Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Semafory

<< < (10/27) > >>

Interesant:

--- Cytat: Siecool w 29 Sierpnia 2011, 18:23:59 ---Jednym z zaleceń Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych po tym wypadku jest "dokonanie analizy w zakresie możliwości ujednolicenia rozmieszczenia komór świetlnych sygnalizatora z masztem biało-czerwonym, z zachowaniem podziału komór światłem czerwonym, tak że pojedyńcze światło poniżej komory światła czerwonego, jeśli świeci samodzielnie, jest sygnałem wątpliwym".


--- Koniec cytatu ---

AtapiCl:
No i? Ja mogę zacytować to samo:


--- Cytat: Siecool w 29 Sierpnia 2011, 18:23:59 ---Jednym z zaleceń Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych po tym wypadku jest "dokonanie analizy w zakresie możliwości ujednolicenia rozmieszczenia komór świetlnych sygnalizatora z masztem biało-czerwonym, z zachowaniem podziału komór światłem czerwonym, tak że pojedyńcze światło poniżej komory światła czerwonego, jeśli świeci samodzielnie, jest sygnałem wątpliwym".

--- Koniec cytatu ---

Zgodnie z przepisami ważny jest obraz. Jeśli ważny jest obraz, to obojętnie w której komorze - ważne jest, żeby umieścić tak komory, aby dany obraz móc uzyskać. Nie ma przepisu mówiącego o tym, że semafor powinien wyświetlać S5 w tej górnej, a nie w tej dolnej komorze. Robienie tego jest na siłę. Przy semaforach czterokomorowych nie ma możliwości zrobić tak, żeby w każdym przypadku S5 było ponad czerwonym (np. gdy porównamy semafor o układzie zcpb z semaforem pcpb).

Siecool:
Jeśli dążymy do osiągnięcia bezpieczeństwa na sieci kolejowej nie możemy pozwalać sobie na to, żeby tak podstawową sprawę jak układ komór w semaforze, kształtować wedle czyjegoś widzimisie. PLKa zamiast szukać sposobu, szuka powodu - z jednej strony tłumaczy się, że kalibruje światło semafora na prawą szynę i nie może dopuszczać lokomotyw z kabiną po lewej stronie, bo maszynista może zauważyć sygnał o ćwierć sekundy później niż siedzący po prawej, a z drugiej strony z oszczędności utrzymuje na sieci różne dziwne i mylące semaforowe wynalazki zamiast dążyć do ujednolicenia sygnalizacji. Jakoś w tym przypadku bezpieczestwo PLKi nie obchodzi mimo, że sprawa została poruszona w raporcie powypadkowym.

Przepisy kolejowe naprawdę nie zostały spisane na kamiennych tablicach i przekazane PLK na górze Synaj - można i trzeba je zmieniać.

AtapiCl:
Mówię tylko, że to co niektórzy chcą uzyskać nie jest możliwe w praktyce. Dałem konkretny przykład. Mało tego - w nocy też z daleka widzisz w której komorze masz zielone? Nie, dlatego tę zmianę uważam za bezsensowną.

kalapi:

--- Cytat: Siecool w 29 Sierpnia 2011, 22:19:06 ---... z jednej strony tłumaczy się, że kalibruje światło semafora na prawą szynę i nie może dopuszczać lokomotyw z kabiną po lewej stronie, bo maszynista może zauważyć sygnał o ćwierć sekundy później niż siedzący po prawej,
--- Koniec cytatu ---

Właśnie nieraz siedząc po lewej stornie szybciej zauważysz semafor niż po prawej. Ponieważ są takie porośnięte krzaczory a PLK-ce ciężko to wyciąć, lepiej trawę kosić.

A teraz ciekawostka jaki sygnał wskazuje semafor ?

 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod