Autor Wątek:  PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów  (Przeczytany 10583 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1244
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« dnia: 06 Kwietnia 2009, 21:07:26 »
Witam.

Od pewnego czasu współpracuję z kolegą Żabkiem modelując obiekty do jego scenerii - PMPPW.
Są to obiekty z mojego miasta - Jaworzna. Obecnie kolej w centrum (to co zaliczało się kiedyś do kolei piaskowych) już nie istnieje. Muszę więc opierać się na nielicznych fotografiach i wspomnieniach. Niestety obecnie przez teren stacji Jaworzno przebiega obwodnica centrum, a szlak J-no Szczakowa - Jaworzno jest rozkopywany pod budowę nowej kanalizacji.

Chciałbym zaprezentować w tym wątku to, co udało mi się do tej pory wydłubać. Jednocześnie proszę by zwracać uwagę na jakieś modelarskie niedociągnięcia lub coś co można by zoptymalizować.

1. Nastawnia wykonawcza JoR2. Stała tuż przy torze łączącym stację Jaworzno z siecią PMPPW. Drzwiami po lewej wchodziło się do kibelka i małego składziku a drzwiami na wprost do pomieszczenia z którego sterowano urządzeniami SRK.
    Zdjęcie oryginału: http://kolej.one.pl/foto/13/1231613144-146.jpg
2. Basen p.poż.. Swego czasu ktoś wpuścił do niego ryby ;) Podobno podczas wyzwolenia utopił się w nim radziecki czołg.
3. Wiata peronowa. Wiaty te miały dość nietypową konstrukcje. Utrzymały się dosyć długo po zawieszeniu ruchu pasażerskiego.
    Zdjęcie oryginału: http://kolej.one.pl/foto/10/1223761247-146.jpg
4. Wiadukt nad ulicą Mostową. Istnieje do dziś. W ramach remontu został otynkowany. Ruch odbywa się wahadłowo ze względu na wąską jezdnię. Model czeka na tekstury
    Zdjęcie oryginału: http://www.mzdim.jaworzno.pl/images/stories/wiadukt.jpg

w 90% gotowy jest model nastawni dysponującej JoR. Niestety nie mam danych jak wyglądała tylna ściana klatki schodowej (mogę się domyślać). Niedługo przejdę się pod budynek dworca i dokonam pomiarów by zająć się jego modelem.

Czekam na ewentualne uwagi :)
Pozdrawiam.


Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Kwietnia 2009, 21:32:48 »
Witam :).

Jeśli chodzi o optymalizację to mam kilka propozycji. Niektóre elementy z obiektów można by usunąć a inne przerobić.
Oczywiście obiekty trochę stracą na wyglądzie :| (coś za coś).
I tak:
1. Można by usunąć drabinkę i rynnę (można, nie trzeba ;) )
2. Myślę, że bez tych schodków i rury przy nich da się przeżyć
3. Dach wiaty dobrze by było wykonać bez tego "zbędnego" "ożebrowania". Innymi słowy daszek jako jeden niedzielony na warstwy element 
4. -

Tniemy co się da ;).
A modele ogólnie są bardzo ładne, - aż szkoda cokolwiek poprawiać :).

Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Kwietnia 2009, 08:18:48 »
A ja mysle, ze nie powinien nic usuwac bo ten basen ma nie wiecej jak 600tri. Jezeli sie nauczy oszczedzac to sie przyzwyczai i za kilka lat bedzie robil tandetne modele. I tak to nie wyjdzie na dniach, takze osoby z cienkimi kompami nie maja sie o co  martwic.

Offline filip2h

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Kwietnia 2009, 08:22:47 »
Ale dziwna rzecz nastała ostatnio robienia wszystkiego LowPoly. Ja rozumiem pewne ograniczenia, ale jak to ktoś na forum kiedys napisał nie popadajmy w skrajność. Przecież symek ma się rozwijać, a jak by programiści patrzyli podczas produkcji gier na to by wszystko było LP, to GTA4 byśmy mieli w stylu co najwyżej Vice City. Modele są bardzo ładne, i nie widzę potrzeby niczego usuwać.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Kwietnia 2009, 08:31:00 »
Rzecz w tym, że symek nie jest wydajną aplikacją. Na chwilę obecną nikt nie rozwija go pod kątem grafiki. Także porównywanie symka do gta jest nie na miejscu.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Kwietnia 2009, 08:38:09 »
Kpisz ze  mnie?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Kwietnia 2009, 08:40:32 »
Ciebie nie biorę pod uwagę :P Czekam na skrypty nadal ;d

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Kwietnia 2009, 09:39:34 »
Jestem tez aktywny w innym projekcie, VegaTrek, nie jako programista lecz jako muzyk, ale czytam wszystko; wychodzi na to, ze ilosc trojkatow prawie nic nie zmienia. Mamy sytuacje, gdzie jest 30fps, zwiekszymy ilosc trojkatow dziesieciokrotnie a fps spadnie do 25. Duzo, duzo wiecej zmieniaja ilosc i rozmiar tekstury. Czy w MaSzynie sa przyjete "konwencje" teksturowe? Tekstury powinny miec boki o dlougosci 2n (2,4,8,16,31,64,128,256,512), kwadratyczne byc nie musza; wdg. dokumentacji DirectX maks. 256, eksperymentalnie stwierdzono ze 512 tez jeszcze daje dobre fps, dopiero potem pada. Tekstury z przezroczystoscia maks. 480px. Jek tekstura ma 9 na 65 pikseli, to karta graficzna ja rozdmucha na 16*128 pikseli. (Najblizsze wieksze liczby 2n)
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Kwietnia 2009, 09:58:46 »
Tak, wiemy o tym, stosujemy i piętnujemy złych ludzi, którzy tego nie czynią :] Przyczym tekstury sięgają rozmiarami nawet do 2048 ze względu na jakość. Dotyczy to tylko niektórych modeli. tekstury o wiekości 256 są za małe, gdyż tabor może być teksturowany jedną zmienną teksturą. Oznacza to, że trzeba rózne elementy upychać. Na szczęście do tej pory nie było z tym problemów :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Kwietnia 2009, 11:02:03 »
Aa, tylko jedna tekstura na objekt? To problem, u nas, jak tekstura 512 na 512 nie starczy, to sie robi objekt zgrupowany.
To ma 30 tekstur

(Obrazek jest na serwerze eu07 zanim ktos spyta, talko zapisalem w ogolnych zalacznikach a nie zalaczniku posta z rozpedu)

Edit:REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2009, 16:15:01 wysłana przez REWIZOR »
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Kwietnia 2009, 11:08:26 »
U nas można korzystać z wielu tekstur (w modelu), ale tylko jedna może być wymieniana z poziomu wpisów do scenerii (najczęściej pudło). Chodzi o to, żeby jedna bryła mogła udawać kilka różnych pojazdów.

PS. wymień to szybko, zanim mod zauważy, bo potem będzie źle (patrz: regulamin) ;]
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1244
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Kwietnia 2009, 13:09:17 »
Odchudzać raczej chyba nie będę tak jak mówi Mechatronik. Żabek stawia na modele szczegółowe :)
Oczywiście wersji low-poly nie ma problemu zrobić. Tylko po co robić aż tak przesadnie oszczędne modele skoro komputery stają się wydajniejsze niemal z dnia na dzień :)

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Kwietnia 2009, 14:54:07 »
Mam komputer od pięciu lat i jakoś nie widzę żeby z dnia na dzień stawał się wydajniejszy. Symek to nie żadne GTA, poza tym pod względem grafiki w symku niewiele się zmieniło od 2003-2004 roku. To znaczy, oczywiście, że są pewne zmiany, ale polegają one na różnych trickach (np tekstury nieba nałożone od środka na ogromną sferę wewnątrz której jesteśmy) a nie na faktycznym programowym polepszeniu możliwości symka. Krótko mówiąc wszytko to co obecnie dzieje się z symkiem to tuningowanie malucha, ale na szczęście o ile wiem programiści działają w temacie i możemy mieć nadzieję, że kiedyś przesiądziemy się do mercedesa.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Kwietnia 2009, 16:28:21 »
(Obrazek jest na serwerze eu07 zanim ktos spyta, talko zapisalem w ogolnych zalacznikach a nie zalaczniku posta z rozpedu)

Edit:REWIZOR
Dzieki!
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Kwietnia 2009, 16:34:13 »
Pytałeś to wyraziłem swoje zdanie :). Oczywiście modele zawierające więcej szczegółów są zdecydowanie ładniejsze :).
Skoro większość chce szczegółowe to niech tak zostanie, ja narzekał nie będę ;p.
Korzystając z okazji zwracam się z prośbą do kadry modelarskiej o wymodelowanie nowych sygnalizacji przejazdowych :]. Wg mnie jest to jeden z bardziej szpecących elementów w sceneriach. Jeśli ktoś będzie miał przyszłościowo takie plany to dajcie znać. Fotki i wymiary "się zrobią" ;). O szafy SSP się nie martwcie, i nie zawracajcie sobie nimi głowy - te elementy niedługo się pojawią :).

Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Kwietnia 2009, 16:45:27 »
Okej

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Kwietnia 2009, 19:03:13 »
To ma 30 tekstur
No życzę cierpliwości przy składaniu tekstury jakiegoś byka, który jest upaćkany, jest wiele zacieków na pudle itd. Można dostać szału. Lepiej stosować jedno, zwarte mapowanie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Kwietnia 2009, 19:24:26 »
Sa tez brudne tekstury ;) To jest nowo kupiona lokomotywa wirtualnego przewoznika kolejowego REGIO Echtermünde oddzial Hainfurt

Tutaj jest to sam zask: male tekstury, a przez to, ze objekty sa pojedynczo, to 90% tego jest uzywane jeszcze przez jedna lokomotywe: 146. 146 to elektryczna, widoczna tu 246 to dieslowa wersja Bombardier TRAXX najnowszej generacji.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1244
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: PMPPW - Modele Jaworznickich obiektów
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Kwietnia 2009, 15:55:07 »
Powracając do tematu chciałem zaprezentować kolejny model.

Jest nim nastawnia dysponująca JoR, która stała we wschodniej części stacji Jaworzno ( pomiędzy torami do Bieruta i Kościuszki ).
Zwrotnice były mechaniczne natomiast sygnały na semaforach świetlnych (wymienionych na początku lat 90-tych) były nastawiane z osobnego specjalnego pulpitu.