Autor Wątek:  Problem poslizgu  (Przeczytany 3166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zpc

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problem poslizgu
« dnia: 06 Maja 2004, 22:55:02 »
Po dluzszej przed maturlanej przerwie postanowilem powrocic  na forum. Codziennie bawie sie w jazde roznymi lokami w symku. Od samego poczatku zauwazylem dziwnie zachowujace sie zestawy kolowe, chodzi mi o poslizg.Najczesciej w poslizg wpada ta os, na ktorej umieszczona jest pradniczka tachometryczna i hasler wyswietla extremalne predkosci:). Ogolnie wiadomo ze os ta ma zabezpieczenia przeciw-poslizgowe i jesli juz ow os wpada w poslizg to naprawde bardzo zadko-jesli o mnie chodzi jeszcze sie z tym nie spotkalem a jezdze juz bardzo dlugo...jesli w przyszlosci daloby sie to w jakis magiczny sposob naprawic to symulator napewno pozyka wieksza realistyke! jednak mysle ze w obecnej wersji problem zostanie w fazie spekulacji i ogolnych przemyslen. Pozdrawiam
Przemmmekkk

Offline mar07

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problem poslizgu
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Maja 2004, 11:49:15 »
Nie całkiem mogę się zgodzić z tym, co napisał zpc. Na ET22 chociażby oś z prądniczką Haslera nie jest osią zabezpieczaną przez przekaźnik przeciwpoślizgowy. Przeciwpoślizg. zabezpiecza tylko dwie pary (4 osie), 5-tą ,,zabezpiecza" Hasler, nad jedną więc maszynista nie ma żadnej kontroli, w związku z czym przy rozruchu na tej serii trzeba szczególnie uważać w złych warunkach przyczepności , czy prąd zbyt gwałtownie nie spada lub mieć wyostrzony słuch na pracę silników.
 Po za tym owe ,,wariacje" szybkościomierza w związku z poślizgiem nie są znów wcale takie rzadkie (choć może w symku lekko przesadzone- sprawa do dyskusji), wystarczy że nawet na EU07, gdzie wszystkie osie są zabezpieczone zaroluje mocniej oś z prądniczką i już mamy przy rozruchu 80- 100km/h zanim przek. p.poślizgowy zareaguje i przyhamuje koła (zazwyczaj szybciej reaguje maszynista).
Pozdrowienia dla wszystkich mk

Offline CTL

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 383
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 57
Problem poslizgu
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Maja 2004, 12:01:00 »
No w symku przy poslizgu jadac ET41+40Eaosow (3200T) przy poslizgu to mi sie wskazowka potrafi 5 razy wkolo obrocic, no ale na ET22 to sie nie zdarza tak czesto:-)

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Problem poslizgu
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Maja 2004, 13:34:54 »
Mi się ze 100 razy odbórciła w kółko na SN61. A potem przez dosłownie przez minutę przy zaciągniętych hamulcach na maxa "odkręcała". Super BUG :]

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Problem poslizgu
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Maja 2004, 10:51:45 »
Mnie czasem przy tylko chwilowym poślizgu albo uszkadzało silniki, albo obręcze. Najczęściej to drugie. Rzeczywiście że w symku zbyt łatwo można wpaść w poślizg.