Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Wstawianie modelu do scenerii

(1/5) > >>

Mytnik:
Witam. Stworzyłem model w 3dsmaxie wyeksportowałe go do .t3d.
W katalogu textures utworzyłem folder "moje" i w nim dałem teksturę, a w pliku .t3d zmieniłem ścieżkę na moje/barak.bmp
Plik .t3d tak mam w katalogu models i podkatalogu "moje"
W katalogu scenery utworzyłem plik barak.inc o takiej treści:

--- Kod: ---// (p1) none (p2) (p3) (p4) origin (p5) rotacja


origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0

node -1 0 none model 0 0 0 0 moje/barak.t3d none endmodel

rotate 0 0 0
endorigin
--- Koniec kodu ---

W pliku td.scn dodałem taki wpis include:

--- Kod: ---include;moje/barak.t3d;31.8144;5.8;-157.511 337.0;end

--- Koniec kodu ---

Mimo to nadal nie widzę swojego modelu w scenerii. Gdzie w takim razie jest błąd?

Proszę poprawić zaznaczone. Dziękuję.
/ Żuk

szogun:
Skorzystaj z tego:

--- Kod: ---atmo 0.6 0.7 0.8  300 1600  0.6 0.7 0.8 endatmo
light -500 500 200  0.3 0.33 0.35  0.7 0.65 0.6  0.75 0.74 0.7 endlight
camera 0.6 0.7 0.8  300 1600 0.6 endcamera

node -1 0 start track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
0.0743122 0.2 0.203339  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
0.0743122 0.2 100.203  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
0.0743122 0.2 100.203  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
0.0743122 0.2 200.203  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_used1 4 tpbps-new2 0.2 0.5 1.1
0.0743122 0.2 200.203  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
0.0743122 0.2 300.203  0.0  //point 2
0
endtrack


//-------------------------------------------------
// Plane01
//-------------------------------------------------
node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial zima\snieg
127.639 0.0 339.449 0.0 1.0 0.0  0.169636 371.953 end
127.639 0.0 -32.3175 0.0 1.0 0.0  0.169555 0.185978 end
-211.42 0.0 339.449 0.0 1.0 0.0  339.228 371.953
endtri

node -1 0 none triangles material ambient: 255.0 255.0 255.0 diffuse: 255.0 255.0 255.0 specular: 229.5 229.5 229.5  endmaterial zima\snieg
-211.42 0.0 -32.3175 0.0 1.0 0.0  339.228 0.18589 end
-211.42 0.0 339.449 0.0 1.0 0.0  339.228 371.953 end
127.639 0.0 -32.3175 0.0 1.0 0.0  0.169555 0.185978
endtri


node;800;0;budynek;model;-6.83929;0.0;44.6235;0.0;infrastruktura/9629]budynek1.t3d;none;;endmodel

FirstInit
trainset none start 10.0 10.0
node 800 0 ET22-135 dynamic PKP\ET22_v1 201E-135 201E 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
endtrainset

--- Koniec kodu ---
Sam kiedyś miałem problemy ze wstawieniem modelu na TD ale zawartość kodu zapisana jako scn powinna rozwiązać sprawę. Tylko musisz zmienić ścieżkę do modelu. To tylko tor, podłoże, model i nic więcej.

Marconi:

--- Cytat: Mytnik w 28 Października 2011, 21:08:15 ---W pliku td.scn dodałem taki wpis include:

--- Kod: ---include;moje/barak.t3d;31.8144;5.8;-157.511 337.0;end

--- Koniec kodu ---

Mimo to nadal nie widzę swojego modelu w scenerii. Gdzie w takim razie jest błąd?

--- Koniec cytatu ---
Błąd w instrukcji include. Brakuje parametru (p1) i dlatego (p2) jest traktowane jak (p1), (p3) jak (p2) itd. Instrukcja include nie może poprawnie umiejscowić obiektu.
Przeoczenie błędu w nazwie. Proszę na bocznicę.

Benek:
Podajesz ścieżkę do INC, a nie do T3D.

Ra:

--- Cytat: Mytnik w 28 Października 2011, 21:08:15 ---W pliku td.scn dodałem taki wpis include:

--- Kod: ---include;moje/barak.t3d;31.8144;5.8;-157.511 337.0;end

--- Koniec kodu ---

--- Koniec cytatu ---

Po pierwsze, błędne rozszerzenie, powinno być moje/barak.inc.

Po drugie, przy takim wpisie, parametry masz przypisane tak:
(p1) ≡ 31.8144
(p2) ≡ 5.8
(p3) ≡ 157.511
(p4) ≡ 337.0,
co nie odpowiada przeznaczeniu parametrów użytych przez Ciebie w pliku INC.
--- Kod: ---// (p1) none (p2) (p3) (p4) origin (p5) rotacja
--- Koniec kodu ---

Po trzecie, istnieje konstrukcja test … endtest, którą można przetestować przetwarzanie pliku INC. W logu otrzymasz zapis, jak symulator widzi dany INC po podstawieniu argumentów.

--- Kod: ---test
include;moje/barak.ini;31.8144;5.8;-157.511 337.0;end
endtest
--- Koniec kodu ---

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod