Istotna jest ilość trójkątów, gdyż modele są wyświetlane trójkątami, nie wielokątami. Dalej, powinno być możliwie mało submodeli (najlepiej tylko jeden, z jedynkowym transformem). Również ilość tekstur powinna być jak najmniejsza (najlepiej jedna na cały model). Jeśli już musi być kilka tekstur, to nie należy mieszać przezroczystych z nieprzezroczystymi (taki model będzie renderowany w dwóch przebiegach zamiast w jednym). LoD ma sens, jeśli da się zredukować ilość trójkątów około stukrotnie. W tym przypadku maksymalnie zredukowany obiekt powinien mieć 12 trójkątów. Jeśli cały model ma ponad 1000 trójkątów, to jest sens robić fazy LoD.
W przypadku cylindrów ilość ścian powinna być nieparzysta - ogranicza to efekt różnej długości pomiędzy ścianami równoległymi a wierzchołkami. Proponuję zacząć od 5 i jeśli nie będzie się prezentować dobrze, zwiększyć do 7 albo 9.