Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Film Instruktażowy: Ruszanie Elektrowozem

(1/3) > >>

adzik:
Witam!
Mam do zaprezentowania wersję beta1 trzeciej części filmów instruktażowych przedstawiającej ruszanie elektrowozem serii EU07 (4e). Rozruch opisałem w 10 krokach. Na razie nie podłożyłem muzyki, a lektor zostanie upubliczniony gdy albo ja go dopracuje, albo ktoś inny chętny będzie chcieć podłożyć głos.
Link:

taper:
Brakuje tylko boczników.

hunter:
Zalaczenie/wylaczenie wylacznika szybkiego, a nie zalaczenie/wylaczenie obwodu... IMO nie pisalbym o rozruchu na dwoch pantografach. Punkt 8 - 'nastawnik kierunkowy' powinno byc.

EU07-457:
Ode mnie:
- "jazda powinna odbywać się przy ciśnieniu w zbiornikach powyżej 7 atmosfer". Zamieniłbym "zbiornikach" na "zbiorniku głównym",
- "zwróć uwagę na opadające ciśnienie w przewodzie hamulcowym"; akurat zaznaczyłeś cylinder hamulcowy, manometr przewodu głównego jest środkowym manometrem. Nie jest też prawdą, że jeśli w cylindrze hamulcowym lokomotywy ciśnienie będzie wskazywać "0", to skład będzie wyluzowany. Lokomotywa - owszem, ale skład niekoniecznie.

adzik:

--- Cytat: taper w 12 Lipca 2011, 08:10:29 ---Brakuje tylko boczników.

--- Koniec cytatu ---
To będzie przy technice jazdy omówione.


--- Cytat: hunter w 12 Lipca 2011, 11:46:05 ---Zalaczenie/wylaczenie wylacznika szybkiego, a nie zalaczenie/wylaczenie obwodu...
IMO nie pisalbym o rozruchu na dwoch pantografach. Punkt 8 - 'nastawnik kierunkowy' powinno byc.

--- Koniec cytatu ---

Ok, Wyłącznik szybki służy do rozłączania obwodu WN. Ale bez tego nie obwodów WN co za tym idzie uruchomimy lokomotywy? (Przecież nie załącza się sprężarka i przetwornica bez wył. szybkiego) Co do punktu 8 - rzeczywiście, niedopatrzenie przy edycji :)


--- Cytat: EU07-457 w 12 Lipca 2011, 13:24:56 ---Ode mnie:
- "jazda powinna odbywać się przy ciśnieniu w zbiornikach powyżej 7 atmosfer". Zamieniłbym "zbiornikach" na "zbiorniku głównym",
- "zwróć uwagę na opadające ciśnienie w przewodzie hamulcowym"; akurat zaznaczyłeś cylinder hamulcowy, manometr przewodu głównego jest środkowym manometrem. Nie jest też prawdą, że jeśli w cylindrze hamulcowym lokomotywy ciśnienie będzie wskazywać "0", to skład będzie wyluzowany. Lokomotywa - owszem, ale skład niekoniecznie.

--- Koniec cytatu ---
Ad 1- Ok, szczegół techniczny, gdzie nie do końca wychwytuje - zabrakło mi słowa "głównym" - poprawione.
Ad 2. - tak, wiem że środkowy manometr jest manometrem przewodu głównego, chodziło mi o pokazanie stopnia docisku hamulców. Oczywiście że nie będzie prawdą gdy odhamujemy lokomotywę bez pozycji kranu hamulca w pozycji Jazdy bądź odluźniania jednak zmieniając założenia - User wykonuje czynności pokazane na filmiku (Ustawi na pozycji jazdy i poczeka aż wskazówka opadnie, zdanie ma wartość prawdziwą). Jest nawet komentarz, że odhamowanie samej lokomotywy następuje przy pomocy Num 6.

Zwróć uwagę, że dokonuje opisu rozruchu elektrowozu - czyli co zrobić by ruszyć lokomotywą a nie wykładu/prezentacji dla klasy technikum kolejowego. Laik nie zwróci uwagi, a maszynista wychwyci jedynie klawiszologię. Faktem jest, że mam na uwadzę zrobienie filmu o technice prowadzenia składu elektrowozem na przykładzie jakiejś lokomotywy (osobowej/uniwersalnej/towarowej) - wtedy z miłą chęcią wysłucham uwag odnośnie niuansów prowadzenia składów, hamowania etc.
Niemniej jednak dziękuje serdecznie za przytoczone tutaj sugestię i uwagi, co wyjść jedynie może na dobre dla treści przedstawianych na filmie.
Pozdrawiam!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod