Nie całkiem mogę się zgodzić z tym, co napisał zpc. Na ET22 chociażby oś z prądniczką Haslera nie jest osią zabezpieczaną przez przekaźnik przeciwpoślizgowy. Przeciwpoślizg. zabezpiecza tylko dwie pary (4 osie), 5-tą ,,zabezpiecza" Hasler, nad jedną więc maszynista nie ma żadnej kontroli, w związku z czym przy rozruchu na tej serii trzeba szczególnie uważać w złych warunkach przyczepności , czy prąd zbyt gwałtownie nie spada lub mieć wyostrzony słuch na pracę silników.
Po za tym owe ,,wariacje" szybkościomierza w związku z poślizgiem nie są znów wcale takie rzadkie (choć może w symku lekko przesadzone- sprawa do dyskusji), wystarczy że nawet na EU07, gdzie wszystkie osie są zabezpieczone zaroluje mocniej oś z prądniczką i już mamy przy rozruchu 80- 100km/h zanim przek. p.poślizgowy zareaguje i przyhamuje koła (zazwyczaj szybciej reaguje maszynista).