Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Problem z 'oświetleniem' trójkątów.

(1/5) > >>

Cesky Kretek:
Witam,
mam pewien problem przy eksporcie z 3DS Maxa do MaSzyny - otóż po nałożeniu tekstury na model w programie wszystko wyświetla się w porządku. Natomiast po wyeksportowaniu całości do symulatora niektóre trójkąty są ciemniejsze niż powinny. Nie ustawiałem żadnych dodatkowych opcji przy nakładaniu tekstury, część peronu (krawędź) zrobiłem od nowa (spline, extrude itd.) mimo to też w pewnych miejscach jest ciemniejsza tekstura (trójkąt). Pozostałe perony, boxy itp. są w porządku - nie ma tego typu problemu.

Da się to jakoś naprawić z poziomu 3DS Maxa? Czy problem leży przy modelowaniu, czy też po eksporcie do symka (jakieś błędne parametry)?

Załączam obrazek podglądowy problemu.

Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi.

Ra:
Prawdopodobnie używałeś skalowania, przez co skalują się również wektory normalne. Jak się one zrobią mniejsze, to obiekt jest ciemniejszy, a jak większe, to jaśniejsze. Skalowanie powinno być zawsze 1.

Szociu:
Nie pamiętam dokładnie, ale trzeba chyba użyć Reset Transform i Reset Scale.

youBy:
Możliwe, że zaginałeś wygładzone powierzchnie. Zaznacz wszystkie trójkąty/wielokąty/elementy i skorzystaj z Auto Smooth (na samym dole).

surgeon:

--- Cytat: youBy w 23 Lipca 2011, 22:24:56 ---Możliwe, że zaginałeś wygładzone powierzchnie. Zaznacz wszystkie trójkąty/wielokąty/elementy i skorzystaj z Auto Smooth (na samym dole).

--- Koniec cytatu ---
Dobre, ale nie we wszystkich przypadkach rozwiązuje problem. :)
Np. w tym sobie nie poradziło.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod