Według stan na sierpień 2011, zostało uruchomione wczytywanie modeli z plików binarnych (E3D). Plik E3D jest tworzony jednorazowo z pliku T3D, podczas jego wczytywania. Teoretycznie istnieje również możliwość zapisania pliku E3D bezpośrednio z edytora 3D (potrzebny jest odpowiednie skrypt albo wtyczka).
W związku z powyższym limit ilości trójkątów nie obowiązuje, gdyż wektory normalne dla modelu z pliku T3D liczone są jednorazowo, a następnie zapisywane w E3D. Nawet jeśli by to miało trwać kilkanaście minut, nie ma to potem wpływu na czas wczytania pliku E3D.
Z drugiej strony wspomnę, iż wąskim gardłem dla wydajności (FPS) jest nadmierna ilość submodeli. Jeśli to tylko możliwe (czyli gdy nie ma animacji ani zapalania świateł), należy łączyć submodele w jeden duży. A zamiast tekstur uniwersalnych używać jednej tekstury, na którą zostaną przeniesione potrzebne wzory. Jest to opłacalne nawet kosztem większej ilości trójkątów. Dla obecnych kart graficznych różnica rzędu ±1000 trójkątów w jednym submodelu jest praktycznie niezauważalna.