Autor Wątek:  Krzywe tory  (Przeczytany 4650 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krystek

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Krzywe tory
« dnia: 21 Czerwca 2011, 14:17:11 »
Witam mam pytanie czy da się zmienic torowisko w Całkowie na odcinku Wiliś Jarkawki z krzywych na proste.
 Jeśli tak to gdzie i jak z góry dziękuje.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Krzywe tory
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Czerwca 2011, 14:20:54 »
Da się. Trzeba tylko rozumieć wpisy, które definiują tory. Można to zrobić w notatniku. Odsyłam do scenery.doc.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Krzywe tory
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Czerwca 2011, 14:21:02 »
To musiał byś otworzyć plik scenerii np. w 3DS MAX-ie i skasować łuki i wstawić własne tory, ale będziesz do tego potrzebował skrypty, które są do pobrania z forum. Zaraz wstawię link.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 573
Odp: Krzywe tory
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Czerwca 2011, 14:44:31 »
Jak mniemam chodziło o te tory w złym stanie na których jest ograniczenie i rzuca taborem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Krystek

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Krzywe tory
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Czerwca 2011, 10:06:31 »
Witam  w takim razie gdzie i na co należy zmienic wpisy w notatniku.
Jeśli można jakiś przykład z góry dziękuje.

Offline adzik

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Krzywe tory
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Czerwca 2011, 16:25:57 »
W pliku %MaSzynaRoot%/scenery/slimson/benek.scm poszukaj wpisów torów np.
node 1000 0 none03 track normal 10.0 1.43 0.5 5 18 129 flat vis
 rail_screw_unused1.dds 4 none 0.2 0.5 1.1
4332.57 5.19994 9311.47  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
4321.28 5.19994 9298.01  0.0  //point 2
0
velocity 0
endtrack

I parametr velocity odpowiada za ograniczenie na torach. Teraz poszukaj wpisów typu: Velocity = 1.0 i zmień je na np. velocity = 0 bądź velocity = 70.

Jeżeli się mylę, poprawcie mnie, aczkolwiek powinno to zadziałać.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Krzywe tory
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Czerwca 2011, 16:36:14 »
Zmiana velocity nie pomoże. Jest co najmniej 5 metod zlokalizowania tych torów oraz ze 4 sposoby ich modyfikacji.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Krzywe tory
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Czerwca 2011, 17:20:15 »
Trzeba by usunąć wpisy, które tworzą owe odcinki (wcześniej je zlokalizować). Wpis taki znajduje się w poście adzika. Następnie należałoby pozostałe odcinki połączyć jednym i już. Czyli zdefiniować jeden taki długi odcinek torów.

Offline adzik

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Krzywe tory
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Czerwca 2011, 18:20:22 »
Ja jedynie drogą sprostowania poprzedniego postu pragnę nadmienić, że owa podana przeze mnie wartości velocity odnosi się do prędkości składu prowadzonego przez AI, a nie jak wcześniej myślałem do każdego prowadzonego pociągu.