Autor Wątek:  Wypadek flirta  (Przeczytany 11001 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Wypadek flirta
« dnia: 18 Sierpnia 2010, 12:15:03 »

Na trasie Tychy-Katowice doszło do wykolejenia pociągu regionalnego. 6 osób jest rannych, a 30 ewakuowano z pociągu. Do zdarzenia doszło około godz. 11. Wykoleił się jeden z wagonów składu. Przyczyny na razie nie są znane.
Pozdrawiam

Offline MaSzynowicz

  • Wiadomości: 162
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Sierpnia 2010, 12:35:47 »
Ja tu widzę 3 wagony wykolejone a nie 1.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Sierpnia 2010, 13:19:00 »

Offline Gonza

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Sierpnia 2010, 15:28:22 »

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1244
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Sierpnia 2010, 08:15:15 »
Po zbadaniu zapisów prędkościomierza podobno stwierdzono nadmierną szybkość.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Sierpnia 2010, 09:29:22 »
W radiu podali, że jechał 117km/h a powinien 40km/h.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Sierpnia 2010, 10:36:37 »
Tak to jest jak się nie stosuje odpowiednich zabezpieczeń...
Wystarczyłoby coś na wzór niemieckiego systemu PZB i do wypadku by najprawdopodobniej nie doszło.

Offline Pendolino

  • Wiadomości: 222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Sierpnia 2010, 11:32:41 »
Czy przed miejscem wypadku nie było żadnych posterunków ruchu? Tak znaczne przekroczenie prędkości jest widoczne, można by było wezwać maszynistę do zwolnienia, ewentualnie Radio Stop.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Sierpnia 2010, 11:35:33 »
W takim wypadku przede wszystkim kierownik pociągu powinien reagować.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Sierpnia 2010, 11:37:09 »
Ja bym poczekał na bardziej oficjalne ustalenia i informacje, niż wypociny pismaków. Bo gdzieś jest napisane, że powinien jechać 40km/h, bo jechał na bok po rozjazdach. Jakoś nie wyobrażam sobie, by maszynista przekroczył z tym związane ograniczenie...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Sierpnia 2010, 11:58:41 »
To, że przekroczył prędkość jest już pewne: http://www.tvn24.pl/0,1669920,0,1,wypadl-z-torow-jechal-o-77-kmh-za-szybko,wiadomosc.html
Zobaczymy, jak to się dalej potoczy...
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Sierpnia 2010, 12:02:25 »
W takim wypadku przede wszystkim kierownik pociągu powinien reagować.

Ale jak? Pociag wyjechal z ograniczenia do 50 ktore jest w km 14,9-14,8 i zaczal przyspieszac do rozkladowej. W km 14,2 jest rozjazd. Bez znajomosci wskazania semafora kierownik nie mogl stwierdzic, ze pojedzie na bok (chyba, ze wynikalo to z komunikacji radiowej)...
Przyczyna wypadku najprawdopodobniej byla rutyna. Zazwyczaj po minieciu sierzanta w 14,8 daje sie w palnik na maksa.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Sierpnia 2010, 12:15:38 »
Odniosłem się do sytuacji gdy maszynista przekracza dozwoloną prędkość rozkładową ew drogową. Gdy pisałem poprzedniego posta nie było mowy o przejeździe przez rozjazd. Było gro wypadków gdy maszynista został skierowany na tor lewy o mniejszej prędkości drogowej i o tym zapominał. A faktu przejazdu z jednego tor na drugi kierownik raczej nie powinien przeoczyć.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Sierpnia 2010, 13:41:56 »
Czyli mam rozumieć że Flirt jechał swoim torem (czytaj zasadniczym) i przy prędkości ~117 km/h wleciał na rozjazd który był ustawiony w kierunku zbocznym i dalej skutki tego widać na zdjęciach?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1244
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Sierpnia 2010, 08:37:40 »
W radiu była również wypowiedź, że sygnał zezwalający na jazdę z prędkością 40km/h był podany na semaforze (kolejarz opisał go dokładnie ;)) . Czyli flirt wykoleił się na zwrotnicy tuż przed łukiem?? To by chyba pasowało... podobno "pod semaforem" świeciła się "biała krecha" (czy jakoś tak to w radiu opisywał) a więc skład był kierowany na tor niewłaściwy.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Sierpnia 2010, 15:28:11 »
Ciekawą wypowiedź znalazłem na RK
Cytuj
Kilkanaście dni wcześniej na tym posterunku doszło do zdarzenia które może mieć znaczenie w tym wypadku. Pociąg osobowy jadący do Katowic z niewiadomych przyczyn wjechał z toru nr2 na tor nr1, którym w stronę Tychów zmierzał EIC Beskidy. Pociągi zatrzymano drogą radiową, tylko cudem nie doszło do czołowego zderzenia. Podobno przyczyna była usterka rozjazdu... Prośba by nie ferować bezpodstawnie o winie maszynisty.
Link: http://www.rynek-kolejowy.pl/17661/Maszynista_Flirta_trzykrotnie_przekroczyl_predkosc.htm

Prośba do Iwana: czy może masz więcej informacji na temat tego zdarzenia?
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Sierpnia 2010, 15:42:07 »
Skoro ustalono, że na semaforze sygnał wskazywał prawidłowy obraz, adekwatny do stanu urządzeń (czyli wajchy na bok, na przeciwny do zasadniczego) + W24 to znaczenia to nie ma w tym wypadku.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Października 2010, 11:27:15 »
Prośba do Iwana: czy może masz więcej informacji na temat tego zdarzenia?

Nic nie slyszalem. Ale czasem tak bywa, ze takie rzeczy sie wycisza... Gdybym znal dokladna date, to moglbym zweryfikowac czy Beskidy byly tego dnia splecowane (a w takim przypadku musialyby byc).
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Lutego 2011, 20:43:41 »
http://kontakt24.tvn.pl/temat,flirt-i-pociag-do-szwajcarii,77806.html?grupa=najnowsze
"Dziś w Katowicach rozpoczęła się operacja przewiezienia nowoczesnego pociągu Flirt do Szwajcarii. Cztery części pociągu za pomocą ciężkiego sprzętu zostaną przetransportowane na specjalne platformy, które wywiozą wagony z kraju. Wszystko z powodu usterki, której uległa maszyna podczas sierpniowego wypadku."

oraz:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,9152269,Uszkodzony_flirt_jedzie_na_remont_do_Szwajcarii.html
Pociąg, który został zniszczony w zeszłorocznym wypadku, pod koniec lutego zostanie przewieziony do Szwajcarii. Naprawa może potrwać nawet półtora roku.

Do wypadku doszło w połowie sierpnia. Flirt, który jechał z Tychów do Katowic, wypadł z szyn, a siedem osób z lekkimi obrażeniami trafiło do szpitala. Przyczyną wypadku była zbyt duża prędkość. Władze województwa, które są właścicielem pociągów, początkowo zastanawiały się, czy bardziej opłaca się przekazać flirt na złom i odebrać odszkodowanie, czy zlecić kosztowną naprawę (wstępnie wycenioną na kilkanaście milionów złotych). Zdecydowano, że bardziej opłacalny będzie remont.

W Śląskich Przewozach Regionalnych wyjaśniają, że flirt tak długo czeka na remont, bo tyle czasu zajęły wszystkie konieczne ekspertyzy. - Właśnie jest rozbierany na części i przygotowywany do transportu. Do Szwajcarii zostanie przewieziony ciężarówkami - mówi Magdalena Tosza ze ŚPR.

Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka urzędu marszałkowskiego, podkreśla, że koszty naprawy pokryje ubezpieczyciel, a flirt w podróż do siedziby producenta - firmy Stadler Bussnang AG - wyruszy jeszcze pod koniec lutego. - Maksymalny czas naprawy może wynieść półtora roku, ale o tym na miejscu wypowiedzą się szwajcarscy eksperci - dodaje Marzyńska.

Cztery flirty, które kosztowały 88 mln zł, na tory województwa wyjechały w 2008 roku. Początkowo jeździły na trasie Katowice - Tychy, teraz Gliwice - Częstochowa. W ostatnich tygodniach do naprawy trafił też kolejny flirt. - Skład czeka na naprawę zestawów kołowych. To usterka, która wynika ze zwykłego zużycia eksploatacyjnego, i pociąg wróci na tory w najbliższym czasie.

Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4097
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1236
Odp: Wypadek flirta
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Lutego 2011, 23:07:59 »
&feature=feedlik Film ukazujący załadunek :)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!