Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić
Linia wąskotorowa na Żuławach Wiślanych
Sebcio:
Witam,
tak sobie pomyślałem że gdy będzie kiedyś działający model lokomotywy spalinowej (a będzie kiedyś ?) wówczas na pewno będzie także działający przyzwoity edytor tras i jednocześnie engine symulatora będzie na tyle dopracowany aby pokusić się o stworzenie znacznie bogatszej w elementy scenerii trasy.
Wartoby wówczas zrobić trasę kolei wąskotorowej Nowy Dwór Gdański-Sztutowo, Ci którzy mieli okazję zrobić sobie nią wycieczkę gdy jeszcze funkcjonowała wiedzą że warto. Przede wszystkim jest ona o tyle ciekawa że prowadzi przez bardzo ciekawe miejsca, chociażby obrotowy most kolejowy w Rybinie. Gdyby jeszcze kiedyś można było zrobić model fizyki promu rzecznego :-) wówczas możnaby przedłużyć trasę do Gdańska jak to miało miejsce w 1913 kiedy linia prowadziła z Gdańska do Stegny bez przesiadek - połączenie między oboma brzegami Wisły realizował kolejowy prom rzeczny w Świbnie. Zresztą, co jest ciekawostką, linią tą prowadzone były także wąskotorowe pociągi pospieszne - na przykład w latach trzydziestych kursował tamtędy pospieszny z Gdańska do Malborka przez Stegnę i Nowy Dwór Gdański !
Właśnie - ciekaw jestem jak skomplikowany byłby model lokomotywy parowej ?? Gdyby udało się go opracować "Maszyna" byłaby jedyną okazją by cofnąć się kilkadziesiąt lat wstecz i przejechać pociągiem po uroczych trasach których tory dzisiaj zarośnięte są trawą i po których nic już nigdy nie pojedzie...
[%sig%]
McZapkie:
Sebcio napisał(a):
> tak sobie pomyślałem że gdy będzie kiedyś działający
> model lokomotywy spalinowej (a będzie kiedyś ?)
bedzie
> Wartoby wówczas zrobić trasę kolei wąskotorowej Nowy Dwór
> Gdański-Sztutowo,
No tak, ale czy masz dokumentacje fotograficzną
tej trasy z czasów gdy ona funkcjonowała?
Nie mówiąc o dokładnych mapach, planach układów
torowych, służbowych rozkładach jazdy itp?
Pytam się, bo ja też zamierzam w przyszłości
odtwarzać historyczne trasy, ale nie w taki sposób
jak to zrobiono w MSTS, czyli jak najmniej fikcji.
> Gdyby jeszcze kiedyś można było zrobić model fizyki promu
> rzecznego :-)
Właśnie walczę z MArcinem żeby można było przypisać
tor do pojazdu, aby ruch pojazdu powodował
translację toru.
Wtedy taki pojazd z torem na grzbiecie realizuje:
obrotnicę, przesuwnicę
transporter wąskotorowy
prom
a nawet wagony pasażerskie jeśli ma być zrobione
wsiadanie pasażerów (po prostu track typu road
na poziomie podłogi, wtedy nie trzeba robić detekcji
kolizji trójkątów).
Oczywiście potrzebne byłoby też zdarzenie
wyszukujące najbliższy tor i łączące z nim
(przy na/rozładunku).
> Właśnie - ciekaw jestem jak skomplikowany byłby model
> lokomotywy parowej ??
Mniej skomplikowany niż model lokomotywy spalinowej
z przekladnia elektryczną - problem w tym że ksiązki
które mam były pisane przed woją i mi się na razie nie chce
przedzierać przez jakieś archaiczne ciepliki itp.
Może ktoś zna jakieś wzory na szybkość produkcji
pary wodnej (przy zadancyh parametrach takich jak rodzaj
węgla, powierchnia rusztu, grubość żużla, ciąg kominowy,
powierzchnia płomienić, grubość ścianki itp) ?
[%sig%]
Tomek:
> Mniej skomplikowany niż model lokomotywy spalinowej
> z przekladnia elektryczną - problem w tym że ksiązki
> które mam były pisane przed woją i mi się na razie nie chce
> przedzierać przez jakieś archaiczne ciepliki itp.
> Może ktoś zna jakieś wzory na szybkość produkcji
> pary wodnej (przy zadancyh parametrach takich jak rodzaj
> węgla, powierchnia rusztu, grubość żużla, ciąg kominowy,
> powierzchnia płomienić, grubość ścianki itp) ?
Witam,
Pisze na temat porowozu.
Pogrzebalem troche za ta literatura w domu, internecie i na uni dzis. Duzo w sumie nie znalazlem. Tak w zasadzie to nic co jest jednym rownaniem do tego problemu. Wychozdzi ze tego wszystkiego ze bardzo duzo jest parametrow jak juz pisales. Pomijajac to co pisales trzeba bylo by uwzglednic rozmiar wtrysku wody do kotla (wychladzanie boilera), rozmiar przegrody w palenisku (niewiem jak to sie nazywa po polsku, jest to zazwyczaj z cegly i zwieksza droge przebiegu gazow z paleniska do plomiennic. Typ wtrysku (prosto z boilera czy z wydechu). Ruszt i czy on jest sam wstrzasany podczas jazdy, rownomiernosc wylozenia wegla na ruszcie. Tak prawde mowiac nie wiem czy jest o wiele latweij zrobic parowoz niz spalinowa lokomotywe. W lok spalinowej jest mniej oddzialywan zewnetrznych. Ale jesli ktos naprawde chce zrobic parowoz to super. Ciekawie sie jezdzi nimi, mniej monotonnie. Proponuje Pt47 :) moj ulubiony.
Pozdrawiam
Tomek
Marcin_EU:
McZapkie napisał(a):
> Właśnie walczę z MArcinem żeby można było przypisać
> tor do pojazdu, aby ruch pojazdu powodował
> translację toru.
przeciez pisalem ze nie ma z tym problemow
> Wtedy taki pojazd z torem na grzbiecie realizuje:
> obrotnicę, przesuwnicę
> transporter wąskotorowy
szybciej i latwiej podpiac animacje pod ten tor, chyba nie bedziesz liczyl fizyki dla obrotnicy :)
> prom
> a nawet wagony pasażerskie jeśli ma być zrobione
> wsiadanie pasażerów (po prostu track typu road
> na poziomie podłogi, wtedy nie trzeba robić detekcji
> kolizji trójkątów).
>
> Oczywiście potrzebne byłoby też zdarzenie
> wyszukujące najbliższy tor i łączące z nim
> (przy na/rozładunku).
polecam rozpoczecie nauki TCLa (troche sie rozni od c++ i pascala), takie rzeczy bedzie sie tam pisalo
[%sig%]
McZapkie:
Marcin, wiem ze latwiej podpiac zdarzenie rotacji toru niz
robic pojazd typu obrotnica - ale dla realizmu korzystniej
zrobic to jako pojazd z torem na grzbiecie (nawet po szynach
toto jezdzi).
Dzieki temu jak wjedziesz na obrotnice ale jakies kolo
zostanie, to obrotnica sie nie obroci bo bedzie za slaba -
a jak podepniejsz rotacje to ci rozerwie i wykolei pojazd.
A ponadto jak bedzie pojazd z torem na grzbiecie to
jak juz pisalem mozna robic oprocz obrotnicy takze
transportery, platformy dla autokuszetek, promy itp.
[%sig%]
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej