Symulator EU07 (i nie tylko) > Screeny

 Z prac nad EXE…

(1/18) > >>

Ra:
Do rysowania dróg dodałem mechanizm rozpoznawania zmiany przekroju. Jeśli jest przejście na inny przekrój (zmiana szerokości drogi albo pobocza, zmiana wysokości pochylenia), to automatycznie narysują się odpowiednie skosy, również na łukach. Aktualnie umożliwia to tworzenie zwężających się peronów, co niedawno dodałem w edytorze RSF. Nadaje się to również do tworzenia nasypów na pochyłym terenie oraz realistycznych rzek o zmiennej szerokości i wysokości brzegów. W dalszej kolejności będzie można w analogiczny sposób zrobić profilowanie podsypki z przechyłką, również przechyłkę na drogach.

Na obrazku widoczny zwężający się peron, wstawiony jako droga. Teksturowanie jeszcze do przemyślenia.

   « Dodano: 08 Grudnia 2010, 01:19:35 »Przechyłka na drodze już jest, jeszcze trzeba by dostosować samochody, bo na razie toną w asfalcie robiąc dryft. Pobocze drogi dałem na płasko, a rozmiar części pochyłej się zmienia.

   « Dodano: 16 Grudnia 2010, 20:38:14 »Trzeci obrazek to peron o zmiennej szerokości, mapowany nawierzchnią bez skalowania szerokości. Dzięki temu rozmiar płytek jest zachowany, niezależnie od szerokości peronu oraz jej zmiany. Biała linia ostrzegawcza znajduje się na teksturze "pobocza".

JONIN_EZT:
Witam

Chcę zasugerować jedną z rzeczy, o której w sumie wcześniej się może raz pomyślało. Chodzi mi o nawierzchnię torową. Czy myślano w ogóle o zastosowaniu podkładów jako model 3D do torów + ewentualnie modelami przytwierdzeń K [mam u siebie jedną śrubę która się przyda do modelu] i SB3, (i od niedawna na zmodernizowanych rozjazdach Skl) są używane do podkładów. Z racji tego, że sprzętowo cały czas się idzie do przodu i z Maszyny, można już na najnowszym sprzęcie sporo wycisnąć jeżeli chodzi o jakość. Widziałem na necie sporo rysunków podkładów drewnianych jak i betonowych (strony producentów).
Przez ostatni czas infrastruktura trakcyjna @Bohuna była mocno rozbudowywana jak i z filmików z ostatnich postępów prac z tras połączonych jest już na naprawdę odpowiednio wysokim poziomie. Dlatego też pomyślałem, że z dolną częścią przydałoby się coś zrobić, co zawsze urozmaici poczucie realizmu w Maszynie.
Jeżeli chodzi o szyny to nie ma co się rozgraniczać czy to 49E1 czy UIC60, bo w sumie żadnej różnicy to nie robi, ale z podkładami i przytwierdzeniami to już podwyższy realizm. Jedynym problemem jaki tutaj może się pojawić to kwestia zanurzenia podkładów w tłuczeń, gdzie w realu jest to wszędzie inaczej.

Pozdrawiam

Ra:
Na razie nie myślałem o tym. Chcę w pierwszej kolejności dodać funkcjonalności, które w prosty sposób dodać można. Mam też parę pomysłów na optymalizację wydajności.

W przypadku modelu 3D podkładów, mocowań itd. są dwie kwestie do rozwiązania. Pierwsza to obcinanie modelu na potrzebną długość (teksturę jest prościej przyciąć), a druga to zmienność zwiększająca realizm (nie powinna na odcinku 10km ciągle wyglądać identycznie). Poza tym, u mnie na lokalnej linii podkłady na zewnątrz szyn są zasypane podsypką do połowy wysokości szyn, takie rzeczy też trzeba by uwzględnić.

EP08_015:

--- Cytuj ---Z racji tego, że sprzętowo cały czas się idzie do przodu i z Maszyny, można już na najnowszym sprzęcie sporo wycisnąć jeżeli chodzi o jakość.
--- Koniec cytatu ---

Nie u wszystkich.

Dlatego jesli ten pomysl przejdzie, to prosze o mozliwosc pozostawienia wyboru uzytkownikowi, czy chce to miec wlaczone czy wylaczone.

Ra:
Zrobiłem pochylanie w pozostałych dwóch osiach.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod