« Odpowiedź #26 dnia: 16 Grudnia 2009, 23:48:58 »
Jeśli chodzi o ET42 to jest jedna ciekawa rzecz. Otóż 10 sztuk w chwili obecnej już by jeździło gdyby Lotos Kolej dogadał się z PKP CARGO. Głównym powodem zakupu Traxxów właśnie jest to, że Lotosowi nie udało się kupić ET42. PKP CARGO zgodziłoby się odsprzedać maszyny gdyby Lotos wziął je razem z maszynistami CARGO i serwisem. O ile na serwis Lotos się zgodził o tyle na maszynistów już nie. A to z tego względu, że w LK jeździ spora grupa maszynistów, którzy jeździli dawniej na ruskach. Te maszyny wcale nie są takie przestarzałe. Los trochę spłatał im figla i dlatego stoją. I wcale nie jest to spowodowane tym, że są takie przestarzałe. A to, że CARGO się nie opłaca ich eksploatować... cóż. Może wszystko wróci do normy gdy nowo powstała spółka córka PKP CARGO w Karsznicach zacznie na siebie zarabiać.
Swoją drogą panowie... Żadne Traxxy, Maximy czy inne cuda techniki nie pojeżdżą tak długo jak np poczciwe SM42. A to dlatego, że za dużo w nich elektroniki, a ta cały czas się zmienia i stosunkowo często defektuje. Przewidywany czas eksploatacji np Maximy to ok 15-20lat (i to w porywach). Ostatnio po raz drugi ten cud techniki zdefektował i to właśnie przez elektronikę...
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76