Autor Wątek:  Przerwy dylatacyjne  (Przeczytany 11877 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline C2H6OH

  • Wiadomości: 42
  • Niewolnik Windowsa
    • Zobacz profil
    • MorsEncryption
  • Otrzymane polubienia: 0
Przerwy dylatacyjne
« dnia: 11 Lipca 2010, 16:03:33 »
Czy w związku z aktualnymi wysokimi temperaturami, mogą być zauważalne dla zwykłego podróżnego, takie wydłużenie szyn, że przerwy dylatacyjne będą praktycznie niezauważalne?
Nie posiadam profesjonalnej wiedzy nt. kolei, dlatego proszę o poprawianie każdego błędu rzeczowego w moich postach.
Jak nie ma polskich znakow, znaczy ze ich nie posiadam ;)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Lipca 2010, 16:05:46 »
Teraz tory są spawane. Chyba że nie są, jak na trasie z Bydgoszczy do Torunia przez Unisław i Chełmżę…
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Lipca 2010, 16:12:59 »
Zwrotnice mogą się nie przekładać np... W taborze np. sprężarki mogą nie chcieć się załączyć przez temperaturę [dziś u mnie w okolicy już trzeci skład miał z tym problem]. Różnie. Tylko to może pasażer zauważyć i przez to ucierpieć :)

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Lipca 2010, 16:57:17 »
Jeśli np. tor jest źle ułożony w planie i profilu, to może dojść do wyboczenia się toru w bok, lub przy źle podbitych podkładach w pion. Czyli wywali tor do góry.

Offline C2H6OH

  • Wiadomości: 42
  • Niewolnik Windowsa
    • Zobacz profil
    • MorsEncryption
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Lipca 2010, 07:59:37 »
Czyli raczej nie ma szansy na to, że w miejscach, gdzie są wyczuwalne przerwy dylatacyjne, nagle będzie się zmniejszać i nie będą wyczuwalne?
Nie posiadam profesjonalnej wiedzy nt. kolei, dlatego proszę o poprawianie każdego błędu rzeczowego w moich postach.
Jak nie ma polskich znakow, znaczy ze ich nie posiadam ;)

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Lipca 2010, 11:02:26 »
Takie rzeczy, tylko na lekcji fizyki w gimnazjum :)
Pozdrawiam, Karol

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Lipca 2010, 11:29:40 »
Żelazo wydłuża się ok. ćwierć milimetra na stopień, więc… niby przerwy mogą znikać przy dużych upałach, ale stale czasami zachowują się troszkę inaczej ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Lipca 2010, 14:27:23 »
A jak kompensuje się wydłużanie szyn na torowiskach spawanych ?

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Lipca 2010, 17:41:38 »
W torze bezstykowym podsypka stabilizuje przesuw toru oraz stosuje się opórki przeciwpełzne.Nie ma żadnej dylatacji.
T.N

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Lipca 2010, 17:51:07 »
Czyli tak jak myślałem że te przerwy na tykach szyn to po prostu niedokładność wykonania a nie żadna dylatacja. Przecież nawet szyna nie ma za bardzo się jak przesunąć jak jest łubkami ściśnięta.
Poza tym gdzieś kiedyś czytałem tak jak ty mówisz,  że samo zamocowanie powstrzymuje przed wydłużaniem się szyn nie powodując przy tym tworzenia się nadmiernych naprężeń w szynie.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Lipca 2010, 18:01:15 »
W torze bezstykowym podsypka stabilizuje przesuw toru oraz stosuje się opórki przeciwpełzne.Nie ma żadnej dylatacji.
Człowieku! co TY opowiadasz. Znajdź mi na szlaku w torze bezstykowym opórki przeciwpełzne! Tor musi być ułożony w planie i profilu, do tego musi być zrobione naprężenie toru. 

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Lipca 2010, 19:20:10 »
W torach tramwajowych wygląda to tak:
http://www.transportszynowy.pl/torytramdylatacja.php
Zawsze mi się wydawało, że w kolejowych jest tak samo.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1697
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Lipca 2010, 19:27:25 »
Coś podobnego jest zastosowane na moście kolejowym w Tczewie.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Przerwy dylatacyjne
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Lipca 2010, 18:19:23 »
Tory kolejowe bezstykowe są wstępnie naprężane podczas spawania. Praktycznie polega to na naciągnięciu szyn do spawu, a po ostygnięciu szyn zdejmuje się naciąg i szyny pozostają naprężone. W upał naprężenie po prostu jest mniejsze.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...