Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Brak semaforów wyjazdowych?

(1/2) > >>

szczurek:
Nie do końca jestem przekonany, że to dobry dział na to pytanko, więc w razie czego proszę przenieść w odpowiednie miejsce :)

A pytanie moje związane jest z semaforami wyjazdowymi. Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale semafor wyjazdowy to ostatni semafor w obrębie stacji, który zezwala (lub nie) na wyjazd na szlak? Mniejsza o nazewnictwo, ale właśnie o tego typu semafor mi chodzi. Zauważyłem, że we wszystkich sceneriach po których póki co miałem okazję pojeździć owego semafora często brakuje, czyli np. stoję sobie pod semaforem w obrębie stacji, dostaję S11, więc ruszam, i do następnego semafora kulam się 40 km/h. Teoretycznie zanim wyjadę na szlak, minę zwrotnice i co tam jeszcze na stacji mogę minąć, i przed wyjazdem na szlak powinienem jeszcze minąć jeden semafor, grzecznie wyświetlający S2. Tymczasem następny semafor znajduje się na następnej stacji, ew. w dość sporej odległości na szlaku, co skutkuje tym, ze przez 15-20 minut, a czasem i dłużej trzeba się toczyć 40km/h, co bywa nieco uciążliwe :) Pytanie brzmi, czy jest to zamierzony efekt twórców tras? Jeśli tak, to czy takie sytuacje mają miejsce w rzeczywistości? Nie, żebym się skarżył, marudził, czy narzekał na twórców, jestem po prostu ciekaw, czym taka sytuacja jest powodowana :)

Quork QTar:
Chyba "infrastruktura" byla by lepszym dzialem. A zeby nie bylo o pouczyniu, jeszcze szybko dodam tresc:
Wiadomo, jak cos jest w Niemczech, to nie musi byc tez w Polsce; ale z drugiej strony wschodnioniemiecki system Hl sie wywodzi z tego samego co polskie semafory swietlne, a w Hl jest tak samo jak i w innych systemach, wiec i moze w Polsce. Nagmatwalem tlumyczen, dlaczego nie a jednak tak, ale teraz juz naprawde tresc:

Semafor wyjazdowy moze byc i bezposrednio za peronem, jak wskazuje ograniczenie, to ono jest wazne az do konca terenu zwrotnicowego danej stacji (przy duzych stacjach jest wskaznik oznaczajacy koniec terenu rozjazdowego przy torze, ktory jest juz wyprowadzony, jak jest niejednoznaczna sytuacja), a po przejechaniu ostatniej osi przez ostatnia zwrotnice sie przyspiesza na szlakowa.

Sakorius:

--- Cytat: szczurek w 06 Lipca 2009, 19:18:26 ---(...)pytanie moje związane jest z semaforami wyjazdowymi. (...) Zauważyłem, że we wszystkich sceneriach po których póki co miałem okazję pojeździć owego semafora często brakuje, czyli np. stoję sobie pod semaforem w obrębie stacji, dostaję S11, więc ruszam, i do następnego semafora kulam się 40 km/h. Teoretycznie zanim wyjadę na szlak, minę zwrotnice i co tam jeszcze na stacji mogę minąć, i przed wyjazdem na szlak powinienem jeszcze minąć jeden semafor, grzecznie wyświetlający S2.(...)
--- Koniec cytatu ---
Semafor wskazujący sygnał s2, o którym piszesz, to tzw semafor grupowy, stosowany przeważnie przy wyjazdach na szlak wyposażony w Samoczynną Blokadę Liniową (SBL).


--- Cytuj --- Tymczasem następny semafor znajduje się na następnej stacji, ew. w dość sporej odległości na szlaku, co skutkuje tym, ze przez 15-20 minut, a czasem i dłużej trzeba się toczyć 40km/h, co bywa nieco uciążliwe :) (...)
--- Koniec cytatu ---
Prędkość 40 km/h, trzymasz do momentu minięcia semafora wjazdowego przez koniec pociągu :)

Paul:
Na semaforze wyjazdowym, za którym nie ma w bliskiej odległości następnego semafora od którego byłby uzależniony, wyświetlany jest sygnał nakazujący jazdę z ograniczeniem (albo bez), a następnie Vmax. Jak świeci się S11 to jest to błąd w scenerii.


--- Cytat: Sakorius w 06 Lipca 2009, 19:46:04 ---Semafor wskazujący sygnał s2, o którym piszesz, to tzw semafor grupowy, stosowany przeważnie przy wyjazdach na szlak wyposażony w Samoczynną Blokadę Liniową (SBL).
--- Koniec cytatu ---

Czy ja wiem czy grupowy? Grupowy to raczej wspólny dla grupy torów, przy których są same semafory zaporowe (albo nic). Ten to taki "semafor wjazdowy na szlak". Stosuje się go w celu uzależnienia nowej blokady liniowej (niekoniecznie samoczynnej) ze starymi urządzeniami stacyjnymi (np. mechanicznymi) - zamiast przerabiać wszystkie semafory wyjazdowe, uzależnia się z blokadą ten dodatkowy semafor, a między nim a semaforami wyjazdowymi ustala się kolejność nastawiania (nie można podać wyjazdowego dopóki nie podany zostanie "wjazdowy na szlak").

hunter:

--- Cytat: szczurek w 06 Lipca 2009, 19:18:26 ---Zauważyłem, że we wszystkich sceneriach po których póki co miałem okazję pojeździć owego semafora często brakuje, czyli np. stoję sobie pod semaforem w obrębie stacji, dostaję S11, więc ruszam, i do następnego semafora kulam się 40 km/h.
--- Koniec cytatu ---
Wymien te scenerie, przynajmniej z 3.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod