Uczę się obsługi skryptów. Co jakiś czas natrafiam na problemy, ale udaje mi się je rozwiązać. Czasem jednak jest większy kłopot i muszę prosić o pomoc. Obecnie rozpracowałem jak układa się tory, wstawia zwrotnice, wskaźniki i inne, w przybliżeniu punktowe, obiekty. Przy pomocy guide'a napisanego przez Bohuna zrozumiałem już jak stworzyć teren. Jest to chyba najtrudniejsze zadanie.
Obecnie zależy mi, by wstawić teren płaski. Zrobiłem więc wielokąt (dość spory) i podzieliłem go na trójkąty. Trójkątów wyszło niewiele, tekstura nałożyła się poprawnie. Jednak po odpaleniu symulatora trawa jest dość rozmyta. Przyczyna jest oczywista - duże trójkąty rozciągają teksturę. Chciałbym, aby trójkąty były mniejsze. Czy w takim przypadku nie mogę zrobić wielkoskalowego obszaru (gdyż powstanie wtedy mała ilość dużych trójkątów) tylko muszę robić małe figury?
Jeśli muszę robić małe wielokąty to jest kolejny problem. Gdy taką figurę zamknę i będę chciał stworzyć sąsiednią, to nie wiem jak dociągnąć się do sąsiadujących boków. Przesadzony efekt widać na screenie. Dlaczego tak nie może zostać? Dlatego, że płaszczyzny będą się przenikać i w konsekwencji migotać w miejscu, gdzie tworzą wspólną część. Jak to zrobić, by wielokąty stykały się krawędziami?