Autor Wątek:  System Pneumatyki Kolejowej SPKS  (Przeczytany 10280 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« dnia: 27 Stycznia 2012, 11:29:15 »
Takie tam kręcenie kranem FV4a w SPKS. Jak widać, ostatnio idę do przodu. Dźwięk mi się w komputerze zepsuł, ale nie on jest najważniejszy.

Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Stycznia 2012, 15:44:48 »
A ja pytanko mam: odluźniacz działa już prawidłowo? Tzn czy trzeba go trzymać tak długo, jak jest potrzeba?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Stycznia 2012, 16:00:59 »
Dokładnie tak jest. A właśnie, przypomniałeś mi, że muszę jeszcze jedno szachrajstwo z odluźniaczem zrobić, żeby dobrze działał. Dzięki! :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Stycznia 2012, 21:27:09 »
A jakieś istotne zmiany w SPKSie zaszły w stosunku do hamowania składami? :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Stycznia 2012, 22:07:33 »
Ale że w samym SPKSie czy w stosunku do obecnego exe? Ogólnie mówiąc, całe hamulce są nowe.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2959
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 320
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Stycznia 2012, 23:07:21 »
W stosunku do poprzednich wersji SPKSa (792, 774). Obecnego exe nie używam, bo ma w sobie tyle fizyki że... no właśnie ;)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Stycznia 2012, 18:55:30 »
Udało mi się powalczyć z programem nagrywającym obraz, żeby wziął jeszcze dźwięk:
&hd=1
Nie wiem, czy takie rozwiązanie będzie oficjalnie, ponieważ powoduje ono trochą bałaganu. Zobaczę, co da się w tej materii zrobić.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Stycznia 2012, 19:05:06 »
A wyłączysz dźwięk switcha, gdy ciśnie się odluźniacz? Co do sterowania, planujesz użycie tylko klawiszy 3 i 9?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Stycznia 2012, 19:20:56 »
Na chwilę obecną nie. Argument „maszynista rusza kranem w jedną bądź drugą stronę” nie ujmuje jednej rzeczy — zapadek, które się znajdują w zaworze oraz oporów ruchu. Klawisze skrótów pozostaną jako namiastki nacięć. Gdy chcemy dać napełnianie uderzeniowe, wtedy można mocno i zdecydowanie pchnąć rączkę do końca i zatrzyma się w odpowiednim miejscu. Ja bym do tego podchodził w ten sposób.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Stycznia 2012, 20:06:20 »
A jak rozwiązałeś pozycje jazda, jak w nią przejść płynnie używając klawiszy 3 i 9?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Stycznia 2012, 20:18:46 »
Bardzo prosto — trzymasz 9 tak długo, aż dojdziesz do 5 bar w PG :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Stycznia 2012, 20:19:28 »
@youBy Możesz rozważyć, żeby na pozycję odcięcia nie dało się wejść za pomocą klawiszy 3 i 9? W praktyce, żeby przestawić kran na odcięcie trzeba unieść taki sztyfcik.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2012, 20:20:31 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Stycznia 2012, 20:21:09 »
Już się nie da, trzeba użyć ctrl+5. ;)
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Stycznia 2012, 20:41:05 »
No tak jubaj ale w praktyce czuć że ustawiasz na jazdę nie patrząc na manometry nie słuchając itp. Po prostu czuć to ręce.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Stycznia 2012, 20:41:45 »
Dlatego naciśniesz sobie czwóreczkę na klawiaturze numerycznej.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #15 dnia: 28 Stycznia 2012, 20:44:56 »
No tak jubaj ale w praktyce czuć że ustawiasz na jazdę nie patrząc na manometry nie słuchając itp. Po prostu czuć to ręce.
No akurat to nie musi być reguła. Ile jest FV4a gdzie nie czuć pozycji i pięścią czasem leciutko dobijasz na granicy lekkiego syczenia żeby jazdę uzyskać… A jak jeszcze nie masz podświetlenia manometrów w nocy to już lipa i wtedy na czuja ustawiasz jazdę. Oerlikony różnie chodzą, jedne leciutko i wyczujesz każdą nierówność na krzywce a inne tak że nie możesz za nic ustawić dokładnie pozycji.
« Ostatnia zmiana: 28 Stycznia 2012, 20:47:56 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Stycznia 2012, 21:05:54 »
Nie miałem zbyt częstej styczności z FV4a ale te które pamiętam było czuć jak ustawia się jazdę.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Stycznia 2012, 21:23:26 »
Czułeś bo był po prostu należycie utrzymany. Wystarczy, że pęknie sprężynka dociskająca taką tulejkę z wypustem i już nie poczujesz jazdy. Na warsztacie czasem jak pękła ta sprężyna to upychano kulki z gazety, żeby nie trzeba było nowej kombinować. Jak do tego dojdzie to, że wyrobiły się sprężyny dociskające zaworki to masz zawór bez wyczuwalnych pozycji ;) Oczywiście za wyjątkiem nagłego bo to zawsze czuć dość wyraźnie.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Stycznia 2012, 21:48:30 »
Racja. Ja częściej tłukłem kilometry kiblami a tam wiadomo EP zazwyczaj się używało chyba że ślisko było.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: System Pneumatyki Kolejowej SPKS
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Stycznia 2012, 22:24:01 »
Pamiętacie http://www.youtube.com/watch?v=5cxMEczYWb0&? Oto kolejne porównanie tego samego hamowania:
(SPKS) vs
(real). Jeśli ktoś ma jeszcze inne tego typu filmiki, to zapraszam — chętnie się zmierzę.

  Dodano: 28 Stycznia 2012, 23:28:32
Na koniec dnia mała niespodzianka — nałożenie obu filmów na siebie (dla lepszego porównania):
&hd=1

Linki odnoszą się do prywatnych filmów.
/ Żuk
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2012, 18:48:26 wysłana przez Żuk »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.