Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Różne mariuszowe narzędzia

<< < (8/27) > >>

Mariusz1970:
Poprawka do edytora: możliwość definiowania do 10 rodzajów gęstości sadzenia drzew.
Do tej pory na narysowany prostokąt, na obszarze którego mają być zasadzone drzewa, trzeba było podać liczbę bezwzględną drzew. To było niewygodne, bo wraz ze zmianą obszaru prostokąta, należało dobierać odpowiednią liczbę drzew. Teraz jest możliwość definiowania gęstości na kwadrat o bokach 100x100, a program w zależności od powierzchni
narysowanego prostokąta, automatycznie dostosowuje liczbę drzew, do tegoż prostokąta. Użytkownik podczas zalesiania wybiera z listy tylko gęstość (bardzo gęsto, gęsto, rzadko itp.).
Aktualizacja w pierwszym poście.
  Dodano: 28 Maja 2016, 17:58:04 Aby nie zaśmiecać tego wątku:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27908.msg422469.html#msg422469
Napiszę tutaj:
Coś kiedyś kombinowałem z ułatwianiem pisania scenariuszy. Oczywiście pod funkcje exe 664 :) . Co udało mi się zrobić w moim edytorku:
1) W znacznym stopniu zautomatyzowanie:
a) przypisywań sem_info, SHP, wygaszanie semków
b) przypisywań sterowania rogatkami działającymi jako SSP
c) dodawanie dla AI sygnałów RP przed przecięciami  torów z drogami (nawet gdy nie ma przejazdu)
Ten punkt 1 to baza, na której można dalej się bawić w eventy.
2) Interaktywne wyznaczanie szlaku. Na mapie klikamy na tor, który będzie początkiem szlaku i klikamy na tor obok, który wskaże kierunek wyszukiwania szlaku. Kiedy automat natrafi na rozwidlenie (zwrotnica, rozjazd krzyżowy), użytkownik wskazuje przełączenie się danego rozjazdu co widać na mapie. Jeśli natrafi się z rozwidlenia (np. punkt p3 zwrotnicy), program automatycznie przełącza daną zwrotnice. Cały wyznaczany szlak, zaznaczany jest na kolor czerwony (tory). Jeśli się użytkownik pomyli, ma możliwość cofnięcia się. Wyznaczona droga jest zapisywana pod wskazaną nazwę przeż użytkownika, aby można było do niej wrócić (np. gdy wyznaczamy jakiś etap dla jednego składu, przechodzimy do wyznaczenia szlaku innemu składowi, a później chcemy wrócić do kontynuowania wyznaczania szlaku dla pierwszego składu). Na podstawie wyznaczonego szlaku, można automatycznie wypisać mijane semafory i przejazdy (gdyby SSP było komuś niewystarczające). Na podstawie mijanych semaforów, program wskazuje kolejne semafory i użytkownik podaje jaki sygnał ma się wyświetlić. Teraz już mamy na wyznaczonym szlaku, pożądany stan zwrotnic i stanów semaforów. Można, aby program napisał event multiple (podaje się nazwę eventu i opóźnienie.) Program wypisze event dla tego szlaku, w którym będą zawarte informacje o zwrotnicach i semaforach. Jest możliwość wstawienia eventu dziękowego. Program pyta się, czy event ma być uzależniony od stanu komórki pamięci, czy od zajętości toru. Jeśli nie będzie uzależniony, to wypisze event multiple, jeśli będzie uzależniony np. od zajętości toru, użytkownik na mapie klika na tor od którego zjetości ma być wykonany vet. Jeśli ma być uzależniony od komórki pamięci, trzeba wskaż od jakiej i jaki ma być stan komórki, aby event się wykonał. Program również zapamiętuje aktulany stan zwrotnic, aby przy wyznaczaniu kolejnych szlaków, zazębiających się częściowo z już wyznaczonym, aby kluczowanie zwrotnic było odniesione od aktualnego stanu danej zwrotnicy (np. jeśli dana zwrotnica podczas wyznaczania szalku za pierwszym razem, była przełączona na jazdę w bok, a podczas wyznaczania kolejnego szlaku, też ma być przełączona w bok, to już nie będzie w evencie multple tej zwrotnicy). Można na życzenie tę funkcję wyłączyć, wtedy niezależnie od aktualnego stanu zwrotnicy, eventy sterujące zwrotnicą, będą zawsze wypisane w evencie multiple. Program pilnuje 8 eventow w multiple. Jeśli przekroczy, automatycznie dodaje event "CD"
3) Proste w użytkowaniu dodawanie i obsługa komórek pamięci, służące jako liczniki przejeżdżających składów. Można uzależnić wyznaczone eventy w punkcie drugim z daną komórką pamięci.i jej stanem. Automatycznie zwiększa się licznik komórki pamięci i jeśli uzależniamy multiple od komórki pamięci, to program w warunku wie, jaki jest aktualny stan danej komórki. Więc użytkownik nie musi o tym wiedzieć, pamiętać itp.
4) Proste dodawanie dźwiękowych komórek pamięci i udźwiękowienie scenerii.
5) Proste w użytkowaniu wstawianie komend dla AI
6) Proste wstawianie i sterowanie eventów losowych.
Nie wiem, czy czegoś nie pominąłem. Ogólnie starałem się, aby użytkownik pracował intuicyjnie, program prowadzi "za rękę" i praca głównie polega na klikaniu. Z nowych rzeczy, które pasują do nowych exe, to automatyczne dodawanie odcinków izolowanych i ich wyświetlanie.
To wszystko co zrobiłem, jest jednak zbyt mało, bo to już pół języka wyższego poziomu a pół jeszcze assembler. Brakuje automatycznego skryptowania "wszystkiego" co znajduje się w scenerii, łącznie z alternatywnymi przebiegami, a później  proste nimi sterowanie. Nie mam jednak koncepcji i czasu, aby wchodzić w to głębiej

Stele:
Jak korektor się zachowuje gdy pod obiektem znajdują się dwie warstwy uwzględnianych trójkątów? Mamy przykładowo kosz nad peronem i nad trawą pod peronem. Odnoszę wrażenie, że czasami łapana jest płaszczyzna niżej. Gdy mam je w osobnych scmach to załatwiło by sprawę puszczanie korektora na trawie, zaremowanie trawy, puszczenie korektora na peronach?

Mariusz1970:
W zalozeniu, jesli do danego punktu jest wiecej niz jeden trojkat, to wynikowa wysokosc jest ta wieksza (wybierana maksymalna). To akurat powinno dzialac dobrze. Jesli cos nie tak, to poprosze przykladowe dane, sprawdze.
  Dodano: 11 Czerwca 2016, 17:19:15 Aha, bo Ra sie tez na to nacial, nalezy uwazac na zakres od/do. Byc moze nizszy sie zalapal na zakres, wyzszy juz nie.

Stele:
Widełki nastawione na 0.5:11.

--- Kod: ---[inc]
*
[tekstury]
grassdarkgreen4
asphaltgray1
brick-gray
per7plyty
[drogi]
0
[rzeki]
0
--- Koniec kodu ---
Przetwarzane drawinowo z testu (dziś będzie nowa paczka; w starej jest chyba tylko teren e3d). Nie łapie wszystkich bochnia/bochnia_przejscie.inc i niektórych tablic z nazwą stacji. Różnica między peronem a ziemią to 0.8 m.

Mariusz1970:
A mozesz wystawic sprawdzane scm?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod