Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Sterowanie EN57 i interfejs programu

(1/3) > >>

zderzak:
Witam wszystkich,
Symulator jest naprawdę fajny, ale:

-charakterystyki hamulca w EN57 są oględnie mówiąc złe. Hamulec EP działa za wolno, a także za słabo. W praktyce powinno dać się wyhamować na odcinku <200m bez przekraczania 2atm w cylindrach (żeby to zobaczyć, wystarczy się przejechać po warszawskiej średnicy). Osobiście dla własnego użytku poprawiłem prędkości luzowania i napełniania na odpowiednio 8 i 7, a przekładnię na 6 - wtedy hamowanie jest akceptowalne, choć nadal niezbyt ostre. Wiem, że prawdopodobnie ktoś pisał o tym wcześniej, jednak sprawa powraca w kolejnych wydaniach.

-kręcenie kranem klawiszami w trybie EP jest wyjątkowo nieintuicyjne. W prawdziwej jednostce kran trzeba trzymać, żeby hamował/luzował (i dlatego tak było w "Mechaniku"). Da się to co prawda obejść zewnętrznym programem, ale myślę, że nie byłoby złe włączenie do kolejnej poprawki obsługi którychś dwóch niewykorzystanych dotychczas klawiszy, których make odpowiadałby naciśnięciu "2" i ".", a break - "4". To by uprzyjemniło jazdę EZT, a nie przeszkadzało przy innych lokomotywach, i (jak mniemam) nie wymagało zbyt grubych zmian.

-w EN57 (i innych polskich EZT z wałem kułakowym) cofnięcie nastawnika na pozycję inną niż zero nie daje żadnego efektu, tutaj jest inaczej. Ale to już drobiazg. Opóźnienie przy rozłączaniu OG po zjechaniu nastawnikiem na zero nie wiem jak zakwalifikować. Chyba też drobiazg.

Sprawa druga: Jak wiadomo, "cały kraj buduje" domowe pulpity sterownicze. Również zamierzam sobie taki zrobić, ale tu znów pojawia się sięganie lewą ręką do prawego ucha, czyli komunikowanie się przez interfejs klawiatury (oczywiście tylko programowo - sprzętowo będzie RS232, bo protokół PS/2 jest tak powolny, że obawiam się albo zatkania jego obsługą uC, albo tygodniowego kombinowania z przerwaniami timerów).
Czy w związku z faktem, że program trzyma cały czas otwartą konsolę, nie warto by dorobić opcjonalnego interfejsu konsolowego (komendy czytane z stdin)? Warto też rozważyć taką samą komunikację w drugą stronę (przekierowanie "taśmy" na stdout, zamiast do fizycznego pliku) - niesamowicie rozszerzyłoby to możliwości programu, np. o elegancki sprzętowy szybkościomierz.

AtapiCl:
Powiedz jeszcze na jakiej wersji jeździsz, to będziemy mogli Ci odpowiedzieć. Co do hamulca (nie tylko w EN57) - tak, wiemy - hamulec będzie śmigał w SPKS [kiedyś], co do kranu - masz stare informacje/wersje exe, co do wału - też stare informacje/wersje exe.

zderzak:
Wersja wszystkiego (nie licząc drobiazgów) to PC2009 SP1.1. Sprawdziłem przed chwilą, amperomierz reaguje na cofanie nastawnika, kran działa tak, jak zwykły kran (zatrzymuje się na wszystkich pozycjach). Chyba, że są jakieś inne klawisze nie opisane w instrukcji.

Co do samego hamulca, to miałem na myśli, że da się to już w .chk poprawić.

PS. 3. sprawa - dźwięki 44kHz 16b stereo. Zauważyłem, że program je normalnie odtwarza (i nie obciąża przy tym niczego), a ZTCW zalecenia dla twórców są inne.

AtapiCl:

--- Cytat: zderzak w 29 Maja 2010, 15:35:49 ---PS. 3. sprawa - dźwięki 44kHz 16b stereo. Zauważyłem, że program je normalnie odtwarza (i nie obciąża przy tym niczego), a ZTCW zalecenia dla twórców są inne.

--- Koniec cytatu ---

Cytując wytyczne:


--- Cytuj ---Standardem formatu dźwięków używanych w symulatorze jest wav PCM 22kHz, 8 bit, mono. Wyjątkiem od tej reguły są dźwięki modulowane (szybkość odtwarzania takich dźwięków jest zależna od prędkości pojazdu).
--- Koniec cytatu ---

Czyli dla tych wyjątków mogą być inne parametry. W pozostałych przypadkach nie.

MArt:

--- Cytat: zderzak w 29 Maja 2010, 15:11:54 --- W praktyce powinno dać się wyhamować na odcinku <200m bez przekraczania 2atm w cylindrach (żeby to zobaczyć, wystarczy się przejechać po warszawskiej średnicy).
--- Koniec cytatu ---

Nie zawsze tak jest. W niektórych trzeba dać trochę więcej, ażeby w ogóle zaczęła hamować. Wszystko zależy od paru czynników na przykład: mieszanki z jakiej zrobione są klocki hamulcowe.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod