Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Tunel
Joke1997:
Chciałem poeksperymentować w 3dsie z robieniem tunelu. Za pomocą szukajki znalazłem taką instrukcję:
--- Cytuj ---1. Jeśli masz już górę. Można ją stworzyć za pomocą Cone i porozciągać punkty VERTEX.
2. Stwórz NGon z zakładki Shapes. podziel go na 10 segmentów, radius może być np. 8.
3. Konwertuj NGon na Establish Spline.
4. Następnie z menu Modifiers->Mesh Editing->Extrude tak by była dłuższa od góry.
5. Konwertuj NGon na Establish Mesh!
6. Zaznacz górę i menu wybierz Create->Compound->Boolean
7. Kliknij Pick Operand B i wybierz NGon(kliknij na niego)
//To jest operacja na odejmowanie obiektów. W prosty sposób od góry odejmujesz tunel i powstaje w góre dziura
8. Konwertuj górę do Establish Mesh!
9. Powinno się na koniec wstawić środek tunelu poprzez Tube tak by zakryć brzegi dziury w górze.
10. usuną zbędne rzeczy np. dolna część Tube która nigdy nie będzie widoczna.
--- Koniec cytatu ---
Tylko jak zrobić górę?
AtapiCl:
A jak robisz trawkę? ;)
Joke1997:
Zaznaczam linię (zamkniętą), wybieram Delanuay mesch (coś takiego ze skruyptów), wybieram teksturkę, wybieram UVW Map, dzielę wartości przez 3 i to chyba wszystko.
A co? ;>
Rozi:
1. Tworzymy plane na przykład 8x8 segmentów.
2. Konwertujemy do editable poly.
3. Zaznaczamy vertexy.
4. Rozwijamy roletę Soft Selection.
5. Wybieramy opcję Use soft selection.
6. Zaznaczmy środkowego vertexa.
7. Podnosimy środkowego vertexa.
8. W razie potrzeby zwiększyć należy modyfikator Falloff.
Oczywiście można vertexy podnosić wszystkie ręcznie, ale modyfikator Smooth Selection wykona nam robotę perfekcyjnie :)
Joke1997:
Stoję na punkcie 7. Nie mogę go podnieść.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej