« Odpowiedź #15 dnia: 27 Lipca 2011, 20:40:29 »
Znam naszych manewrowych i myślę że nie zostawili by składu wyluzowanego…
Pamiętaj o tym, że wagony same też mogą odhamować. Kiedyś miałem skład około 15 wagonów, który po zahamowaniu i odstawieniu na ok 30 min zaczął sam luzować, wagon za wagonem… Druga sprawa jest taka, że samo podłożenie płozy to trochę za mało. Powinno się maksymalnie wcisnąć płozę pod koło a następnie za pomocą odluźniacza wagon wyluzować. Wtedy wagon najeżdża na płozę (pod warunkiem, że skład był ściśnięty) i nie ma takiej opcji żeby płoza wypadła albo ktoś ją ukradł. Życie pokazuje, że drużyny manewrowe ułatwiają sobie pracę i tylko podkładają płozę albo stawiają ją metr czy dwa od wagonu. Przy takim postępowaniu nietrudno o to żeby płoza spadła z szyny i nie zatrzymała wagonu.
…ale chyba wiecie że manewrowi mają określoną instrukcję odnośnie swoich obowiązków.
Gadanie… Co z tego, że jest instrukcja jak większość drużyn manewrowych i tak się do niej nie stosuje… Ktoś kiedyś powiedział, że gdyby na kolei robiono wszystko zgodnie z przepisami to żaden pociąg czy towarowy czy osobowy by nie wyjechał… Brutalne ale poniekąd prawdziwe. Jedyne co pozostaje to starać się pracować zgodnie z przepisami i uważać na tych co instrukcje i zalecenia omijają szerokim łukiem…
btw Odnośnie zabezpieczania składu. Np na stacji Toszek jest tak, że jak podstawia się pod rampę wyładunkową wagony z węglem należy na skrajnych wagonach zakręcić hamulce ręczne i wagony te zabezpieczyć za pomocą dwóch płóz. Na dodatek poprzez radio należy zgłosić dyżurnej zabezpieczenie składu i podać swoje nazwisko. Mimo, że na stacji dużych pochyleń nie ma, a tor zabezpieczony jest wykolejnicą środki ostrożności są całkiem rygorystyczne - i dobrze, tak powinno być wszędzie.
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2011, 20:51:36 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76