Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Linia wąskotorowa na Żuławach Wiślanych

<< < (2/3) > >>

Marcin_EU:
McZapkie napisał(a):

> Marcin, wiem ze latwiej podpiac zdarzenie rotacji toru niz
> robic pojazd typu obrotnica - ale dla realizmu korzystniej
> zrobic to jako pojazd z torem na grzbiecie (nawet po szynach
> toto jezdzi).
> Dzieki temu jak wjedziesz na obrotnice ale jakies kolo
> zostanie, to obrotnica sie nie obroci bo bedzie za slaba -
> a jak podepniejsz rotacje to ci rozerwie i wykolei pojazd.
przecierz w symku nie mamy kol, wlasciwie wozek robi za kolo i to tylko 1 jadace srodkiem toru, poza tym odciagniecie 1 wozka nawet 2km dalej nie wymaga sily wiec na jakiej podstawie chcesz to liczyc? przerabianie wszystkiego tylko dlatego zeby mozna bylo robic wypadki na obrotnicy jak na mnie mija sie z celem

>
> A ponadto jak bedzie pojazd z torem na grzbiecie to
> jak juz pisalem mozna robic oprocz obrotnicy takze
> transportery, platformy dla autokuszetek, promy itp.
>
ja nie mowie ze nie mozna uzywac dynamicow z torem, tylko aby nie uzywac tego tam gdzie zwykla animacja wystarczy i bedzie prostrza do zrobienia (zrobienie obrotnicy z animacja to jest 1 niezbyt skomplikowana procedura TCLa, obracasz tor i cala geometryczna reprezentacje, obracajacy sie tor podlaczasz  do odpowiednich zewnetrznych i to wszystko)

[%sig%]

McZapkie:
Marcin_EU napisał(a):


> przecierz w symku nie mamy kol, wlasciwie wozek robi za kolo
> i to tylko 1 jadace srodkiem toru, poza tym odciagniecie 1
> wozka nawet 2km dalej nie wymaga sily

No w sumie fakt - ale w ogole to czy da sie takie cos zrobic?
Przeciez polozenia wozkow sa zafiksowane w/m MAIN.
Przy okazji - przydalo by sie liczyc obrot wozkow
(to chyba proste - kazdy wozek ma miec 2 Axle
a nie caly pojazd tak jak teraz jst prowizorka).
Mam tez wzor na rzeczywisty lokalny promien luku dla krzywej
Beziera jesli Cie to interesuje (ale dla zwrotnic jechanych
na rozprucie glupieje przynajmniej obecnie - dlatego
sie wykoleja).

> przerabianie wszystkiego tylko dlatego zeby
> mozna bylo robic wypadki na obrotnicy jak na mnie mija sie z
> celem

W sumie maz racje - przeciez w rzeczywistosci
i tak stoi ciec i sprawdza czy lok caly wjechal -
wiec mozna za pomoca kontroli zajetosci toru
zdarzenie obrotu uzalezniac.

> ja nie mowie ze nie mozna uzywac dynamicow z torem, tylko aby
> nie uzywac tego tam gdzie zwykla animacja wystarczy i bedzie
> prostSza do zrobienia

Masz racje, tym bardziej ze na obrotnicy jest wskaznik jazda
downolona/zabroniona wiec gdyby to byl dynamic to by
sie sprawa skomplikowala (musialby miec na grzbiecie
tor i semafor :)

Pozdr,

[%sig%]

Marcin_EU:
McZapkie napisał(a):

> Przy okazji - przydalo by sie liczyc obrot wozkow
> (to chyba proste - kazdy wozek ma miec 2 Axle
> a nie caly pojazd tak jak teraz jst prowizorka).
> Mam tez wzor na rzeczywisty lokalny promien luku dla krzywej
> Beziera jesli Cie to interesuje (ale dla zwrotnic jechanych
> na rozprucie glupieje przynajmniej obecnie - dlatego
> sie wykoleja).
ok, to wykozystam ten wzor, teraz rozprucia dzialaja jak nalezy wiec nie bedzie problemow. te obrotne wozki tez jakos w najblizszym czasie zrobie. poza tym moze daloby sie jakos latwo wozki polaczyc sprzegiem sztywnym? bo jak zacznie sie puszczac dla ozdoby tramwaje to przy ciasnych lukach moze sie rzucac w oczy uproszczenie ze wozki sa zawsze w stalej odleglosci od siebie ale po torze a nie po prostej.

[%sig%]

ABu:
McZapkie napisał(a):
 
> Przy okazji - przydalo by sie liczyc obrot wozkow
> (to chyba proste - kazdy wozek ma miec 2 Axle
> a nie caly pojazd tak jak teraz jst prowizorka).
> Mam tez wzor na rzeczywisty lokalny promien luku dla krzywej
> Beziera jesli Cie to interesuje (ale dla zwrotnic
> jechanych
> na rozprucie glupieje przynajmniej obecnie - dlatego
> sie wykoleja).

To tak przy okazji jeszcze ja swoje trzy grosze :)
Moze zamiast dodawac nowe Axle moznaby sprawdzac przemieszczenie
wozka i na tej podstawie wyznaczac obrot?
Idea wyglada tak:
istnieje zmienna (kilka zmiennych), przechowujaca ostatnia zaobserwowana
pozycje wozka.
W kazdym nowym wywolaniu funkcja sprawdza pozycje poprzednia i
aktualna, na tej podstawie wyznaczana jest orientacja wozka (jest ona
rownolegla do linii laczacej obydwie pozycje).
Jest tylko problem, co dzieje sie przy uruchomieniu programu, kiedy nie
ma poprzedniej pozycji wozkow - wtedy mozna przyjac np. ze wozki nie
sa obrocone - to chyba nie bedzie sie tak rzucalo w oczy, tym bardziej ze
teraz sie to nie rzuca. A te prowizorke z dwoma axlami na pojazd to
wykorzystalem przy wyszukiwaniu sprzegow, wiec tam tez bedzie trzeba
zmienic... :)

Aha - co do wyprzedzania pojazdow - zrobie, jak tylko skoncze magisterke,
bo mam teraz najgoretszy okres :)

[%sig%]

Sebcio:
Witam,

    co do dokumentacji fotograficznej oraz pewnego rysu historycznego na pewno dałoby sie to zrobić. Sam nie zrobię tej scenerii ale gdyby podzielić siły na pewno byśmy sobie poradzili - dostęp do materiałów mam. Wiem że ciekawych tras historycznych na terenie Polski (łącznie z Polską międzywojenną) jest sporo ale... mnie osobiście urzekły budowle hydrotechniczne Prus Wschodnich a trzeba przyznać że mimo bycia zaborcą Niemcy całkiem dużo wnieśli w nasze tło historyczne, w tym w dużej mierze w historię polskiej kolei.
     A propos symulacji obiektów takich jak obrotnica czy prom - zgadzam się z tym że lepiej zrobić to jako zwykłą animację, chociażby z założenia że jako "pasażer" promu nie mam wpływu na hydrodynamikę kadłuba, warunki panujące w nurcie rzeki... Ktoś jest odpowiedzialny za obrotnicę czy za przeprawę - ja tylko jestem obserwatorem i moja rola zaczyna się w momencie wjazdu na początek toru.

[%sig%]

Wiadomość zmieniona (26-06-03 23:33)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod