Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Nowy loader: Mini-Starter.bat
Nicolass:
--- Cytuj ---Przyda sie to to do edycji skladow pociagow z poziomu loadera
--- Koniec cytatu ---
A po co? Loader to Loader, ma tylko uruchamiać symulator i zawierać w sobie pomoc i FAQ. Myślę że zmiane składu lepiej zainpletować do Szopa Track Viewer, ja już z przyzyczajenie edytuje tam składy. Bo po co tworzyć wiele programików z których każdy ma tylko kilka funkcji, lepiej żeby np. Szopa Track Viewer miał ich jak najwięcej - już teraz bardzo przydatnym narzędziem, a po dodaniu edycji składów wszysscy pokochają ten program.
--- Cytuj ---w kazdym pliku mmd jest zdefinowany osobny typ pojadu(taboru)
Jesli loader znajdzie wszystkie mmd to bedzie wiedzial jaka baza taboru obecnie dysponuje.
Jesli w defninicjach w mmd dodamy odnosnik do pliku z obrazkiem do loadera ulatwi to wyswietlanie skladow
Z pliku mmd loader moze sie dowiedziec czy jest to lok, czy wagon i czy mozna go prowadzic.
--- Koniec cytatu ---
Sam pomysł super, ale po co wsadzać to do LOADERA (który ma ładować symka....)
uetam:
No ale dlaczego np Loader Pita nie mógłby mieć edycji składów. ZTCW on mial byc podobny do tego ktory jest w msts. Edycja skladow moze byc przydatna dla poczatkujacych uzytkownikow(pamietacie ile bylo postow jak zainstalowac lokomotywe, czy teksture)
Kakish:
--- Cytat: "Nicolass" ---
Sam pomysł super, ale po co wsadzać to do LOADERA (który ma ładować symka....)
--- Koniec cytatu ---
A jak ktos bedzie chcial tylko podmienic loka na swojego ulubionego ??, albo pojechac zamiast z eaosami zal;adowanymi weglem z falsami ??
Wydaje mi sie ze mozna zrobic modul wspolny dla obu programow zajmujacy sie szukaniem taboru i podmianami.
STV w moim odczuciu jest programem dla bardziej zaawansowanych, a dla zupelnie zwyklego uzytkownika jest loader. Czemu wiec i w nim nie umiescic takiej opcji.
Notabene uwazam ze loader i stv jak najbardziej maja racje bytu obok siebie bo sluza do nieco innych rzeczy.
Jesli chodzi o edycje skladu to niezaleznie gdzie zostanie to zaimplementowane, to taka funkcja byla by nadwyraz przydatnA
Dżyszla:
Aha... Już rozumię z tymi MMD. STV miał w sumie opierać się na chk, aby móc rozpoznać, czy fizyka jest typu dumb. Ale nie chciało mi się :P I bazuje to teraz tylko na nazwie pliku fizyki.
A co do podmiany - STV w założeniach od samego początku nie miał być edytorem i nie ma wprowadzać zmian. I tak już zrobiłem ukłon, że można łatwo edytować pliki scenerii (uruchomić wybrany edytor i otwrozyć w nim scenerię).
Zastanawiam sie za to nad wypuszczeniem osobnego programu, który z jednej strony miałby rację bytu jako oddzielny, ale można by go częściowo zintegrować z STV i Loaderem. Program właśnie do definiowania skladów (bez koniecznosci otwierania jakiejkolwiek scenerii zrobiłby wpisy jakie powinnny być dla danego składu) i edycji (czyli tu oparty na konkretnej scenerii).
Gdyby tylko był czas, to zrobiłbym takie coś już (bo to doprawdy ok. 48 roboczogodzin). Ale robić po 20-30min/dzień... To chyba narazie nie ma sensu nawet zaczynnać.
Ale jakby tak do lipca sie nic nie pojawiło, to wtedy zrobię programik.
McZapkie:
Wiecie co, faktycznie robienie wielu loaderow i ich rozwijanie nie ma wiekszego sensu moim zdaniem, ale gdyby komus sie nudzilo i zrobil edytor schematow do nebuli, to bardzo by sie to przydalo, bo kodowanie schematu za pomoca tcl jest dosyc zmudne i latwo o pomylki.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej