Autor Wątek:  Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09  (Przeczytany 36203 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« Odpowiedź #30 dnia: 20 Listopada 2014, 20:46:42 »
Co do hamowania ED. W maszynie "prąd hamowania" wskazują dwa amperomierze. W dołączonym filmiku widać, że wygląda to inaczej, tzn. tylko jeden amperomierz wskazuje prąd, a drugi "milczy".

 
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Krzysiek1982

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« Odpowiedź #31 dnia: 20 Listopada 2014, 21:24:12 »
Bo przypuszczalnie przy hamowaniu ED silniki są połączone w szeregu wraz z oporami hamowania elektrycznego.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« Odpowiedź #32 dnia: 20 Listopada 2014, 21:34:28 »
W zasadzie to na EP09 nie ma oporów hamowania ED, hamuje się na oporach rozruchowych.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« Odpowiedź #33 dnia: 20 Listopada 2014, 21:38:26 »
No nie do końca, dwa rezystory są włączane tylko na czas hamowania, natomiast nie są używane przy rozruchu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek1982

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« Odpowiedź #34 dnia: 20 Listopada 2014, 23:55:41 »
Co do błędów w sterowaniu to maszynowa ET42 ma błąd też, klawisz F służący do załączenia połączenia szeregowo powinien mieć inne przeznaczenie. Zgodnie z opisem sterowania lokomotywy tej serii od pozycji 1 do 25 nastawnika jazdy wszystkie  silniki obu sekcji są połączone szeregowo. A nie tak jak na ET41 dwa odrębne układy szeregowe każdej sekcji.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« Odpowiedź #35 dnia: 22 Listopada 2014, 10:50:11 »
No nie do końca, dwa rezystory są włączane tylko na czas hamowania, natomiast nie są używane przy rozruchu.

Witam

Te dwa rezystory służą tylko do zwiększenia napięcia na silniki wentylatorów oporów, żeby poprawić chłodzenie. ED realizuje tylko maksymalny prąd hamowania jeśli energia z silników jest za mała to wtedy dochodzi pneumatyka.



  Dodano: 22 Listopada 2014, 10:51:28
Bo przypuszczalnie przy hamowaniu ED silniki są połączone w szeregu wraz z oporami hamowania elektrycznego.


Silniki w szeregu a opory w 2 gałęziach równolegle do silników.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2014, 10:52:21 wysłana przez Ryszard-san »

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« Odpowiedź #36 dnia: 04 Grudnia 2014, 23:25:01 »
Zajrzałem jakiś czas temu do tych T3D, które dostałem. Sam raczej nie dam rady nic zrobić - wszystkie nieświecące się kontrolki i kontrolki zapalane przy danej czynności są w jednym submodelu. O ile maźnice może byłbym jeszcze w stanie ruszyć, to np. lampki przetwornicy (która jest w EXE obsługiwana, a w EP09 nie działa) bez 3ds maxa nie uda się uruchomić.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« Odpowiedź #37 dnia: 04 Grudnia 2014, 23:27:44 »
Właśnie nad tym pracuję. Na pierwszy ogień lampki maźnic.
EDIT:
Kierunek działa bez zarzutu. Pora na lampkę od przetwornicy.
« Ostatnia zmiana: 05 Grudnia 2014, 17:59:09 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline czyznaszmnie

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błędy w sterowaniu lokomotyw EP09
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Grudnia 2014, 18:48:50 »
Silniki w szeregu a opory w 2 gałęziach równolegle do silników.
No nie do końca, silniki (w zasadzie tylko wirniki) połączone są po dwa w szereg razem z połową oporów (parzyste/nieparzyste) plus po jednym na wentylatory do każdej grupy. Wzbudzenie silników natomiast połączone w czasie hamowania jest szeregowo (wszystkie cztery stojany razem) i zasilane z przetwornicy wirowej (pierwszej kiedy jazda z kabiny 2 i odwrotnie) przez sterownik tranzystorowy.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2014, 18:49:52 wysłana przez czyznaszmnie »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #39 dnia: 06 Czerwca 2016, 20:40:56 »
Co do EP09: jedyna rzecz, która rzuciła mi się w oczy to kabina B i brak lampki od WS-a. Jak WS jest załączony, to lampka normalnie świeci, ale jak się go wyłączy - lampka znika. O reszcie niech wypowiedzą się inni, żeby znowu nie było bałaganu.
No wiec poprawka 2. Lampki maznic zapalaja się jeśli zalaczymy wyłącznik szybki i damy na kierunek. Jeśli kierunek jest na 0 to lampki maznic nie swieca. [...] Jeśli lampka maznic ma niebyc uzalezniona od stanu wyl szybkiego to latwo i szybko to się poprawi. [...]
Do lampek maźnic dobrze by było, by wypowiedział się ktoś, kto dobrze zna EP09.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #40 dnia: 06 Czerwca 2016, 20:53:45 »
Ruch po nim odbywa się po skosie i ze skosu na dwójkę. Pisać zdarzeń by polatać po nim we wszystkie strony to mi się nie chce. Wg loga Krzysiek coś tam dłubał pod koniec 2014.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Czerwca 2016, 15:46:32 »
Zaraz to oblukam. U mnie swieci. Do paczki dalem t3d i e3d. Sprawdz dobrze, bo za dnia ciężko zauwazyc. Zauwazylem ze w tym modelu tekstura lampki on i off jest jednakowa jedynie z parametrem true jest ON. A wiec za dnia ciężko zauwazyc. Podmieniles pliki wraz z mmd? Stare mmd maja niewlasciwe nazwy. Nowe mmd to aktualne mmd wraz ze zmiana nazwy kontrolki, bo inaczej było kiedyś w A a inaczej w B.

Na wszelki wypadek jeszcze raz spakowałem i zalaczam paczke.
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2016, 15:59:02 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #42 dnia: 07 Czerwca 2016, 15:56:55 »
Jak lampki są na układzie? Szło by bez dodawania mega dużej tekstury i przemapowywania modeli dać osobne na on/off? Znikoma różnica za dnia wkurzała mnie od wydania tej kabiny.
E3d nas nie obchodzi zbytnio. T3d musi być poprawne i dobrze się konwertować.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #43 dnia: 07 Czerwca 2016, 16:02:32 »
Na teksturze sa tylko jedne lampki. Można wszystko przerobić ale musi być tekstura. Wiesz o tym. Stelek sprawdz działanie jak możesz i zobacz czy działa to tak jak pisal Saw. Na teksturze wszystkie lampki sa w stanie Off. E3d robie z zalaczanych t3d. Ja zawsze zalaczalem obie wersje. Na teksturze lampki sa zdublowane. Widocznie autor przewidział ze kiedyś ktoś może będzie wklejać lampki w stanie ON. Jakby jakiś zdolny teksturowiec przerobil lampki off na on to można by w kabinie wszystkie już zrobić, co by było na przyszlosc w każdej chwili do uruchomienia.
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2016, 16:13:28 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #44 dnia: 07 Czerwca 2016, 17:36:38 »
I w t3d i po wygenerowaniu e3d błędów nie widzę. Żadna lampka nie znika. Tym razem niech Piter wgrywa by nie było na mnie jak coś. :P
Patrzę na mapowanie i lampki zgaszone są koło nastawnika a zapalone w obwódce miernika. Odwrotnie. Jeśli wszystkie są dobrze zmapowane, to wystarczy edytować teksturę.
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2016, 18:46:31 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #45 dnia: 07 Czerwca 2016, 17:46:30 »
Cwaniak ;). Spoko rzucę okiem. Są raczej dobrze zmapowane.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #46 dnia: 07 Czerwca 2016, 18:30:39 »
Co do EP09: jedyna rzecz, która rzuciła mi się w oczy to kabina B i brak lampki od WS-a. Jak WS jest załączony, to lampka normalnie świeci, ale jak się go wyłączy - lampka znika. O reszcie niech wypowiedzą się inni, żeby znowu nie było bałaganu.
No wiec poprawka 2. Lampki maznic zapalaja się jeśli zalaczymy wyłącznik szybki i damy na kierunek. Jeśli kierunek jest na 0 to lampki maznic nie swieca. [...] Jeśli lampka maznic ma niebyc uzalezniona od stanu wyl szybkiego to latwo i szybko to się poprawi. [...]
Do lampek maźnic dobrze by było, by wypowiedział się ktoś, kto dobrze zna EP09.

Lampki z temperatury maźnic działają po kierunku i są niezależne od WS-a. Mówię o prawdziwych EP09

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #47 dnia: 07 Czerwca 2016, 18:48:39 »
Tylko lampka WSa zdaje się mieć mapowanie obu stanów z tego samego miejsca na układzie. Jak masz ją w maksie, to ustaw proszę on-koło nastawnika off-obwódka miernika. Zamieniłem co prawda stany na teksturze ale liczy się, że jakiś efekt mam. Pozamieniać je miejscami to już chwila.
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #48 dnia: 07 Czerwca 2016, 18:56:42 »
Luzik. Wrzuć poprawioną teksturę to się tym zajmę.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #49 dnia: 07 Czerwca 2016, 19:39:55 »
To do Włodka było skoro ma rozgrzebany model. Nad teksturą jeszcze popracuję ale chcę mieć nałożoną ją na lampki z dobrym selfillum by widzieć efekt finalny, a robić prowizorki gdy ktoś ma to na deskach to bez sensu.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #50 dnia: 07 Czerwca 2016, 19:50:44 »
Lampki maznic sa pod i voltagebrake. Sa spiete z szybkim on. Moge to w chirarchii poprawic.

  Dodano: 07 Czerwca 2016, 19:53:29
Stel ok zrob mi na teksturze jak ma byc a ja te lampki zrobie. Trzeba zobaczyc ktore da sie juz uruchomic jako nastepne.
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2016, 19:53:29 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #51 dnia: 07 Czerwca 2016, 19:54:28 »
Lampki nie mają być spięte z szybkim, tylko z submodelem klucz tj nawrotnikiem. Tak było zrobione na repo. Przywrócę swoje poprawki i powinno być ok.
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2016, 20:01:24 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #52 dnia: 07 Czerwca 2016, 19:59:17 »
Nie są spięte z szybkim, bo wtedy by nimi kręciło, tylko są lampką zasilania kranu. ;)
Nie ukrywam, odwalam spychologię, czyli powiadasz pierwej tekstura, potem model. No dobra...
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2016, 08:26:41 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #53 dnia: 07 Czerwca 2016, 20:03:48 »
Poczekajcie, ale obecna wersja reaguje na kierunek. Lampka off  zakrywa lampki on maznic. Z tymze lampka off jest spieta z lampka off szybkiego. Mozna to samo spiac z lampka off od kierunku. Jest caly wachlarz mozliwosci. Tylko musze wiedziec kiedy ma sie swiecic, a kiedy nie. Jest wiele chwytow.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2016, 00:43:31 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #54 dnia: 07 Czerwca 2016, 20:11:35 »
Lampki "jazda" oraz "przetwornica statyczna wyłączona" off nie znikają gdy pojawi się on. WS off trzeba przemapować na drugą zieloną na układzie.
http://eu07.pl/userfiles/23180/bugs-104e_1pulpity.rar
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #55 dnia: 07 Czerwca 2016, 20:28:22 »
Ok bedziemy sie bawic. Proponuje wydzielic te czesc tematu do osobnego watku. Stel dzięki za teksturę biore się do roboty. Zrob z tego od razu dds.

Nie ma lampki jazdy off. Pod lampkami jazda i jazda2 on jest ten model na stale z pulpitem jako off.  Przetwornice potwierdzam. CHodz się dziwiel Lampka przetw stat wylaczona on jest spieta z lampka przetwornica off a wiec ta pomaranczowa musi swiecic jeśli zielona nie swieci i odwrotnie zielona swieci to pomaranczowa gasnie.

Kabina A ogarnieta. Lampki maznic zapalaja się po wlaczeniu baterii i reaguje wyłącznie na kierunek. Na 0 nie swieca.

Doszla nowa lampka hamulca postojowego. Pokretla nie uruchamiam bo jest zespawany z caloscia. Szczerze to boje się importować i eksportować calosci, bo powiecie ze cos się rozjechalo z oświetleniem itp. Dlatego zostawiam te elementy, które sa zespawane na stale z caloscia. I tak jest lepiej niż oryginalnie.

http://eu07.pl/userfiles/212/priv-nowe_lampki_v3_ep09_v1.rar
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2016, 22:51:27 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #56 dnia: 07 Czerwca 2016, 22:49:26 »
To jak poradziłeś sobie z pospawanymi lampkami off bez eksportu większej cześć? Spróbuj tą korbę i pedał piachu przy okazji. Może nic się nie posypie. A jak posypie to trudno. Mnie też dwie siódemki pokonały.
Lampki ok ale kabina lata jakby jej banana zjadło (w t3d; e3d powinno dorobić). Wydaje mi się, że wcześniej było ok. Struktura na podglądzie wygląda tak samo. Dziwne.
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2016, 23:01:11 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #57 dnia: 07 Czerwca 2016, 22:52:20 »
Zerknij na razie na lampki. Zobacz czy dzialaja.

  Dodano: 07 Czerwca 2016, 23:00:13
Cytuj
To jak poradziłeś sobie z pospawanymi lampkami off bez eksportu większej cześć?

Zostawilem jak tylko można było. Ale jak zaczne grzebać w glownej części to i te offy przyspawane tez wywale i będzie porządniej.

Który to pedal od piasku? prawy lewy czy kwadratowy?
« Ostatnia zmiana: 07 Czerwca 2016, 23:07:54 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #58 dnia: 07 Czerwca 2016, 23:31:55 »
Nie mam pojęcia. Rób standardowo czyli lewy.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #59 dnia: 07 Czerwca 2016, 23:35:08 »
Lampki + pokretlo recznego.
http://eu07.pl/userfiles/212/priv-lampki_i_reczny_v4_ep09_v1.rar

Na dzis tyle. Zycze milej nocki.
ps. Pomyslec ze chciałem sobie zrobić rundke po Drawinowie, a tu masz - zabawa w maxie i notatniku.
Wydzielmy ten temat do osobnego watku. Np. udoskonalanie kabiny ep09. Wszystko od momentu zgłoszenia bledu lampek.
// W porządku. Zatem przenoszę i scalam z wątkiem dotyczącym EP09. Pedrosiasty
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2016, 00:41:47 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015