Autor Wątek:  Dwa "małe" problemy z 3DS Max  (Przeczytany 2894 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 571
Dwa "małe" problemy z 3DS Max
« dnia: 03 Września 2010, 16:52:58 »
Problem 1: Kiedy próbuję ustawić pivota niektórych obiektów, to zamiast obracać pivot, obraca mi się cały obiekt.
Problem 2: Co zrobić kiedy skończą mi się "kulki" przy nakładaniu tekstur? :]
Pomożecie?

EDIT: Sam doszedłem jak rozwiązać ten problem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Dwa "małe" problemy z 3DS Max
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Września 2010, 16:57:58 »
Jeśli się nie mylę, ilość "kulek" przy mapowaniu zależy od tego ile ustawiłeś krawędzi pośrednich. Vertex point to vertex point ;)

tych kulek ;)

Google mówi, że to jest w FAQ na forum modelarskim ;)


   « Dodano: 03 Września 2010, 17:01:40 »
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=5278

? :>

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa "małe" problemy z 3DS Max
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Września 2010, 20:35:55 »
Problem 2: Co zrobić kiedy skończą mi się "kulki" przy nakładaniu tekstur? :]
1. Zapisz projekt(np. plik.max)
2. Utwórz nowy projekt
3. Zresetuj File->reset
4. Merguj projekt zapisany(plik.max)

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Dwa "małe" problemy z 3DS Max
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Września 2010, 00:41:41 »
Można jeszcze prościej. Po prostu w material editor -> utilities -> reset material editor slots :) A jak potrzebujesz zmodyfikować nałożoną już teksturę(ambient, diffuse etc), to po prostu klikasz wolną kulkę i tym próbnikiem jak z painta pobierasz tex z obiektu.
No i wiesz, że możesz mieć 24 kulki? (pod klawiszem X albo w menu options).
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 571
Odp: Dwa "małe" problemy z 3DS Max
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Września 2010, 08:27:42 »
Już sobie z tym poradziłem. Usuwam materiał, wybieram nowy, a kiedy zapyta czy ma go zastąpić czy zmienić nazwę po prostu nazwie daję kolejne liczby.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio