Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Obsługa tekstur .dds

<< < (2/2)

youBy:

--- Cytat: ShaXbee w 31 Października 2009, 00:27:36 ---A ja cię męczę o to po to żeby użytkownicy mieli 3 razy mniejszą paczkę całościową do ściągnięcia ;)

--- Koniec cytatu ---
Zapraszam tam: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13142.0.html (wątek o paczce całosciowej).
--- Cytat: ShaXbee w 31 Października 2009, 00:27:36 ---Skoro masz czas zajmować się dźwiękami to może temu też byłbyś w stanie trochę się poświęcić.

--- Koniec cytatu ---
Myślenie koncepcyjne może być robione w międzyczasie. A w Twojej kwestii nie ma żadnych koncepcji do zrobienia, tylko sama implementacja. Implementacja nie może być robiona w międzyczasie.
Poza tym tekstury dds nie mają żadnego wpływu na przetwarzanie dźwięków. Chyba że mają, co jednak powinno zostać przedstawione jakieś 4 posty wyżej, a nie dopiero teraz. Uprzedzając pytanie, wyniki przedstawione przez Google nie zawierają informacji na ten temat.

ShaXbee:
SDK DevILa: http://downloads.sourceforge.net/openil/DevIL-SDK-x86-1.7.8.zip
Dokumentacja: http://prdownloads.sourceforge.net/openil/DevIL-Manual-1.5.5.zip

Żeby użyć DevILa do ładowania tekstur trzeba go zainicjalizować:

--- Kod: ---ilutRenderer(ILUT_OPENGL);
ilutEnable(ILUT_OPENGL_CONV); // wylaczamy konwersje tekstur na 16-bit

--- Koniec kodu ---

Następnie ładujemy teksturę:

--- Kod: ---GLuint textureID = ilutOglLoadImage("textura.dds");

--- Koniec kodu ---

DevIL dba o konwersje na format obsługiwany przez kartę - więc jeżeli używamy sprzętu który nie obsługuje .dds to nastąpi automatyczna konwersja na zwykłą teksturę. Jeżeli nastąpił jakiś błąd, to textureID będzie miało wartość 0.

Przyklad obslugi bledu:

--- Kod: ---GLuint loadTexture(std::string fileName)
{
    GLuint textureID = ilutOglLoadImage(fileName.c_str());
    if(!textureID)
        std::cout << "Loading texture " << fileName << " failed: " << iluErrorString(ilGetError()) << std::endl;

    return textureID
};

--- Koniec kodu ---

ShaXbee:
Zaimplementowałem obsługę tekstur .dds - zostanie wydana wersja exe DP i 662 z tą poprawką. Inne fragmentu kodu nie zostały zmienione.

@Ra: Możesz przygotować starter do obsługi tekstur .dds?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod