Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Różne mariuszowe narzędzia

<< < (7/27) > >>

Mariusz1970:
poprawka do korektora:
Bylo zle i program sie sypal, gdy w definicji trojkata byl material, ale nie wystepowalo ambient lub diffuse lub specular. Nie wiedzialem, ze takie definicje trojkatow sa mozliwe. Blad ten moze ujawnic sie w wielu moich narzedziach analizujacych trojkaty, ktore to na dzien dzisiejszy nie ruszam (zbyt wiele ich bylo). Natomiast co do korektora, mialem zgloszenie, wiec go dostosowalem.
ps. Nie moge pisac wielkiego p.

Mariusz1970:
Na prosbe, dodalem do korektora, opcje korekcji wspolrzednej wysokosciowej, gdy dany includ jest w obszarze trackow road i river. Dodatkowo jest mozliwosc poprzez wpisanie pojedynczej gwiazdki w plik ini, aby wszystkie includy sie korektorowaly.
Link:
  Dodano: 13 Października 2015, 20:30:06 Kolejna modyfikacja korektora. Zastosowalem mechanizm antyping-pongowy przy przesuwaniu drzew od skrajni toru. Chodzi o to, ze jesli dane drzewo rosnie pomiedzy torami, to program odsuwal od jednego toru, a przysuwal do drugiego toru. Skutkiem tego bylo i tak drzewo wchodzace w tor, tylko w inny tor. Teraz program wykrywa taka sytuacje i dane drzewo usuwa.

Mariusz1970:
Kolejne narzedzie (exe)
Program sluzy do wylapywania bledow w deklaracji wpisow mmd i nazw submodeli w t3d z katalogu DYNAMIC.
Generalnie chodzi o to, aby wylapywac nazwy submodeli, ktore sa zadeklarowane w mmd, a w plikach t3d takich nazw submodeli brak.
Sprawdzeniu podlegaja:
1) Dla glownego modelu sprawdzane sa nazwy submodeli, ktore maja we wpisie w mmd "anim" i "prefix:"
2) Dla plikow kabin sprawdzane sa nazwy submodeli, ktore maja we wpisie w mmd "rot" lub "mov"
3) Dla plikow kabin sprawdzane sa nazwy submodeli, ktore maja we wpisie w mmd "i-"
   Dla tych wpisow sprawdzne sa submodele, ktore koncza sie na "_on" i "_off". Brak ktoregos z nich, spowoduje wygenerowanie bledu.
4) Nie rozroznia wielkosci liter przy analizie (nie wiem, czy to dobrze, czy zle, ale w razie czego, moge to zmienic)

Pliki t3d kabin sa identyfikowane jako cab1model i cab2model. Plik z cab0model nie jest brany pod analize.
Niewszystkie wypisane bledy musza byc bledami.

Mariusz1970:
Aktualizacja tooli z pierwszego postu.
Aktualizacja zawiera:
1) Poprawkę do edytora scenerii (plik tory_semafory_przejazdy), głównie w obszarze półautomatycznego dodawania eventów sem_info, wygaszania semaforów. Poprawkę tę nazwałbym jako krytyczną. Mogły pojawić się błędy z nieodpowiednim przypisaniem eventów w specyficznych sytuacjach w sceneriach.
2) Poprawkę na narzędzie duplikaty_trojkatow_t3d.xls
Poprawka związana jest z możliwością ustawiania, które ze zduplikowanych trójkątów usunąć z pliku t3d, a które zostawić (czy zostawiać ostatniego ze zduplikowanych, czy pierwszego)
3) Dodane narzędzie budynki_nocne.xls, które umożliwia wstawianie świateł w oknach budynków dla nocnych scenerii.
4) Dodane narzędzie mmd_t3d.xls
Umożliwia identyfikowanie braków submodeli w pliku t3d, a nazwy tych submodeli występująw deklaracjach w pliku mmd pojazdu dynamic.

Mariusz1970:
1) Dodałem narzędzie do łączenia trójkątów. Nie jestem do końca pewien, czy wystąpią negatywne skutki jego działania.
2) Dodałem nowe funkcjonalności do edytora scenerii oraz poprawki do zauważonych błędów. Do nowych funkcjonalności nalezą m.in. możliwość rotacji prostokąta na obszarze którego postawione mają być drzewa oraz możliwość rotacji prostokąta dla stawiania pionowych trójkątów służących np. jako ściany lasów. Ulepszone także wstawianie budynków.
3) Poniżej link do testowej scenerii.
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-a_test.rar
Zawiera ona Dębicę z L053, na której za pomocą paru kliknięć w edytorze, stworzone zostało osiedle jak również dodane zostały postaci na peronach (również parę kliknięć).
Ponieważ ja nie korzystam z żadnej dostępnej paczki całościowej, więc struktura jest inna, plik rar zawiera wszystkie używane pliki przez ten wycinek scenerii. W związku z tym, aby nie robić sobie bałaganu, zalecam uruchomienie jej na kopii MaSzyny. Mam nadzieję, że na nowych exe się to uruchomi.

Aktualizacja w pierwszym poście.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod