Na wstępie przepraszam za odgrzanie tematu, ale mój problem dotyczy właśnie modelowanie w GMAXie i chyba nie ma takiego powodu, żeby zakładać nowy topic. Narazie mam jeden problem, ale z pewnością w przyszłości dojdą następne ;)
Pomimo, że przeczytałem na forum kilka postów-tutoriali po 20 razy każdy, wciąż mam problem z wykonaniem modelu, wyeksportowaniem go do .t3d i wstawieniem na scenerię. Opiszę krok po kroku co robię.
Model tworzyłem na podstawie instrukcji znajdującej się 2 posty wyżej.
1. Stworzyłem Boxa;
2. Wcisnąłem "M", następnie "New" i "Standard". Zaznaczyłem tą niebieską kostkę. Ambient, Diffuse i Specular zmieniłem na biały, ponieważ zaobserwowałem, że w przeciwnym wypadku wyskakuje błąd przy próbie eksportu. Kliknąłem na szary kwadracik koło Diffuse i "Bitmap". Wybrałem teksturę z rozszerzeniem .bmp. Następnie ponownie zaznaczyłem niebieski kwadracik, bo się "odznaczył" i kliknąłem Aply.
3. Później Modifiers > UV coordinates > Unwrap UVW.
4. Rozwinąłem listę Unwrap UVW, zaznaczyłem Select Face, na widoku "Front" zaznaczyłem jedną ścianę. Kliknąłem "Planar Map" - nie zauważyłem, żeby coś się stało.
5. Następnie uruchomiłem skrypt i wcisnąłem "T3D Export", pojawił się błąd;
6. Gdy przed wyeksportowaniem zaznaczyłem całego boxa i dałem "Convert to editable mesh", obiekt można było wyeksportować, ale podczas uruchamiania symulacji pojawił się błąd.
Ale to nie była jedyna instrukcja na forum dotycząca modelowania, nie poddając się skorzystałem z dobrodziejstwa tego wątku -
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1142.msg8049.html#msg8049. Niestety przy próbie uruchomienia wyskakuje taki sam błąd jak w punkcie 6. Więc może wstawiam źle model na scenerię? Wpis wygląda tak:
node;-1;0;bud;model;-5.55684;0.0;53.6775;0.0;bud_trawa.t3d;none;;endmodel
Wstawiłem go za pomocą skryptów na zrobioną przeze mnie scenerię z jednym latającym torem.
Chciałbym stworzyć, małą, ale realistyczną scenerię. "Jeśli mi pomożecie, to sądzę, że ten cel uda nam się wspólnie osiągnąć. Jak, pomożecie?" ;)