Autor Wątek:  Pytanie do mk lub byłych/czynnych mechaników pamiętających lata osiemdziesiąte.  (Przeczytany 7376 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gamoń

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Otóz chodzi mi dokładnie o obecność lokomotyw byłej CSD (kolei czechosłowackiej) na polskich torach.
Wiem że na pewno w Polsce była testowana rekordowa lokomotywa Skody na >200km/h, natomiast bardziej chodzi mi o testy obecnych 162/163.
Pamiętam jak przez mgłę (miałem może z 8-9 lat lat) że widziałem na naszych torach jedną z tych lokomotyw bodajże z dawnym interekspresem Silesia,
pamiętam na pewno okna-bulaje, czerwoną gwiazdę na czole lokomotywy i że była ona jakaś inna, nowocześniejsza z wyglądu niż to co zazwyczaj poruszało sie i porusza nadal po naszych torach. Za lokomotywą podczepiony był wagon pomiarowy (Merici Vuz) z pantografem.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Ale gdzie to pytanie?

Offline gamoń

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pytanie brzmi czy były takie testy/przejazdy E499.3 czy też to moja pamięć płata mi jakieś figle? Czy zanim jeszcze dorobiliśmy się Ep09 rozważano wprowadzenie na tory czegoś z importu?

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
W swoim skorowidzku mam zapisane, że w Polsce przebywały lokomotywy o numerach E449.001, E449.004, E449.014 z Czechosłowacji. Czy były to testy, czy coś innego – tego nie jestem w stanie teraz powiedzieć, ale prawdopodobnie testy.

Nie planowaliśmy sprowadzać czegoś z importu do obsługi połączeń z V≥160 km/h. Do takich połączeń planowano lokomotywy krajowej produkcji (no poza przebudową EU05 → EP05 i ET40 → EP40).
Planowano produkcję następujących serii (typów) lokomotyw:
EP11 (110E, 110Ea i 110Eb) – na 160 i 200 km/h
EP23 (201Ed) – na 160 km/h (wyprodukowana EP23-001 typu 201Ea początkowo była planowana na 140 km/h)
EP23 (204E) – na 160 km/h (również w odmianach na 125 i 100) o układzie osi Bo'Bo'Bo', w każdej odmianie silniki jak w EP09
101E – na 160 i 200 km/h, właśnie ta lokomotywa miała być odpowiednikiem EP09, gdyż EP09 pierwotnie planowano na 140 km/h

No oprócz tego troche projektów elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym jeden na 250 km/h.
« Ostatnia zmiana: 05 Września 2010, 11:47:08 wysłana przez Mariusz W. »

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
...
EP23 (204E) – na 160 km/h (również w odmianach na 125 i 100) o układzie osi Bo'Bo'Bo', w każdej odmianie silniki jak w EP09
...

Chodzi ci zapewne o ET24 o pudle identycznym jak w EP09.

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
...
EP23 (204E) – na 160 km/h (również w odmianach na 125 i 100) o układzie osi Bo'Bo'Bo', w każdej odmianie silniki jak w EP09
...
Chodzi ci zapewne o ET24 o pudle identycznym jak w EP09.
Nie. ET24 to typ 206E, która miała mieć silniki jak EU07 i ET22 i Vmax=100 km/h. Niektórzy właśnie często mylą te oba projekty.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Cytuj
EP23 (204E) – na 160 km/h (również w odmianach na 125 i 100) o układzie osi Bo'Bo'Bo', w każdej odmianie silniki jak w EP09
Eee...coś chyba pokręciłeś. EP23, to przecież lokomotywa bliźniaczo podobna do ET22 wyprodukowana jako sprzęt na 160 km/h o takim samym układzie wózków C0` C0`
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
A jednak Mariusz W. ma racje istniał projekt EP23 typ 204E, a jedną z odmian miała być 206E czyli wersja towarowa oznaczona ET24.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Cytuj
EP23 (204E) – na 160 km/h (również w odmianach na 125 i 100) o układzie osi Bo'Bo'Bo', w każdej odmianie silniki jak w EP09
Eee...coś chyba pokręciłeś. EP23, to przecież lokomotywa bliźniaczo podobna do ET22 wyprodukowana jako sprzęt na 160 km/h o takim samym układzie wózków C0` C0`
Proszę o zwracanie uwagi na oznaczenie typu. Wyprodukowana EP23-001, o której wspominasz to 201Ea. Był jeszcze projekt EP23 typu 201Ed, również Co'Co' i od początku na 160 km/h. Dane 201Ed znajdują się na stronie Bluefisha.
Potem powstał projekt zupełnie nowej konstrukcji 204E, o którym wspomniałem. Jedno ze źródeł podaje, że ta lokomotywa miała zostać oznaczona również jako EP23.

Czyli uściślając, wyprodukowano EP23 (201Ea), planowano wyprodukować EP23 (201Ed) i EP23 (204E).
A jednak Mariusz W. ma racje istniał projekt EP23 typ 204E, a jedną z odmian miała być 206E czyli wersja towarowa oznaczona ET24.
No nie do końca. 204E to inna konstrukcja niż 206E. 204E planowano również wyprodukować w odmianach na 125 km/h i 100 km/h (poprzez zmianę przełożenia). Ale to cały czas 204E i w każdej z tych odmian cały czas planowano silniki jak w EP09.
Natomiast ET24 (206E), choć miała to być lokomotywa podobna do EP23 (204E), to jednak planowano ją jako typowo towarową z silnikami jak w EU07 i ET22.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
A racja. Zapomniałem o tym,że wyprodukowano prototyp a później rozważano produkcję loka z trzema wózkami. Pewnie kryzys epoki gierkowskiej pokrzyżował plany.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pewnie kryzys epoki gierkowskiej pokrzyżował plany.
Prędzej kryzys lat 90. Dostawy EP23 typu 204E miały następować po roku 1990.