Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Semafory

<< < (14/27) > >>

Tyrystor:
Póki jest wątek to zapytam. Czym się różni tarcza manewrowa od tarczy zaporowej?

matek123:
Tarcza manewrowa dotyczy tylko przebiegów manewrowych, a zaporowa obowiązuje i przebiegi manewrowe i pociągowe.

Mutopompka:
@Tyrystor: Zajrzyj do E-1, rozdział 2, paragraf 6 - Tarcze zaporowe
E-1, rozdział 2, paragraf 7 - sygnalizacja manewrowa

Paul:

--- Cytat: Mannerheim w 23 Sierpnia 2011, 22:14:35 ---Jak już jesteśmy przy tarczach rozrządowych - czy ktoś wie o istniejących gdzieś takich tarczach ale mechanicznych? Poza tą znaną z Gliwic (o ile jeszcze istnieje...). Działającej pewnie nie ma już żadnej, ale może zachowały się jeszcze gdzieś pojedyncze, w miarę kompletne egzemplarze?

--- Koniec cytatu ---

Nie wiem czy nadal stoi, ale jedna stała w Węglińcu, a niedaleko niej pozostałości dźwigni sygnałowej.

Jeżeli chodzi o świetlne Tr, to jest ich dużo na stacjach rozrządowych.


--- Cytat: chemik35 w 28 Sierpnia 2011, 00:27:45 ---2. Czy należy interpretować tą Tm jako granicę przetaczania czy pełni ona normalną pracę manewrową? I przy okazji jak zachowuje się ona podczas manewrów?

--- Koniec cytatu ---

Pełni funkcję granicy przetaczania (ewentualna dalsza jazda tylko na radio), a podczas manewrów zachowuje się tak, że cały czas wyświetla niebieskie :)


--- Cytat: pioko17 w 28 Sierpnia 2011, 13:03:34 ---
--- Cytat: Mannerheim w 28 Sierpnia 2011, 11:18:19 ---Od dołu : biała i zielona.

--- Koniec cytatu ---
Co w takim razie za zadanie ma pokazywać zielona? :)

--- Koniec cytatu ---

S2. Ten semafor wyświetla S2, S5 lub S13.


--- Cytat: kalapi w 29 Sierpnia 2011, 22:50:29 ---A teraz ciekawostka jaki sygnał wskazuje semafor?

--- Koniec cytatu ---

Większą ciekawostką jest semafor kształtowy z W24 przy torze lewym...


--- Cytat: ZiomalCl w 29 Sierpnia 2011, 15:57:12 ---
--- Cytuj ---Czyli Reda - Hel i Chabówka - Zakopane(?) ?
--- Koniec cytatu ---
Nie jestem w stanie stwierdzić czy i od kiedy jakieś konkretniejsze przykłady sterowanie zdalnie nie mają SBL (a są takie).

--- Koniec cytatu ---

Generalnie rzecz biorąc przy zdalnym sterowaniu nie ma zastosowania tradycyjna blokada półsamoczynna ze wzrokowym stwierdzaniem SKP - niezajętość toru musi być kontrolowana automatycznie. Można to rozwiązać budując SBL (która wyposażona jest zawsze w urządzenia kontroli niezajętości toru - zwykle obwody torowe) lub wyposażając blokady półsamoczynne w liczniki osi, służące do stwierdzania wjazdu pociągu w całości. Istnieją również blokady półsamoczynne z kontrolą niezajętości szlaku obwodami torowymi, jednak obwody takie mają ograniczoną długość - rozwiązanie takie nadaje się tylko do krótkich szlaków. Przy zastosowaniu liczników osi/obwodów torowych zwolnienia blokady dokonuje dyżurny lub następuje ono samoczynnie - w takim przypadku blokada taka funkcjonalnie nie różni się od jednoodstępowej SBL.

Gdy budowano NZS Otwock (lata 50/60 - był to prototyp zdalnego sterowania na PKP, zupełnie inne technologie - nie było wtedy systemów komputerowych), nie znano liczników osi, natomiast obwody torowe nie nadawały się do kontroli niezajętości całego szlaku i zapewne dlatego zastosowano SBL z podziałem na odstępy.

Współcześnie na odcinkach jednotorowych stosuje się raczej liczniki osi. W LCS Żywiec na szlakach Łodygowice - Żywiec i Żywiec - Węgierska Górka zastosowano liczniki osi bez blokad liniowych - te trzy stacje traktowane są przez system jako jeden okręg nastawczy - natomiast na pozostałych szlakach funkcjonują zmodyfikowane blokady Eap z licznikami osi, działające samoczynnie. LCS Władysławowo prawdopodobnie także ma blokady Eap z licznikami osi, natomiast na odcinku Chabówka - Zakopane nie ma żadnego systemu zdalnego sterowania.

Pawel T.:
Póki temat żyje...

Jak zachowa się jednokomorowa tarcza ostrzegawcza ostrzegająca przed pięciokomorowym semaforem wjazdowym na stację, gdy na semaforze podamy sygnał S2 bądź S5?

(tego można nie czytać - opis realnej sytuacji)
Na linii 55 Sokołów Podl. - Siedlce wjazdu na stację Siedlce pilnuje 5-cio komorowy semafor wjazdowy. Za semaforem mamy rozjazd. W prawo odchodzi tor prowadzący przez wszystkie tory stacji, którym możemy zjechać na każdy z nich. Natomiast prosto tor jest zamknięty tarczą D0 a wędruje bezpośrednio do peronu 1, za którym stoi 5-cio komorowy semafor. Dalej mamy tor powrotny do torów szlakowych i tory manewrowe. Ale mniejsza z tym. Wróćmy do semafora wjazdowego na stację. Pociągi zdawcze wjeżdżające od strony Sokołowa Podlaskiego zatrzymują się przed semaforem, zgłaszają przyjazd, następnie dostają S13, i gdzieś tam sobie zjeżdżają jadąc po zwrotnicy "na iglicę" a więc na bok.
(koniec opisu)

Teraz pytanie z serii "co by było gdyby".

Gdybyśmy ułożyli przebieg pociągu tak, aby wjechał nam bezpośrednio na tor 10 peron 1 (a więc na każdej zwrotnicy prosto) aż do semafora za peronem wskazującego "stój!", semafor wskazałby nam sygnał S5. Naturalne rozumowanie.
Tarcza ostrzegawcza przed semaforem wskazałaby nam wtedy światło koloru zielonego.

Pytanie jest następujące: jak to możliwe że przed pięciokomorowym semaforem wjazdowym na którym istnieje możliwość podania sygnału S2 i S5 czyli jazda z największą dopuszczalną prędkością stoi tarcza ostrzegawcza jednokomorowa posiadająca tylko komorę koloru zółtego?

"Póki", poza tym drobne poprawki interpunkcji
ABu

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod