Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Dyskoteka na semaforze

<< < (8/17) > >>

EU07-457:

--- Cytat: kalapi w 06 Lutego 2011, 23:21:46 ---
--- Cytat: EU40 w 05 Lutego 2011, 09:42:35 ---Ostatni samoczynny migał na zielono, czyli wjazd w stację na 100.
--- Koniec cytatu ---
Semafor wjazdowy jest semaforem półsamoczynnym, czyli chyba niekoniecznie 100 km/h.
--- Koniec cytatu ---

Jaki sygnał zatem Twoim zdaniem może pojawić się na semaforze (zakładając oczywiście, że wszystko działa prawidłowo) wjazdowym, jeśli ostatni semafor na blokadzie samoczynnej wskazuje sygnał S3?



--- Cytuj --- Np.: Po minięciu "snajpera" masz S5, (który nie mówi o prędkości) i z jaką prędkością jedziesz? Snajper miga, bo nie masz wyjazdu. Czy taka sytuacja jest możliwa?

--- Koniec cytatu ---

Co masz na myśli pisząc "snajper"?

Niebugoclaw:

--- Cytat: EU07-457 w 07 Lutego 2011, 17:02:22 ---Co masz na myśli pisząc "snajper"?

--- Koniec cytatu ---
Zapewne ostatni SBL ze wskaźnikiem W18 ;) Co do mrugania zielonego światła na że tak powiem "snajperze" to w takim wypadku semafor może wskazywać tylko sygnał zezwalający na jazdę z ograniczeniem do stu - na 3-stawnej SBL, natomiast na 4-stawnej takie mruganie mogłoby oznaczać, że wjazd podany na wprost, a na wyjeździe "stój".

libertyn89:
A nie jest przypadkiem tak, ze S3 na ostatnim semaforze zarowno SBL 3- jak i 4-stawnej znaczy dokladnie to samo, czyli wjazd podany z Vmax = 100 km/h?

JONIN_EZT:
Owszem jest tak samo.


--- Cytat: Niebugoclaw w 07 Lutego 2011, 17:20:50 ---
--- Cytat: EU07-457 w 07 Lutego 2011, 17:02:22 ---Co masz na myśli pisząc "snajper"?

--- Koniec cytatu ---
Zapewne ostatni SBL ze wskaźnikiem W18 ;) Co do mrugania zielonego światła na że tak powiem "snajperze" to w takim wypadku semafor może wskazywać tylko sygnał zezwalający na jazdę z ograniczeniem do stu - na 3-stawnej SBL, natomiast na 4-stawnej takie mruganie mogłoby oznaczać, że wjazd podany na wprost, a na wyjeździe "stój".

--- Koniec cytatu ---

Nie ważne czy SBL jest 3 albo 4 stawna, bo jak ma wskaźnik W18 to odnosi się tylko do wjazdowego. 4-stawna na stacji już nie mówi o odstępach wolnych więc w tym przypadku jak poda S3 to na wyjeździe może być i podany wyjazd jak i stój, bo sytuacja na stacji jest już dyktowana przez wjazdowe/wyjazdowe semafory półsamoczynne.
Może być jeszcze taki wyjątek, że jak na szlakowa wynosi V<=100km/h to ograniczenia 100km/h się nie podaje, więc SBLka może podawać na W18 bez problemu S2, bo dopiero na wjazdowym Ci powie czy dalej jest stój czy coś innego.

Mati_An:

--- Cytat: JONIN_EZT w 07 Lutego 2011, 17:46:40 ---Może być jeszcze taki wyjątek, że jak na szlakowa wynosi V<=100km/h to ograniczenia 100km/h się nie podaje, więc SBLka może podawać na W18 bez problemu S2, bo dopiero na wjazdowym Ci powie czy dalej jest stój czy coś innego.
--- Koniec cytatu ---
W tym przypadku, jeśli linia miała szlakową >100 km/h i na skutek jej degradacji prędkość spadła poniżej 100 km/h, to nawet wtedy na wjazdach/wyjazdach podaje się sygnały z ograniczeniem do 100 km/h (jeśli oczywiście tak było wcześniej). Przykład - Kraków Mydlniki, szlak od strony Katowic ma szlakową 50 km/h, podobnie przez całą stację, a przy przelocie semafory na wjeździe i wyjeździe mają wyświetlone odpowiednio S7 i S6, dopiero za stacją prędkość wzrasta do 120 km/h.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod