Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Tekstury - początki
Wokulski:
@Tomaszek_Lodz - nie bierzesz modelu tylko teksturę danej lokomotywy, i bawisz się w nakładanie ze zdjęć na teksturę. Jakbyś się chciał bawić z modelem to zgłoś się do bardziej zaawansowanych.
Sawi:
Skoro już temat tekstur został poruszony, mam następujące pytania. W jaki sposób pociąć zdjęcia by nadawały się na teksturę? Na co zwracać najbardziej uwagę? Bo zauważyłem, że materiału jest, tylko samo przygotowanie go nie jest proste.
Cesky Kretek:
Pociąć zdjęcia?
Myślę, że nie ma potrzeby wycinania zdjęć itp.. Można ew. poprawić zniekształcenia sferyczne itp., bo kadrowanie zdjęć jest niepotrzebne - i tak samemu wycina się potrzebny fragment i go obrabia nakładając na teksturę.
To nie zajmuje dużo czasu - dla wprawionej w boju osoby, w zależności od stopnia potrzebnych modyfikacji - od 1 do 5 minut.
Ludziom po prostu brakuje chęci i czasu - to nie jest wina krzywych zdjęć itp. :)
Sawi:
@Cesky jakiego programu do tworzenia swoich tekstur używasz hm? Albo jaki polecasz? Uwierz mi nie wszystkim brakuje chęci. No z czasem już nieco gorzej, ale myślę, że pewnie większość z nas chcę coś zrobić dla symka, tylko, że brakuje zacięcia i dążenia do celu, mimo pierwszych zapewne wielu niepowodzeń na samym starcie. W tym pewnie tkwi sedno i dlatego tylko garstce ludzi się to udaje. Moim zdaniem ten problem na pewno częściowo rozwiązałby tutorial na którym by były zaprezentowane opcje i możliwości np Gimp'a. Tylko pytanie kto się tego podejmie? Sam szukałem w necie takich filmików dla początkujących w tej materii, ale niestety za wiele nie znalazłem.
Cesky Kretek:
Przeszło mi przez głowę zrobienie filmiku instruktażowego, z tym że byłby on oparty na Photoshopie. Poza tym muszę jeszcze ogarnąć temat tworzenia filmów tego typu, bo nigdy czegoś takiego nie robiłem.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej