Autor Wątek:  Problem(y) ze scenerią Quark  (Przeczytany 3329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Problem(y) ze scenerią Quark
« dnia: 27 Lipca 2009, 17:06:39 »
Wygląda to tak: na sceneriach Quark-MCE i -EN57 po odpaleniu misji z eu07-424 wszystko jest ok do momentu podczepienia sie do składu zostawionego przez sukę. Podczas ruszania z tym składem nagle spada ciśnienie w PG i całość zaczyna hamować. Nie udaje się ani odhamować całości ani odluźnić samej lokomotywy, po chwili wywala błąd i symek się zamyka. Raz udało mi się "wyjść na dwór" i przelecieć po składzie zanim sie zawiesił, pierwszy wagon miał "Coupler broken". Podmieniałem lokomotywę na inne, ciągle było to samo. Wrzuciłem te dwa scn-y jeszcze raz i pomogło, problem zniknął. Natomiast po dojechaniu do Koniewic wjeżdzam na tor 1 i stoję tam do końca świata (tj. dopóki nie przyjedzie et22 z węglarkami bo wjeżdża na ten sam tor na którym stoję), z jakiegoś powodu nie odpala event "Koniewice_manewr1". Dlaczego tak się dzieje, brakuje przypisania eventu do toru czy coś w tym guście? Dopisałem w pliku scenerii wpis na keyctrl06 wyzwalający ten event i wtedy jest ok, event odpala, potem _manewr2...4 też odpalają, podczepiam się do składu i znowu robi się podobnie do tego co pisałem na początku (przy ruszaniu skład zaczyna sam z siebie hamować, tym razem daję się odhamować i jechać dalej, ale po chwili hamuje znowu, a po którymś takim razie symek sie wysypuje).
Pytanie zasadnicze brzmi: co zrobić żeby prawidłowo odpalał event Koniewice_manewr1 ?
Pytanie dodatkowe: czy da się coś zrobić żeby rozwiązać ten problem z samoczynnym hamowaniem i wysypywaniem symka?
Korzystam z paczki całościowej 2007, exe jest z dizelpacka, pliki scenerii podmieniłem na te z pliku 273v-quarkplus.rar, log txt w załączniku.
Może ktoś miał podobne problemy? Byłbym wdzięczny za wskazówki jak to rozwiązać.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Problem(y) ze scenerią Quark
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lipca 2009, 17:11:35 »
Któraś ze starszych wersji miała tak misję działającą, że po dojechaniu do Koniewic, spychało się wagony osobowe na bocznicę, brało się te stojące na środku i wracało do WK. Spróbuj ściągnąć wcześniejszą paczkę, przejechać misję i porównać eventy.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem(y) ze scenerią Quark
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lipca 2009, 17:17:01 »
Odnośnie hamowania, ile razy wciskasz klawisz INSERT podczepiając wagony ?
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Problem(y) ze scenerią Quark
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lipca 2009, 17:57:44 »
Któraś ze starszych wersji miała tak misję działającą, że po dojechaniu do Koniewic, spychało się wagony osobowe na bocznicę, brało się te stojące na środku i wracało do WK.
No dobrze ale jak zepchnąć te wagony na bocznicę jeżeli nie odpali event? Olać sygnalizator, ale przecież nie przestawią się zwrotnice.
Odnośnie hamowania, ile razy wciskasz klawisz INSERT podczepiając wagony ?
Czasem mi klawiatura nie kontaktuje, więc możliwe że wciskam więcej niż dwa razy, to może być powód?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Problem(y) ze scenerią Quark
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Lipca 2009, 18:02:14 »
To występowało najczęściej w byku, który nie miał żółtego węża...w siódemie się z tym nie spotkałem.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem(y) ze scenerią Quark
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Lipca 2009, 18:52:59 »
To występowało najczęściej w byku, który nie miał żółtego węża...w siódemie się z tym nie spotkałem.
Miałem ten problem również na siódemkach.
Czasem mi klawiatura nie kontaktuje, więc możliwe że wciskam więcej niż dwa razy, to może być powód?
W moim przypadku problem tkwił właśnie w tym. Podczas podczepiania naciśnij INSERT tylko dwa razy.Sprawdź.
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2009, 19:01:03 wysłana przez buczo »
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Problem(y) ze scenerią Quark
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Lipca 2009, 21:58:29 »
Sprawa manewrów wyjaśniła się. Po przejrzeniu plików trasy, znalezłem tor do którego przypisany jest event i wstawiłem tam lokomotywę. Dopiero wtedy zobaczyłem do którego miejsca trzeba dojechać żeby event sie odpalił. Po prostu wcześniej  nie dojeżdżałem wystarczająco daleko, bo ten tor zaczyna sie prawie przy samym końcu peronu...
Co do hamowania to póki co sprawdziłem na byku 201E-N i faktycznie po podłączeniu na dwa inserty udało sie normalnie ruszyć. Po przejechaniu kawałka zatrzymałem się, rozłączyłem skład i połączyłem jeszcze raz wciskając insert wielokrotnie, problem również nie pojawił się więc dalej nie wiem od czego jest to uzależnione, ale przy podłączaniu na dwa razy chyba definitywnie nie występuje... Jutro posprawdzam na innych lokach.
« Ostatnia zmiana: 27 Lipca 2009, 22:09:37 wysłana przez muri »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Problem(y) ze scenerią Quark
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Lipca 2009, 22:02:20 »
Jeżeli na teksturze jest uwzględniony żółty wężyk to nie ma tego problemu, lecz gdy go nie ma to problem występuje.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem(y) ze scenerią Quark
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Lipca 2009, 22:23:15 »
No nie masz racji. Na teksturze moze byc w miejscu wezyka narysowana nawet krowa, a to czy on jest uwzgledniany przez exe zalezy od wpisow w t3d (odpowiednie nazewnictwo obiektow). Akurat w 201Epacku nie wszystkie wezyki sa dobrze ponazywane.
Pozdrawiam, Karol

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Problem(y) ze scenerią Quark
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Lipca 2009, 22:29:28 »
No tak, może być na nim wszystko ale już jego obecność powoduje, że ciśnienie w cylindrze nie wzrasta(po wciśnięciu inserta więcej niż 2 razy).
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.