Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić
Obsługa tekstur .dds
youBy:
--- Cytat: ShaXbee w 31 Października 2009, 00:27:36 ---A ja cię męczę o to po to żeby użytkownicy mieli 3 razy mniejszą paczkę całościową do ściągnięcia ;)
--- Koniec cytatu ---
Zapraszam tam: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13142.0.html (wątek o paczce całosciowej).
--- Cytat: ShaXbee w 31 Października 2009, 00:27:36 ---Skoro masz czas zajmować się dźwiękami to może temu też byłbyś w stanie trochę się poświęcić.
--- Koniec cytatu ---
Myślenie koncepcyjne może być robione w międzyczasie. A w Twojej kwestii nie ma żadnych koncepcji do zrobienia, tylko sama implementacja. Implementacja nie może być robiona w międzyczasie.
Poza tym tekstury dds nie mają żadnego wpływu na przetwarzanie dźwięków. Chyba że mają, co jednak powinno zostać przedstawione jakieś 4 posty wyżej, a nie dopiero teraz. Uprzedzając pytanie, wyniki przedstawione przez Google nie zawierają informacji na ten temat.
ShaXbee:
SDK DevILa: http://downloads.sourceforge.net/openil/DevIL-SDK-x86-1.7.8.zip
Dokumentacja: http://prdownloads.sourceforge.net/openil/DevIL-Manual-1.5.5.zip
Żeby użyć DevILa do ładowania tekstur trzeba go zainicjalizować:
--- Kod: ---ilutRenderer(ILUT_OPENGL);
ilutEnable(ILUT_OPENGL_CONV); // wylaczamy konwersje tekstur na 16-bit
--- Koniec kodu ---
Następnie ładujemy teksturę:
--- Kod: ---GLuint textureID = ilutOglLoadImage("textura.dds");
--- Koniec kodu ---
DevIL dba o konwersje na format obsługiwany przez kartę - więc jeżeli używamy sprzętu który nie obsługuje .dds to nastąpi automatyczna konwersja na zwykłą teksturę. Jeżeli nastąpił jakiś błąd, to textureID będzie miało wartość 0.
Przyklad obslugi bledu:
--- Kod: ---GLuint loadTexture(std::string fileName)
{
GLuint textureID = ilutOglLoadImage(fileName.c_str());
if(!textureID)
std::cout << "Loading texture " << fileName << " failed: " << iluErrorString(ilGetError()) << std::endl;
return textureID
};
--- Koniec kodu ---
ShaXbee:
Zaimplementowałem obsługę tekstur .dds - zostanie wydana wersja exe DP i 662 z tą poprawką. Inne fragmentu kodu nie zostały zmienione.
@Ra: Możesz przygotować starter do obsługi tekstur .dds?
Nawigacja
Idź do wersji pełnej