Autor Wątek:  Nowe mapowanie wagonu Z1  (Przeczytany 3756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Nowe mapowanie wagonu Z1
« dnia: 31 Lipca 2009, 21:52:21 »
Prosze, aby osoby, ktore zajmuja sie tworzeniem tekstur na ten model, a takze osoby, ktore byc moze beda wykonywac w przyszlosci jakies tekstury napisaly tutaj o swoich pomyslach/propozycjach na poprawe mapowania tegoz wagonu. Na chwile obecna zostalo poprawione mapowanie boku, a takze czola wagonu. Wyeliminowalem problem lustrzanego odbicia tekstury na tzw. fartuchach (czyli tam gdzie znajduja sie roznej masci urzadzenia np. przetwornica, akumulatory). Dodalem tez dwa prostokaty na teksturze dzieki, ktorym mozemy zmienic kolor podwozia, a takze dolnej czesci fartuchow.
Pozdrawiam, Karol

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Nowe mapowanie wagonu Z1
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Lipca 2009, 23:13:29 »
Ja jak zwykle proponuję zamieścić na teksturze miniaturę całego wagonu, do pokrycia nią prostopadłościanu (lub czegoś podobnego, o wielkości rzędu 30 trójkątów), widocznego zamiast wagonu z większej odległości. Tekstura ta musi uwzględniać obiekty, które z bliska są zrobione modelami - schodki, poręcze, wózki...
« Ostatnia zmiana: 31 Lipca 2009, 23:20:26 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nowe mapowanie wagonu Z1
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Lipca 2009, 23:16:10 »
OK. Sprobuje troche z tym poeksperymentowac. Po wstepnej analizie mysle, ze nie trzeba na teksturze umieszczac miniatury wagonu.


   « Dodano: 31 Lipca 2009, 23:40:29 »
@Ra: robilem przed chwila u siebie probe. "Duzy" model zanika przy 400 metrach (taka wartosc wydaje mi sie optymalna), a przy takiej odleglosci nie widac tego typu detali.
« Ostatnia zmiana: 31 Lipca 2009, 23:40:29 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Nowe mapowanie wagonu Z1
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Sierpnia 2009, 00:24:58 »
400m to za dużo. Cyfry na moich słupkach zaczynały migotać w odległości ok. 30m. Spróbuję jeszcze coś policzyć i poeksperymentować, w jakiej odległości model szczegółowy przestaje być użyteczny.

Ustawiłem SM03 w odległości 400m od siebie - przy rozdzielczości 800×600 zajmuje około 25 pikseli powierzchni (5×5). W tej odległości uproszczona tekstura powinna mieć tyleż samo pikseli, a model ewidentnie może być prostopadłościanem. Moje wrażenie jest takie, iż uproszczony model powinien być wstawiany w odległości około 100m. SM03 w odległości 100m ma 22 piksele szerokości (około tyle by musiała mieć tekstura). Być może dla większych rozdzielczościach ekranu lepsze będzie 150m, ale z drugiej strony, im bliższy będzie dystans podmiany modeli, tym FPS przy dużej ilości taboru powinien być lepszy.
« Ostatnia zmiana: 01 Sierpnia 2009, 01:12:05 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Nowe mapowanie wagonu Z1
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Sierpnia 2009, 23:10:46 »
Ustawiłem SM03 w odległości 400m od siebie - przy rozdzielczości 800×600 (...)
Chyba raczej lepiej jako minimum przyjąć 1024x768. Tak na chłopski rozum 200m powinno być ok.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Nowe mapowanie wagonu Z1
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Sierpnia 2009, 01:18:27 »
Najlepiej sprawdzić. Ja nie tworzę modeli taboru, ani nawet ich nie zbieram, więc nie mam motywacji do pracy nad ich optymalizacją. 1024 do 800 to wzrost 28%, czyli zamiast 5 pikseli będzie 6.4... nie wiem, czy to zrobi różnicę. Trzeba by sprawdzić dla skrajnie możliwej rozdzielczości, czyli 1920×1080.

Ustaw sobie coś w odległości 100m i zobacz, ile pikseli na metr ma to wtedy, a ile pikseli na metr ma tekstura na modelu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni