Autor Wątek:  Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.  (Przeczytany 7781 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« dnia: 02 Września 2009, 21:02:13 »
Mam pytanko do Was. Oddałem dnia 03.08.2009 telefon do reklamacji. Do dziś nie dostałem żadnego sygnału, a pan z punktu "Plus-a" powiedział, że jak będzie do odebrania to zadzwoni. To był telefon na gwarancji, dostałem go wraz z taryfą za tzw 1zł. Telefon marki Samsung D900i. Pytanie mam do Was takie, jaki jest czas na rozpatrzenie reklamacji wraz z dokonaniem naprawy? Jakie mam obecnie prawo? Kiedy mogę iść i powiedziec że czas na reklamacje minął i poproszę nowy aparat? Chodzi o to, iż wydaję mi się ze miesiąc czekania to juz troszkę za długo, a odpowiedzi w stylu "jak bedzie to zadzwonimy" juz mnie nie zadawalają. Oczywiście mam aparat zastępczy.

Pozdrawiam i liczę na konkretne odpowiedzi (nie w stylu wydaje mi się lub być może).
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2009, 21:05:15 wysłana przez ZiomalCl »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Września 2009, 21:09:27 »
Jesli reklamowales z tytulu gwarancji (a Twoja wypowiedz na to wskazuje), to zadne przepisy tego nie reguluja. Do 2002 roku regulowal to Kodeks Cywilny, jednak w swietle nowej ustawy gwarancja jest dobrowolnie udzielana przez gwaranta (najczesciej jest nim producent, czyli w tym przypadku Samsung). Warunki gwarancji powinny byc zamieszczone w karcie gwarancyjnej, wiec tam mozesz sprawdzic co i jak. Tutaj zadna ustawa raczej nic nie pomoze. Jest jeszcze druga mozliwa forma zlozenia reklamacji - u sprzedawcy, z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. To lepsze i szersze pojecie od wady, bo mozna reklamowac towar, ktory jest w pelni sprawny, ale np. nie dziala tak, jak zapewnial nas sprzedawca. W takim przypadku sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie do Twoich roszczen. Najczesciej sprzedawcy udaja, ze nie znaja nowych przepisow (tych z 2002 roku) i zwalaja wszystko na producenta. W tym przypadku pewnie tez tak bylo, no bo przeciez poszedles do salonu gdzie kupiles telefon, a nie do serwisu Samsunga.

Gdyby sprawa sie przedluzala, to doradzam wizyte u Rzecznika Konsumenta.
Pozdrawiam, Karol

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Września 2009, 21:20:21 »
Na karcie gwarancyjnej powinno być napisane, w ile dni powinien się przyjmujący naprawę gwarancyjną z niej wywiązać. W razie czego odwołuj się do tego zapisu. Jeżeli operator wykręci się sianem, że to przecież nie on jest producentem, i że w ogóle łaskę robi, że niby w tym tylko pośredniczy - nie wierz w to, jest spalony, bo jak nie chce mieć z tym nic wspólnego, to nie powinien przyjmować telefonu do naprawy tylko od razu skierować do producenta.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Września 2009, 21:41:03 »
Cytuj
Na karcie gwarancyjnej powinno być napisane, w ile dni powinien się przyjmujący naprawę gwarancyjną z niej wywiązać

Problem w tym, że nikt karty nie czyta jak dostaje się sprzęt nowy i działający. Kartę oczywiście mi zabrano wraz z aparatem. Teraz musztarda po obiedzie. Pewnie tam pisało, a już nie ma jak przeczytać. Zapomniałem dodać, że pan z plusa powiedział iż okres oczekiwania liczy się od daty dotarcia telefonu do serwisu "gdzies tam". Oczywiście mam pokwitowanie na zdanie aparatu. Oznacza to że jak paczka w drodze zaginie lub o ile wogule go wysłali, to mogę se czekać do usranej śmierci. Przy okazji mam jakieś prawo żadać dowodu na to że telefon sostał wysłany, miejsce i data oraz jakim kurierem?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Września 2009, 21:56:06 »
Jeśli w Plusie to jest 21 dni roboczych na usunięcie awarii i oddanie telefonu użytkownikowi. Po tym czasie można żądać od sprzedawcy nowego telefonu.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Września 2009, 22:15:51 »
@EP08-015: jesli dostales jakis kwitek, mowiacy o tym, ze oddales telefon do naprawy, to zobacz co jest na nim napisane.

@Mihau_PCC: niby na jakiej podstawie sprzedawca ma wydac nowy telefon? I skad wziales to 21 dni roboczych?
Pozdrawiam, Karol

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Września 2009, 22:44:24 »
U mnie na karcie gwarancyjnej jest jak byk napisane. Niestety nie mam możliwości zeskanowania. Może to zależy od marki telefonu. Ja przykładowo mam SE W880i. Poprzedni mój telefon W810i w karcie gwarancyjnej też miał taki zapis.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Września 2009, 22:48:10 »
Zwaz na to, ze SonyEricsson i Samsung nie musza miec takich samych warunkow gwarancji.

@EP08-015: z tego co znalazlem w Internecie (http://www.samsung.com/pl/support/Maintenance_WarrantyConditions.html) to musisz poczekac zanim uplynie 30 dni od dostarczenia telefonu do serwisu.
Pozdrawiam, Karol

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Września 2009, 22:49:26 »
Kartę oczywiście mi zabrano wraz z aparatem. Teraz musztarda po obiedzie. Pewnie tam pisało, a już nie ma jak przeczytać.
Ponieważ nie masz kopii gwarancji, powinieneś zarządać udostępnienia treści oryginału do wglądu. Jak tak nie będzie Tobie uczynione, to sprzedawca ukręci sobie bata, bo to oczywisty argument przeciw niemu.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Września 2009, 23:51:40 »
Gwarancja gwarantuje że produkt będzie działał przez określony okres bez usterek. W razie wystąpienia usterki, będzie usuwana bezpłatnie.
Nie zgodność towaru z umową. Nie ma ograniczeń czasowych jak gwarancja. Nie zgodność towaru z umową polega na tym, że coś powinno działać a nie działa. Dla przykładu jest podane, że telefon może wysyłać i odbierać MMS-y. Potem okaże się, że nie ma takiej mozliwości. Jest to nie zgodność towaru z umową.
Jeśli telefon umożliwiał dzwonienie a następnie ta funkcja przestała działać. Jest to usterka.
Na stronie gwarancyjnej można przeczytać.
Cytuj
10. Naprawa gwarancyjna zostanie wykonana w możliwie najkrótszym czasie nieprzekraczającym 30 dni licząc od daty przyjęcia urządzenia do serwisu. W przypadku konieczności importu części, termin naprawy może ulec wydłużeniu. Po wykonaniu naprawy okres gwarancji biegnie dalej przedłużony o czas naprawy.
Czyli naprawa gwarancyjna trwa 30 dni, ale może być przedłużona.
« Ostatnia zmiana: 06 Września 2009, 00:53:37 wysłana przez Anrej »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Pytanie dotyczące reklamacji telefonu.
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Września 2009, 00:29:39 »
Włodek, znajdź w Bydzi rzecznika praw konsumenta. Każde miasto go ma.

Zresztą:
rzecznik konsumenta
Miejski Rzecznik Konsumentów - Bydgoszcz

    * Nazwa: Miejski Rzecznik Konsumentów
    * Urząd: Urząd Miasta Bydgoszcz
    * Miasto: 85-130 Bydgoszcz
    * Adres: ul. Grudziądzka 9/15
    * Telefon: tel.: (052) 585 84 28; fax: (052) 585 86 23
    * Email: mrk@um.bydgoszcz.pl

« Ostatnia zmiana: 10 Września 2009, 16:25:40 wysłana przez ZiomalCl »