Nie tworzy szlaku, tylko pozwla go ustawić zgodnie z mapą. Tory trzeba mieć narysowane wcześniej i można je tylko popodginać.
Po pierwsze, zależnie od tego w jakiej okolicy robisz tory, musisz w pliku
MASZYNA.INI ustawić współrzędne początku w układzie PUWG 1992. Domyślnie ustawiają się 4 możliwe obszary, mam jeszcze ustalone punkty dla kilku innych (np. Wolsztyn).
[TEREN]
PMPPW=TEREN0
Szczecin=TEREN1
Linia 61=TEREN2
Linia 139=TEREN3
Bochnia=TEREN4
Tunel=TEREN5
Wolsztyn=TEREN7
[TEREN1]
name=Szczecin
PUWG1992.x=200000
PUWG1992.y=624000
[TEREN7]
name=Wolsztyn
PUWG1992.x=304000
PUWG1992.y=472000
Zalecane jest, aby współrzędne były wielokrotnością 8000. Współrzędne można było kiedyś odczytać z dolnego paska w serwisie
geoportal.gov.pl, nie pamiętam, jak to jest obecnie.
Po drugie, żeby od czegoś zacząć, trzeba ściągnąć pliki UMP za pomocą CVS. Mój program tego jeszcze nie obsługuje, głównie dlatego, że nie mam kilkuset MB wolnego miejsca na te pliki. Opis ściągnięcia jest na stronie
http://ump.waw.pl/faq.html. Przy ściąganiu przez podany tam
cvs.exe, to trzeba wcześniej ustawić mu zmienną środowiskową z katalogiem docelowym, np.
SET HOME=C:\CVS
cvs.exe -z5 -d:pserver:guest@ump.waw.pl/home/cvsroot checkout all
Po ściągnięciu tych map, trzeba pobrać jeszcze plik konwersji UMP [link usunięty] i zapisać go w katalogu
rainsted. Ewentualnie ustawić inne szerokości dróg i tekstury. Następnie, użyć przycisku na edytorze, na zakładce
SRTM i przekonwertować wybrany plik do formatu scenerii. Domyślnie pliki UMP szukane są w
rainsted\src. Pliki wynikowe zapiszą się w katalogu
scenery.
Po trzecie, przekonwertowane pliki scenerii należy zaimportować do 3ds maxa. Na ich podstawie orientować umieszczenie torów, dróg, budynków, lub wręcz poprzerabiać. Przed importem do 3ds max można jeszcze moim programem poprawić niektóre punkty na tle map Geoportalu, pozamieniać proste na łuki oraz podzielić zbyt długie fragmenty na mniejsze. Nie jest możliwy proces odwrotny, tzn. dopasowanie wyświetlania map do czegoś zrobionego w 3ds max.
Ogólnie współpraca mojego edytora z 3ds max wygląda słabo. W przygotowaniu jest edytor krzywoliniowy, którym będzie wygodniej edytować szlak, z zachowaniem ciągłości i jednoczesnym wpasowaniem w teren. Do tego będzie konwersja UMP w zakresie wybranej komórki i generowanie terenu z SRTM.
2009-08-21 Usunięty nieaktualny link do pliku
UMP.INI. Można go teraz pobrać bezpośrednio z edytora RSF. Na opisywanym podglądzie terenu import z UMP został usunięty.