Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Tekstury - początki

<< < (13/19) > >>

Cesky Kretek:
Może być większa, jeśli zachowasz odpowiednie proporcje boków.

adsim:
Może, tylko pytanie brzmi, czy będzie miało to sens. Nie zawsze jest to opłacalne.

Ra:
Proporcje boków nie są istotne, tekstura do mapowania widziana jest jako kwadrat o boku długości 1 (od 0.0 do 1.0). Wyjątkiem są tylko tekstury dróg i chodników, w ich przypadku proporcje są uwzględniane. Maksymalny bok tekstury akceptowany przez karty to bodajże 8192 pikseli, jeśli karta nie akceptuje takich rozmiarów, EXE ją zmniejszy (co wydłuży wczytywanie w przypadku TGA). Zmniejszanie nie dotyczy BMP ani TEX.

MasterYoda:
W teksturach jak widziałem czoło ma większe rozmiary niż boki lokomotywy i jak sądzę nie ma to znaczenia. A w teksturze która robię mogę wykorzystać elementy np pokrycie dachu z innych plików? @Ra dzięki za konkretną odpowiedź.

KormaK:
Tak, licencja symulatora pozwala na takie rzeczy, jednak lepiej przed tym zapytać się twórcy tego elementu o zgodę, żeby nie było niepotrzebnych niedomówień. :) Najlepiej potem (a raczej tak powinno się robić) w pliku informacyjnym umieścić o tym stosowną informację.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod