x` Tomaszewo

Kaletnik Śródmieście - pierwszy przystanek osobowy na linii nr 85.


Podstawowe informacje o scenerii Tomaszewo

Cześć! Dziękuję za pobranie scenerii Tomaszewo. Na scenerię składają się następujące, fikcyjne linie kolejowe:

Numer linii Relacja Typ linii Długość linii Opis
85 Kaletnik - Leosin magistralna 140 km Zelektryfikowana linia typu magistralnego ze stacji Kaletnik do stacji Leosin przez Tomaszewo, Rypinek, Orzechowo. Linia jest dwutorowa, prawie w całości wyposażona w samoczynną blokadę trzy-/cztero- stawną, samoczynną sygnalizację przejazdową SSP, przystosowana do jazdy z prędkościami 100-160 km/h. Linia jest podzielona na odcinek "wolny" od Kaletnika do Kaczyc, oraz na "szybki" od Kaczyc do Leosina, gdzie można rozwinąć prędkość rozkładową 160 km/h. Ostatnie 12 kilometrów linii (od podg. Korty do Leosina) linia dzieli się na 2 układy: dalekobieżny dla pociagów dalekobieżnych i towarowych, oraz podmiejski dla pociągów osobowych.
89 Leosin - Korytowo Centrum aglomeracyjna 25 km Zelektryfikowana linia przystosowana do ruchu aglomeracyjnego ze stacji Leosin do stacji Korytowo Centrum przez Leosin Polesie, Leosin Topola, Korytowo. Linia jest dwutorowa, wyposażona w trzystawną samoczynną blokadę liniową, przystosowana do jazdy z prędkościami 60-120 km/h. Na linii znajduje się stacja postojowa Leosin Postojowy dla pasażerskich składów wagonowych oraz dla EZT oraz lokomotywownia. Przedostatnią stacją na linii jest Korytowo - stacja ta przystosowana jest do obsługi pociągów złożonych z EZT. Znajdują się na niej dwa tory czołowe oraz grupa odstawcza dla składów kończących bieg.
245 Orzechowo - Podole lokalna 6 km Niezelektryfikowana linia typu lokalnego ze stacji Orzechowo do stacji Podole z przystankami Nieszawa i Nowe Podole. Linia jest jednotorowa, przystosowana do jazdy z prędkością 70 km/h. Linia jest utrzymana w stylu zapuszczonej linii lokalnej. Najciekawszy na linii jest zamknięty posterunek bocznicowy Nowe Podole z nieczynnymi semaforami i tarczami ostrzegawczymi.
270 Leosin - Boguszyce lokalna 8 km Zelektryfikowana linia typu lokalnego ze stacji Leosin do stacji Boguszyce przez Osiny, prowadzi obok jeziora boguszyckiego do miejscowości uzdrowiskowej. Linia jest jednotorowa, przystosowana do jazdy z prędkością 80 km/h. Na stacji Boguszyce w eksploatacji pozostała sygnalizacja kształtowa. Jadąc z Boguszyc w stronę Leosina w rejonie Leosin LeC można przejechać bezpośrednio na linię nr 85 krótką łącznicą lub przejechać pod linią nr 85 i wjechać bezpośrednio na tor przy peronie nr 1 stacji Leosin.

Wykazy Ostrzeżeń Stałych dla scenerii Tomaszewo

WOS - linia nr 85

WOS - linia nr 89

WOS - linia nr 245

WOS - linia nr 270


Bocznice na scenerii

Aby umożliwić scenarzystom stworzenie ciekawych scenariuszy, na posterunkach zlokalizowane są mniej lub bardziej rozbudowane bocznice:

Stacja Opis bocznicy / torów bocznych
Kaletnik tory odstawcze dla poc. osobowych i lokomotyw
Tomaszewo plac ładunkowy, tory odstawcze dla poc. osobowych
Komnice plac ładunkowy
Witnica plac ładunkowy
post. bocznicowy
Lipka
tory odstawcze dla lokomotyw, dwie grupy torów
przy zakładzie produkcyjnym
Rypinek plac ładunkowy, bocznica do tartaku
bocznica złomowiska, tory odstawcze dla lokomotyw
Kaczyce bocznica do magazynu oraz nieczynna bocznica do przeładowni
Orzechowo tory odstawcze dla poc. osobowych, grupa torów dla poc. towarowych
tor boczny przy magazynie
Borkowice bocznica dla składów towarowych, tory odstawcze dla lokomotyw
Leosin tory odstawcze dla poc. osobowych i lokomotyw
bocznica do zakładu produkcyjnego
Leosin Postojowy stacja postojowa dla składów pasażerskich wagonowych oraz EZT
lokomotywownia PKP Intercity
Korytowo grupa torów odstawczych dla EZT
Podole plac ładunkowy

Manewry lokomotywy ST44 na stacji Podole - linia nr 245.


Posterunki ruchu, przystanki osobowe, typ blokady szlakowej, prędkości maksymalne

Duża ilość przystanków i stacji sprawia, że sceneria świetnie sprawdzi się przy opracowywaniu scenariuszy pasażerskich (zarówno pociągi pospieszne jak i osobowe), a rozbudowane grupy towarowe oraz bocznice pozwalają na przygotowanie interesujących służb towarowych.

LINIA KOLEJOWA NR 85: KALETNIK - LEOSIN
kilometraż kilometraż rosnąco Nazwa punktu Typ punktu Skrót telegr. Liczba kr. peronowych Długość peronów Blokada szlakowa Vmax Kategorie poc. z postojem handlowym
187,7 0 KALETNIK stacja Kt 8 200/300 SS 130 Os, OsP, P, Ex
192 4,3 Kaletnik Śródmieście po - 2 200 | | Os, OsP,
196 8,3 Młynów po - 4 200 | | Os, OsP
196,6 8,9 Młynów podg. podg. Mn - - PP | -
198,8 11,1 Emilianowo stth Em - - PP | -
201,2 13,5 Grodzisk po - 2 200 | | Os
203,6 15,9 Tomaszewo stacja Tm 3 200/300 PP | Os, OsP, P
207,12 19,42 Tomaszewo Zalew po - 2 | | Os
208,1 20,4 Czerepy podg. podg. Cz - - SS 140 -
213,35 25,65 Tomaszewo Wschodnie po - 2 200 | | Os
216,95 29,25 Komnice stacja Ko 3 200 SS | Os, OsP
222,65 34,95 Brody po - 2 200 | | Os
224,95 37,25 Wielichowo po - 2 200 | | Os
232,25 44,55 Witnica stth Wi - - SS | -
233,15 45,45 Witnica Miasto po - 2 200 | | Os
237,5 49,8 Kamienna Wola po - 2 200 | | Os
240,05 52,35 Chrusty po - 2 200 | | Os
246,55 58,85 Sadkowice podg. podg. Sa - - SS | -
247,05 59,35 Sadkowice po - 2 200 | | Os
250,7 63 Grabina stacja Gr 3 200 SS | Os, OsP
254,8 67,1 Grabina Las po - 2 200 | | Os
255,9 68,2 Lipka pb Li - - SS 120 -
261,3 73,6 Rypinek Miasto po - 2 300 | | Os, OsP, P
263,4 75,7 Rypinek Brzesk podg. podg. RB - - PP | -
267 79,3 RYPINEK stacja Rp 3 200/300 SS 140 Os, OsP, P, Ex
272,6 84,9 Grabowiec po - 2 200 | | Os
275,55 87,85 Kaczyce Fabryczne po - 2 200 | | Os
278,05 90,35 Kaczyce stacja Kz 2 300 4SS 160 Os, OsP
282,3 94,6 Byczyna po - 2 200 | | Os
291,3 103,6 Orzechowo Miasto stacja OM 2 200 4SS | Os, OsP
297,05 109,35 ORZECHOWO stacja O 5 200/300 4SS | Os, OsP, P
302,05 114,35 Nowa Zimnica po - 2 200 | | Os
307,75 120,05 Borkowice stacja Bk 4 200 4SS | Os, OsP
314,15 126,45 Korty podg. podg. Kt - - 4SS | -
316,5 128,8 Stary Leosin po - 2 200 | | Os
318,45 130,75 Leosin Zachodni po - 2 200 | | Os
320,44 132,74 Leosin Zawodzie po - 2 200 | | Os
322,18 134,48 Leosin Jerzyce po - 2 200 | | Os
326,5 138,8 LEOSIN stacja Le 6 300 | 120 Os, OsP, P, Ex

LINIA KOLEJOWA NR 89: LEOSIN - KORYTOWO CENTRUM
kilometraż kilometraż rosnąco Nazwa punktu Typ punktu Skrót telegr. Liczba kr. peronowych Długość peronów Blokada szlakowa Vmax Kategorie poc. z postojem handlowym
92 0 LEOSIN stacja Le 6 300 SS 120 Os, OsP, P, Ex
94,6 2,6 Leosin Postojowy stacja
postojowa
Lp - - SS | -
95,9 3,9 Leosin Siennicka po - 2 200 | | Os
97,2 5,2 Leosin Rezerwat po - 2 200 | | Os
100 8 Leosin Polesie stacja LPO 2 200 SS 90 Os
101,9 9,9 Leosin Potockich po - 2 200 | | Os
103,15 11,15 Leosin Strzelecka po - 2 200 | | Os
105,26 13,26 Leosin Lipa po - 2 200 | | Os
107 15 Leosin Topola stacja LT 3 200 SS | Os
108,8 16,8 Sosnowa po - 2 200 | | Os
110,15 18,15 Janowice po - 2 200 | | Os
111,7 19,7 Korytowo Rynek po - 2 200 | | Os
112,6 20,6 Korytowo stacja KRt 6 200/300 X 70 Os
116,6 24,6 Korytowo Centrum stacja KC 2 200 | 60 Os

LINIA KOLEJOWA NR 245: ORZECHOWO - PODOLE
kilometraż kilometraż rosnąco Nazwa punktu Typ punktu Skrót telegr. Liczba kr. peronowych Długość peronów Blokada szlakowa Vmax Kategorie poc. z postojem handlowym
0 0 Orzechowo stacja O 5 200/300 X 70 Os, OsP, P, Ex
2,230 2,230 Nieszawa po - 1 120 | | Os
3,190 3,190 Nowe Podole posterunek zamknięty - - - | | -
3,350 3,350 Nowe Podole po - 1 120 | | Os
5,520 5,520 Podole stacja Pd 2 200 | | Os

LINIA KOLEJOWA NR 270: LEOSIN - BOGUSZYCE
kilometraż kilometraż rosnąco Nazwa punktu Typ punktu Skrót telegr. Liczba kr. peronowych Długość peronów Blokada szlakowa Vmax Kategorie poc. z postojem handlowym
0 0 Leosin stacja Le 6 300 X 80 Os, OsP, P, Ex
3,556 3,556 Osiny po - 1 200 | | Os
8,246 8,246 Boguszyce stacja Bo 3 200 | | Os

Zasady numeracji pociągów na scenerii


Odcinek scenerii Oznaczenie numeryczne obszaru konstrukcyjnego Informacje dodatkowe
Kaletnik - Rypinek 1 wraz ze stacją Rypinek
Rypinek - Leosin 4 bez stacji Rypinek

Relacja pociągu EIE / ECE MPE / MPJ ROJ / RAJ Towarowe / Służbowe Parzystość
Rozkłady jazdy pomiędzy obszarami konstrukcyjnymi
Kaletnik - Leosin 14 xx 14 xxx 14 xxx 14 xxxx Kierunek NP
Leosin - Kaletnik 41 xx 41 xxx 41 xxx 41 xxxx Kierunek P
Rozkłady jazdy wewnątrz obszaru konstrukcyjnego "1"
Kaletnik - Rypinek 11 xx 11 xxx 11 xxx 11 xxxx Kierunek NP
Rypinek - Kaletnik 10 xx 10 xxx 10 xxx 10 xxxx Kierunek P
Rozkłady jazdy wewnątrz obszaru konstrukcyjnego "4"
Leosin - Korytowo Centrum / Boguszyce - 44 xxx 49 xxx 49 xxxx Kierunek NP
Boguszyce / Korytowo Centrum - Leosin - 40 xxx 94 xxx 94 xxxx Kierunek P
(Leosin) - Orzechowo - Podole - 44 xxx 44 xxx 44 xxxx Kierunek P
Podole - Orzechowo - (Leosin) - 40 xxx 40 xxx 40 xxxx Kierunek NP
Rozkłady jazdy pociągów służbowych Leosin - Leosin Postojowy
Leosin - Leosin Postojowy - - - 446 xxx Kierunek NP
Leosin Postojowy - Leosin - - - 446 xxx Kierunek P

Kanały radiołączności

Kanały radiołączności opisane są na gruncie wskaźnikami W 28 oraz oznaczeniem w służbowym rozkładzie jazdy, dostępnym pod klawiszem F2. Radiołączność można sprawdzić w dowolnym momencie każdego scenariusza, wciskając odpowiedni przycisk na urządzeniu radiotelefonu w kabinie maszynisty (domyślnie Backspace na klawiaturze).

Nr linii Odcinek Nr kanału
85 Kaletnik - Leosin R2
89 Leosin - Korytowo Centrum R7
245 Orzechowo - Podole R5
270 Leosin - Boguszyce R6

Scenariusze podstawowe


Stacja Witnica o poranku.

Wraz ze scenerią przygotowane zostały scenariusze, które pozwolą zapoznać się ze scenerią Tomaszewo.

EIE 4130

Prowadzimy poranny pociąg IC 4130 "Chemik" ze stacji Leosin Postojowy do stacji Kaletnik przez stacje Leosin, Orzechowo, Rypinek, Rypinek Miasto, Tomaszewo. Do dyspozycji mamy lokomotywę EP08. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni "Leosin Postojowy", należy wykonać manewry i podłączyć się do składu na grupie odjazdowej, następnie pociągiem służbowym PWE 446010 wyjechać do Leosina. Od stacji Leosin jedziemy jako IC 4130 do Kaletnika. Uwaga! Rozkład jazdy opracowany został dla prędkości maksymalnej 160 km/h, ale ze względu na defekt dyspozytor wyznaczył lokomotywę EP08 (Vmax 140 km/h). Scenariusz zawiera szereg sytuacji losowych: przyjęcie pociągu na inny tor, wygaśnięcie semafora, sygnały wątpliwe, zmiana kolejności wyprawienia pociągów. Za każdym razem scenariusz może przebiegać inaczej. Ze względu na sytuacje losowe pociąg może doznać opóźnienia do 10 minut.
Czas służby: około 140 minut

RAJ 94802
misja dodatkowa do scenariusza EIE 4130

Prowadzimy poranny pociąg osobowy 94802 ze stacji Korytowo Centrum do stacji Leosin przez Korytowo, Leosin Polesie. Do dyspozycji mamy skład dwóch jednostek EN57AL. Pociąg zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku. W Leosinie należy odstawić skład za perony.
Czas służby: około 45 minut

MOJ 41220

Prowadzimy poranny pociąg osobowy Regio nr 41220 z Boguszyc do Kaletnika przez Leosin, Orzechowo, Rypinek, Tomaszewo. Do dyspozycji mamy jednostkę serii ED78. Pociąg zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku. Scenariusz zawiera szereg sytuacji losowych: przyjęcie pociągu na inny tor, wygaśnięcie semafora, sygnały wątpliwe, zmiana kolejności wyprawienia pociągów. Za każdym razem scenariusz może przebiegać inaczej. Ze względu na sytuacje losowe pociąg może doznać opóźnienia do 10 minut.
Czas służby: około 125 minut

MPE 14109

Prowadzimy popołudniowy pociąg IC nr 14109 "Mazurek" z Kaletnika do Leosina przez Tomaszewo, Rypinek Miasto, Rypinek, Orzechowo. W Leosinie dostajemy nowy rozkład jazdy na pociąg służbowy PWE 446025 na odcinek Leosin - Leosin Postojowy: należy jako pociąg służbowy pojechać na stację postojową. Na stacji Leosin Postojowy, po zatrzymaniu należy urwać lokomotywę i przejechać do lokomotywowni. Scenariusz zawiera szereg sytuacji losowych: przyjęcie pociągu na inny tor, wygaśnięcie semafora, sygnały wątpliwe, zmiana kolejności wyprawienia pociągów. Za każdym razem scenariusz może przebiegać inaczej. Ze względu na sytuacje losowe pociąg może doznać opóźnienia do 10 minut.
Czas służby: około 100 minut

TNS 403001

prowadzimy poranny pociąg towarowy TNS nr 403001 z drewnem ze stacji Podole do stacji Boguszyce. Do dyspozycji mamy lokomotywę ST44. Słuzbę rozpoczynamy na torze bocznym stacji Podole (należy ustawić kanał nr 5 na radiotelefonie). Po uruchomieniu spalinowozu należy wykonać manewry i podczepić się do składu stojącego w stacji, wykonać próbę hamulca i wyjechać w kierunku Orzechowa. Scenariusz zawiera szereg sytuacji losowych: przyjęcie pociągu na inny tor, wygaśnięcie semafora, sygnały zastępcze, zmiana kolejności wyprawienia pociągów. Za każdym razem scenariusz może przebiegać inaczej. Ze względu na sytuacje losowe pociąg może doznać opóźnienia do 10 minut.
Czas służby: około 70 minut

ROS 44301
misja dodatkowa do scenariusza TNS 403001

Prowadzimy poranny pociąg osobowy typu retro ROS nr 44301 ze stacji Orzechowo do stacji Podole z postojami na przystankach Nieszawa i Nowe Podole. Do dyspozycji mamy lokomotywę SP45. Na stacji Podole należy urwać lokomotywę od składu i odstawić na tor przy ładowni. Uwaga! Na początku należy poczekać na pociąg, który przyjedzie z Podola, czas oczekiwania na początku scenariusza to ~10 minut.
Czas służby: około 25 minut

ROJ 14221
misja dodatkowa do scenariusza TNS 403001

Prowadzimy poranny pociąg osobowy ROJ nr 14221 ze stacji Rypinek do stacji Leosin z postojami na każdej stacji i przystanku. Do dyspozycji mamy jednostkę EN57ALc. Na początku należy podstawić się w peron nr 1 stacji Rypinek i o godzinie odjazdu wyjechać w stronę Kaczyc. Na stacji końcowej w Leosinie dostajemy nowy rozkład jazdy na pociąg służbowy PWJ nr 446005 na odcinek Leosin - Leosin Postojowy: należy jako pociąg służbowy pojechać na stację postojową i odstawić jednostkę na grupę odstawczą EZT. Scenariusz zawiera szereg sytuacji losowych: przyjęcie pociągu na inny tor, wygaśnięcie semafora, sygnały zastępcze, zmiana kolejności wyprawienia pociągów. Za każdym razem scenariusz może przebiegać inaczej. Ze względu na sytuacje losowe pociąg może doznać opóźnienia do 10 minut.
Czas służby: około 85 minut



Informacje dla scenarzystów


Przed tworzeniem scenariusza sugeruję zapoznać się z plikiem tomaszewo/9_sterowanie.scm gdzie zawarłem przydatne informacje dla scenarzystów.

Semafory, tarcze manewrowe, tory

Wszystkie semafory i tarcze manewrowe są przypisane do torów oraz automatycznie wygaszane. Ustawienie stanu semafora automatycznie nastawia odpowiednią tarczę ostrzegawczą i powtarzacze, a następnie po przejeździe pociągu są wygaszane. Przy tworzeniu scenariuszy nie należy zmieniać nazw torów ani obracać torów (zamieniać p1 <-> p2), ponieważ może to negatywnie wpłynąć na sterowanie obiektami na scenerii (obsługa przejazdów, wygaszanie semaforów itd.). Każdy tor na scenerii jest nazwany, ponadto tory na szlakach / stacjach / posterunkach są odpowiednio zorientowane aby można było na torze i przed semaforami wstawić pociągi.

Przejazdy kolejowo - drogowe

Przejazdy kolejowo - drogowe z automatyką (sygnał dźwiękowy / rogatki) są skonfigurowane i działają, nie potrzebują ręcznego nastawiania, a auta reagują na sygnały świetlne i dźwiękowe. Nie zalecam ustawiać początkowego stanu symulacji z pociągami na szlakach a w stacji. Stacji jest tyle, że jest wiele możliwości prowadzenia ruchu bez potrzeby ustawiania taboru na szlaku. Tory na stacjach są prawidłowo zorientowane, można postawić pociąg pod semaforami wyjazdowymi lub drogowskazowymi. Część przejazdów z SSP ma zaimplementowane losowe awarie urządzeń - z małym prawdopodobieństwem istnieje możliwość wystąpienia awarii rogatek, co zostanie uprzedzone sygnałem Osp-1 na tarczy ostrzgawczej przejazdowej TOP.

Przejazdy kolejowo - drogowe w granicy stacji należy zamykać ręcznie (otwieranie jest automatycznie) poprzez wywołanie odpowiedniego eventu. Jest to 7 przejazdów: Orzechowo Miasto, Orzechowo, Boguszyce, Polesie, Topola, Korytowo, Korytowo Centrum i Podole. Szczegóły są opisane w pliku scenery/tomaszewo/9_sterowanie.scm.

Trasy wzorcowe do konstrukcji dynamicznych rozkładów jazdy

Sceneria ma przypisane wskaźniki W4 (vis / unvis) do każdego posterunku, peronu i przystanku. Przypisane są również wskaźniki W5 (granica przetaczania), zachowane jest więc minimum infrastruktury do obsługi dynamicznego RJ. Nazwy wszystkich posterunków i przystanków, które należy stosować w rozkładach jazdy są zamieszczone we wzorcowych RJ w katalogu scenery/tomaszewo/rj_wzorcowy_xxx.txt.

Dodatkowe informacje o niektórych posterunkach / stacjach

Wyjazd i wjazd na posterunek bocznicowy Lipka jest dostępny jedynie od strony stacji Grabina (zgodnie z układem torowym). Nie ma możliwości wjazdu od strony stacji Rypinek poprzez manewry na torze szlakowym. Proszę się tego trzymać, ponieważ przy takich manewrach okoliczny przejazd oraz sygnalizatory TOP przedstaną działać. Posterunek jest zdalnie sterowany z nastawni dysponującej stacji Rypinek. Układ torowy bocznicy pozwala na oblot składu i wyjazd z posterunku, a rozjazdy sterowane są ręcznie przez użytkownika.

Odcinek między stacją Emilianowo stth, a podg. Młynów nie posiada tarcz ostrzegawczych. Semafory wjazdowe i wyjazdowe pomiędzy tymi posterunkami są ze sobą wzajemnie uzależnione - należy "symulować" uzależnienie.

Szlak pomiędzy stacjami Komnice - Witnica ma zamknięty tor nr 1 z powodu remontu mostu przy p.o. Brody. Ruch jednotorowy, dwukierunkowy odbywa się po torze nr 2. Aby odwrócić działanie SBL należy wywołać następujące eventy:

Event do wywołania Kierunek ruchu Opis
sbl_ko_wi z Komnic do Witnicy kierunek przeciwny do zasadniczego
sbl_wi_ko z Witnicy do Komnic kierunek zasadniczy

Po uruchomieniu scenerii blokada na tym szlaku jest ustawiona w kierunku zasadniczym. Podczas zmiany kierunku działania blokady na szlaku nie mogą znajować się pociągi, a zmiana kierunku trwa 40 sekund. Dopiero po tym czasie można wyprawić pociąg na szlak.

Na stacji Boguszyce (linia kolejowa nr 270) pozostała w eksploatacji sygnalizacja kształtowa. Na tej stacji (i tylko na tej!) należy podając semafor wjazdowy bg_a, podać również sygnał na tarczy ostrzegawczej bg_toa, gdyż semafor nie jest powiązany z tarczą ostrzegawczą. Semafor wyświetla sygnały: Sr1, Sr2, Sr3 a tarcza ostrzegawcza: Od1, Od2.

Sygnał na bg_a Sygnał na bg_toa Wygaszanie
bg_a_sr2 bg_toa_od2 samoczynne
bg_a_sr3 bg_toa_od2 samoczynne

Kategorie pociągów i stacje zatrzymania

Kategoria pociągu Stacje zatrzymania Opis
Ekspres Kaletnik - Rypinek - Leosin -
Pospieszny Kaletnik - Tomaszewo* - Rypinek Miasto - Rypinek
Orzechowo - Leosin
*niektóre pociągi
Osobowy
przyśpieszony
Kaletnik - Kaletnik Śródmieście - Młynów - Tomaszewo
Komnice - Grabina - Rypinek Miasto - Rypinek
Kaczyce - Orzechowo Miasto - Orzechowo
Borkowice - Leosin
-
Osobowy każda stacja i przystanek osobowy -

Maksymalne długości pociągów

Typ pociągu Maksymalna długość pociągu Informacje dodatkowe
Pasażerski dalekobieżny 320 m -
Pasażerski osobowy 220 m na linii nr 245 - 120 m!
Towarowy 650 m na linii nr 245 - 370 m!

Życzę przyjemnych służb na scenerii Tomaszewo!

@MaciejM / Maciej Malec
2022-2025
Malec.Maciej@o2.pl


Szablon HTML - @SKP
www.eu07.pl


"Dwanaście groszy" do powstania scenerii dołożyli:
@user1 - @user2 i inni.