie było widać różnicy między terenem z trawą a terenem z teksturą przejściową. Screen 3. Ludzie, pomóżcie.

adsim:
Nie jestem specem, ale na screenie 3 widać, że masz za duże zagęszczenie. Wejdź do tej opcji co masz na screenie 1 (nie wyrównuj tych kropek), zaznacz obie kropki na górze lub dole i przesuń bliżej środka, tekstura powinna się rozciągnąć. musisz tak manewrować, żeby się ze sobą mniej więcej zgadzały na łączeniu. Ew. trzeba by jeszcze przerobić trochę teksturę tego przejścia.

youBy:
Jakiego skalowania używasz w metodzie 1? Zauważ, że trapez na mapowaniu i trapez z trójkątów wyglądają inaczej…

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod