Autor Wątek:  Procedura zgłaszania i akceptacji dodatków  (Przeczytany 26973 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Procedura zgłaszania i akceptacji dodatków
« dnia: 04 Października 2008, 16:49:05 »
Procedura przeznaczona jest dla osób, które nie mają dostępu do działu Bugs i dotychczas publikowały swoje wyroby w innych działach. Użytkownicy z pozycją też mogą z niej korzystać, gdyż ma ona służyć lepszej organizacji pracy nad dodatkami.

Procedura
1. Użytkownik Symulatora, który przygotował jakiś dodatek, a nie ma pozycji na forum, wysyła spakowany dodatek na serwer eu07.pl, logując się wcześniej na forum. Jednocześnie jest odpowiedzialny za jego opisanie (co to jest, do czego, czego wymaga, czego dotyczyły zmiany, spis różnic względem wykorzystanych materiałów). Przyjmijmy, że będzie to plik tekstowy o nazwie info.txt, zawarty w paczce.
2. Po wysłaniu dodatku, w dziale Test dodatków  zakładany jest automatycznie nowy wątek związany z tym dodatkiem. (Wysyłanie potem plików o nazwach przedłużonych o podkreślenie i numer kolejny, powoduje dopisanie informacji do istniejącego wątku.)
3. W wątku wypowiadają się Betatesterzy o funkcjonowaniu dodatku i koniecznych poprawkach. Przedstawiony dodatek powinien być sprawdzony i przetestowany w ciągu tygodnia od przedstawienia. Maksymalnie w ciągu dwóch tygodni dodatek musi być zaakceptowany, albo muszą być podane precyzyjne wskazówki merytoryczne, co autor powinien poprawić. W skrajnym przypadku dodatek zostaje odrzucony (np. gdy tekstura nie nadaje się z powodu niskiej jakości albo z powodu rażących błędów, gdy są wątpliwości co do autorstwa, gdy dodatek powstał na bazie nielicencjonowanych materiałów komercyjnych). Autor może przesyłać kolejne poprawki, aż do zaakceptowania dodatku.
4. Niedopuszczalne jest podawanie linków do nieprzetestowanych dodatków na forum. Wszelkie posty tego typu będą w trybie pilnym przenoszone do działu Test dodatków.
5. Po zaakceptowaniu dodatku będzie on przepakowywany do postaci finalnej (gdyż kolejne poprawki mogą być nakładkami) i dopisywany do katalogu paczek dostępnych do pobrania.

Składniki techniczne
1. Powstał specjalny dział na forum o nazwie Test dodatków, w którym każdy zarejestrowany użytkownik forum bez pozycji może utworzyć nowy wątek, ale czytać i odpisywać może tylko w wątkach utworzonych przez siebie. Betatesterzy mają możliwość czytania i odpisywania we wszystkich wątkach tego działu.
2. Strona uploadu z identyfikacją użytkownika (wg bazy forum).
3. Katalog paczek z opisami i linkami do ich pobrania - download. Będzie jeszcze przerabiany.

Wskazówki do tworzenia paczek
1. Struktura katalogów w paczkach powinna być taka, jak w Symulatorze. Po bezpośrednim wypakowaniu archiwum do głównego katalogu Symulatora, pliki mają się znaleźć tam, gdzie powinny.
2. Opis zawartości paczki powinien być w pliku info.txt. Plik ten jest wypakowywany automatycznie przy wysyłaniu paczki i doklejany do spisu plików w wysyłanej automatycznie wiadomości.
3. Opis i wszelka dokumentacja dodatku powinny być napisane starannie, z zachowaniem reguł ortografii, interpunkcji i typografii. Proszę przejrzeć Powszechne błędy językowe. W przypadku znalezienia błędów w dokumentacji, autor bezzwłocznie musi wysłać paczkę z poprawioną wersją.
4. Nie powinno być zbędnych plików, nieużywanych przez Symulator, typu Thumbs.db.
5. Proszę zapoznać się z Licencją Symulatora. Wynika z niej np., że wszelkie dodatki do Symulatora mogą być powielane i przerabiane przez inne osoby bez zgody autora.


2008-11-16 Zmiana nazwy działu.
2008-11-20 Pogrubienie nazwy pliku info.txt.
2009-01-05 Wskazówki do tworzenia paczek.
2009-01-18 Dodany link do powszechnych błędów językowych Wikipedii.
2009-02-10 Dodany odnośnik do licencji Symulatora.
2009-09-15 Dodany zapis dotyczący wnoszenia poprawek do dokumentacji.
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2009, 18:09:23 wysłana przez ZiomalCl »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni