x`
Kaletnik Śródmieście - pierwszy przystanek osobowy na linii nr 85.
Podstawowe informacje o scenerii Tomaszewo
Cześć! Dziękuję za pobranie scenerii Tomaszewo. Na scenerię składają się następujące, fikcyjne linie kolejowe:
| Numer linii | Relacja | Typ linii | Długość linii | Opis |
|---|---|---|---|---|
| 85 | Kaletnik - Leosin | magistralna | 140 km | Zelektryfikowana linia typu magistralnego ze stacji Kaletnik do stacji Leosin przez Tomaszewo, Rypinek, Orzechowo. Linia jest dwutorowa, prawie w całości wyposażona w samoczynną blokadę trzy-/cztero- stawną, samoczynną sygnalizację przejazdową SSP, przystosowana do jazdy z prędkościami 100-160 km/h. Linia jest podzielona na odcinek "wolny" od Kaletnika do Kaczyc, oraz na "szybki" od Kaczyc do Leosina, gdzie można rozwinąć prędkość rozkładową 160 km/h. Ostatnie 12 kilometrów linii (od podg. Korty do Leosina) linia dzieli się na 2 układy: dalekobieżny dla pociagów dalekobieżnych i towarowych, oraz podmiejski dla pociągów osobowych. |
| 89 | Leosin - Korytowo Centrum | aglomeracyjna | 25 km | Zelektryfikowana linia przystosowana do ruchu aglomeracyjnego ze stacji Leosin do stacji Korytowo Centrum przez Leosin Polesie, Leosin Topola, Korytowo. Linia jest dwutorowa, wyposażona w trzystawną samoczynną blokadę liniową, przystosowana do jazdy z prędkościami 60-120 km/h. Na linii znajduje się stacja postojowa Leosin Postojowy dla pasażerskich składów wagonowych oraz dla EZT oraz lokomotywownia. Przedostatnią stacją na linii jest Korytowo - stacja ta przystosowana jest do obsługi pociągów złożonych z EZT. Znajdują się na niej dwa tory czołowe oraz grupa odstawcza dla składów kończących bieg. |
| 245 | Orzechowo - Podole | lokalna | 6 km | Niezelektryfikowana linia typu lokalnego ze stacji Orzechowo do stacji Podole z przystankami Nieszawa i Nowe Podole. Linia jest jednotorowa, przystosowana do jazdy z prędkością 70 km/h. Linia jest utrzymana w stylu zapuszczonej linii lokalnej. Najciekawszy na linii jest zamknięty posterunek bocznicowy Nowe Podole z nieczynnymi semaforami i tarczami ostrzegawczymi. |
| 270 | Leosin - Boguszyce | lokalna | 8 km | Zelektryfikowana linia typu lokalnego ze stacji Leosin do stacji Boguszyce przez Osiny, prowadzi obok jeziora boguszyckiego do miejscowości uzdrowiskowej. Linia jest jednotorowa, przystosowana do jazdy z prędkością 80 km/h. Na stacji Boguszyce w eksploatacji pozostała sygnalizacja kształtowa. Jadąc z Boguszyc w stronę Leosina w rejonie Leosin LeC można przejechać bezpośrednio na linię nr 85 krótką łącznicą lub przejechać pod linią nr 85 i wjechać bezpośrednio na tor przy peronie nr 1 stacji Leosin. |
Wykazy Ostrzeżeń Stałych dla scenerii Tomaszewo
WOS - linia nr 85
WOS - linia nr 89
WOS - linia nr 245
WOS - linia nr 270
Bocznice na scenerii
Aby umożliwić scenarzystom stworzenie ciekawych scenariuszy, na posterunkach zlokalizowane są mniej lub bardziej rozbudowane bocznice:
| Stacja | Opis bocznicy / torów bocznych |
|---|---|
| Kaletnik | tory odstawcze dla poc. osobowych i lokomotyw |
| Tomaszewo | plac ładunkowy, tory odstawcze dla poc. osobowych |
| Komnice | plac ładunkowy |
| Witnica | plac ładunkowy |
| post. bocznicowy
Lipka |
tory odstawcze dla lokomotyw, dwie grupy torów
przy zakładzie produkcyjnym |
| Rypinek | plac ładunkowy, bocznica do tartaku
bocznica złomowiska, tory odstawcze dla lokomotyw |
| Kaczyce | bocznica do magazynu oraz nieczynna bocznica do przeładowni |
| Orzechowo | tory odstawcze dla poc. osobowych, grupa torów dla poc. towarowych
tor boczny przy magazynie |
| Borkowice | bocznica dla składów towarowych, tory odstawcze dla lokomotyw |
| Leosin | tory odstawcze dla poc. osobowych i lokomotyw
bocznica do zakładu produkcyjnego |
| Leosin Postojowy |
stacja postojowa dla składów pasażerskich wagonowych oraz EZT
lokomotywownia PKP Intercity |
| Korytowo | grupa torów odstawczych dla EZT |
| Podole | plac ładunkowy |
Manewry lokomotywy ST44 na stacji Podole - linia nr 245.
Posterunki ruchu, przystanki osobowe, typ blokady szlakowej, prędkości maksymalne
Duża ilość przystanków i stacji sprawia, że sceneria świetnie sprawdzi się przy opracowywaniu scenariuszy pasażerskich (zarówno pociągi pospieszne jak i osobowe), a rozbudowane grupy towarowe oraz bocznice pozwalają na przygotowanie interesujących służb towarowych.
| LINIA KOLEJOWA NR 85: KALETNIK - LEOSIN | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| kilometraż | kilometraż rosnąco | Nazwa punktu | Typ punktu | Skrót telegr. | Liczba kr. peronowych | Długość peronów | Blokada szlakowa | Vmax | Kategorie poc. z postojem handlowym |
| 187,7 | 0 | KALETNIK | stacja | Kt | 8 | 200/300 | SS | 130 | Os, OsP, P, Ex |
| 192 | 4,3 | Kaletnik Śródmieście | po | - | 2 | 200 | | | | | Os, OsP, |
| 196 | 8,3 | Młynów | po | - | 4 | 200 | | | | | Os, OsP |
| 196,6 | 8,9 | Młynów podg. | podg. | Mn | - | - | PP | | | - |
| 198,8 | 11,1 | Emilianowo | stth | Em | - | - | PP | | | - |
| 201,2 | 13,5 | Grodzisk | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 203,6 | 15,9 | Tomaszewo | stacja | Tm | 3 | 200/300 | PP | | | Os, OsP, P |
| 207,12 | 19,42 | Tomaszewo Zalew | po | - | 2 | | | | | Os | |
| 208,1 | 20,4 | Czerepy podg. | podg. | Cz | - | - | SS | 140 | - |
| 213,35 | 25,65 | Tomaszewo Wschodnie | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 216,95 | 29,25 | Komnice | stacja | Ko | 3 | 200 | SS | | | Os, OsP |
| 222,65 | 34,95 | Brody | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 224,95 | 37,25 | Wielichowo | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 232,25 | 44,55 | Witnica | stth | Wi | - | - | SS | | | - |
| 233,15 | 45,45 | Witnica Miasto | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 237,5 | 49,8 | Kamienna Wola | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 240,05 | 52,35 | Chrusty | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 246,55 | 58,85 | Sadkowice podg. | podg. | Sa | - | - | SS | | | - |
| 247,05 | 59,35 | Sadkowice | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 250,7 | 63 | Grabina | stacja | Gr | 3 | 200 | SS | | | Os, OsP |
| 254,8 | 67,1 | Grabina Las | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 255,9 | 68,2 | Lipka | pb | Li | - | - | SS | 120 | - |
| 261,3 | 73,6 | Rypinek Miasto | po | - | 2 | 300 | | | | | Os, OsP, P |
| 263,4 | 75,7 | Rypinek Brzesk podg. | podg. | RB | - | - | PP | | | - |
| 267 | 79,3 | RYPINEK | stacja | Rp | 3 | 200/300 | SS | 140 | Os, OsP, P, Ex |
| 272,6 | 84,9 | Grabowiec | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 275,55 | 87,85 | Kaczyce Fabryczne | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 278,05 | 90,35 | Kaczyce | stacja | Kz | 2 | 300 | 4SS | 160 | Os, OsP |
| 282,3 | 94,6 | Byczyna | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 291,3 | 103,6 | Orzechowo Miasto | stacja | OM | 2 | 200 | 4SS | | | Os, OsP |
| 297,05 | 109,35 | ORZECHOWO | stacja | O | 5 | 200/300 | 4SS | | | Os, OsP, P |
| 302,05 | 114,35 | Nowa Zimnica | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 307,75 | 120,05 | Borkowice | stacja | Bk | 4 | 200 | 4SS | | | Os, OsP |
| 314,15 | 126,45 | Korty podg. | podg. | Kt | - | - | 4SS | | | - |
| 316,5 | 128,8 | Stary Leosin | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 318,45 | 130,75 | Leosin Zachodni | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 320,44 | 132,74 | Leosin Zawodzie | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 322,18 | 134,48 | Leosin Jerzyce | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 326,5 | 138,8 | LEOSIN | stacja | Le | 6 | 300 | | | 120 | Os, OsP, P, Ex |
| LINIA KOLEJOWA NR 89: LEOSIN - KORYTOWO CENTRUM | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| kilometraż | kilometraż rosnąco | Nazwa punktu | Typ punktu | Skrót telegr. | Liczba kr. peronowych | Długość peronów | Blokada szlakowa | Vmax | Kategorie poc. z postojem handlowym |
| 92 | 0 | LEOSIN | stacja | Le | 6 | 300 | SS | 120 | Os, OsP, P, Ex |
| 94,6 | 2,6 | Leosin Postojowy | stacja postojowa |
Lp | - | - | SS | | | - |
| 95,9 | 3,9 | Leosin Siennicka | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 97,2 | 5,2 | Leosin Rezerwat | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 100 | 8 | Leosin Polesie | stacja | LPO | 2 | 200 | SS | 90 | Os |
| 101,9 | 9,9 | Leosin Potockich | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 103,15 | 11,15 | Leosin Strzelecka | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 105,26 | 13,26 | Leosin Lipa | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 107 | 15 | Leosin Topola | stacja | LT | 3 | 200 | SS | | | Os |
| 108,8 | 16,8 | Sosnowa | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 110,15 | 18,15 | Janowice | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 111,7 | 19,7 | Korytowo Rynek | po | - | 2 | 200 | | | | | Os |
| 112,6 | 20,6 | Korytowo | stacja | KRt | 6 | 200/300 | X | 70 | Os |
| 116,6 | 24,6 | Korytowo Centrum | stacja | KC | 2 | 200 | | | 60 | Os |
| LINIA KOLEJOWA NR 245: ORZECHOWO - PODOLE | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| kilometraż | kilometraż rosnąco | Nazwa punktu | Typ punktu | Skrót telegr. | Liczba kr. peronowych | Długość peronów | Blokada szlakowa | Vmax | Kategorie poc. z postojem handlowym |
| 0 | 0 | Orzechowo | stacja | O | 5 | 200/300 | X | 70 | Os, OsP, P, Ex |
| 2,230 | 2,230 | Nieszawa | po | - | 1 | 120 | | | | | Os |
| 3,190 | 3,190 | Nowe Podole | posterunek zamknięty | - | - | - | | | | | - |
| 3,350 | 3,350 | Nowe Podole | po | - | 1 | 120 | | | | | Os |
| 5,520 | 5,520 | Podole | stacja | Pd | 2 | 200 | | | | | Os |
| LINIA KOLEJOWA NR 270: LEOSIN - BOGUSZYCE | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| kilometraż | kilometraż rosnąco | Nazwa punktu | Typ punktu | Skrót telegr. | Liczba kr. peronowych | Długość peronów | Blokada szlakowa | Vmax | Kategorie poc. z postojem handlowym |
| 0 | 0 | Leosin | stacja | Le | 6 | 300 | X | 80 | Os, OsP, P, Ex |
| 3,556 | 3,556 | Osiny | po | - | 1 | 200 | | | | | Os |
| 8,246 | 8,246 | Boguszyce | stacja | Bo | 3 | 200 | | | | | Os |
Zasady numeracji pociągów na scenerii
| Odcinek scenerii | Oznaczenie numeryczne obszaru konstrukcyjnego | Informacje dodatkowe |
|---|---|---|
| Kaletnik - Rypinek | 1 | wraz ze stacją Rypinek |
| Rypinek - Leosin | 4 | bez stacji Rypinek |
| Relacja pociągu | EIE / ECE | MPE / MPJ | ROJ / RAJ | Towarowe / Służbowe | Parzystość |
|---|---|---|---|---|---|
| Rozkłady jazdy pomiędzy obszarami konstrukcyjnymi | |||||
| Kaletnik - Leosin | 14 xx | 14 xxx | 14 xxx | 14 xxxx | Kierunek NP |
| Leosin - Kaletnik | 41 xx | 41 xxx | 41 xxx | 41 xxxx | Kierunek P |
| Rozkłady jazdy wewnątrz obszaru konstrukcyjnego "1" | |||||
| Kaletnik - Rypinek | 11 xx | 11 xxx | 11 xxx | 11 xxxx | Kierunek NP |
| Rypinek - Kaletnik | 10 xx | 10 xxx | 10 xxx | 10 xxxx | Kierunek P |
| Rozkłady jazdy wewnątrz obszaru konstrukcyjnego "4" | |||||
| Leosin - Korytowo Centrum / Boguszyce | - | 44 xxx | 49 xxx | 49 xxxx | Kierunek NP |
| Boguszyce / Korytowo Centrum - Leosin | - | 40 xxx | 94 xxx | 94 xxxx | Kierunek P |
| (Leosin) - Orzechowo - Podole | - | 44 xxx | 44 xxx | 44 xxxx | Kierunek P |
| Podole - Orzechowo - (Leosin) | - | 40 xxx | 40 xxx | 40 xxxx | Kierunek NP | Rozkłady jazdy pociągów służbowych Leosin - Leosin Postojowy |
| Leosin - Leosin Postojowy | - | - | - | 446 xxx | Kierunek NP |
| Leosin Postojowy - Leosin | - | - | - | 446 xxx | Kierunek P |
Kanały radiołączności
Kanały radiołączności opisane są na gruncie wskaźnikami W 28 oraz oznaczeniem w służbowym rozkładzie jazdy, dostępnym pod klawiszem F2. Radiołączność można sprawdzić w dowolnym momencie każdego scenariusza, wciskając odpowiedni przycisk na urządzeniu radiotelefonu w kabinie maszynisty (domyślnie Backspace na klawiaturze).
| Nr linii | Odcinek | Nr kanału |
|---|---|---|
| 85 | Kaletnik - Leosin | R2 |
| 89 | Leosin - Korytowo Centrum | R7 |
| 245 | Orzechowo - Podole | R5 |
| 270 | Leosin - Boguszyce | R6 |
Scenariusze podstawowe
Stacja Witnica o poranku.
Wraz ze scenerią przygotowane zostały scenariusze, które pozwolą zapoznać się ze scenerią Tomaszewo.
EIE 4130
Prowadzimy poranny pociąg IC 4130 "Chemik" ze stacji Leosin Postojowy do stacji Kaletnik przez stacje Leosin, Orzechowo, Rypinek, Rypinek Miasto, Tomaszewo. Do dyspozycji mamy lokomotywę EP08. Misję rozpoczynamy w lokomotywowni "Leosin Postojowy", należy wykonać manewry i podłączyć się do składu na grupie odjazdowej, następnie pociągiem służbowym PWE 446010 wyjechać do Leosina. Od stacji Leosin jedziemy jako IC 4130 do Kaletnika. Uwaga! Rozkład jazdy opracowany został dla prędkości maksymalnej 160 km/h, ale ze względu na defekt dyspozytor wyznaczył lokomotywę EP08 (Vmax 140 km/h). Scenariusz zawiera szereg sytuacji losowych: przyjęcie pociągu na inny tor, wygaśnięcie semafora, sygnały wątpliwe, zmiana kolejności wyprawienia pociągów. Za każdym razem scenariusz może przebiegać inaczej. Ze względu na sytuacje losowe pociąg może doznać opóźnienia do 10 minut.
Czas służby: około 140 minut
RAJ 94802
misja dodatkowa do scenariusza EIE 4130
Prowadzimy poranny pociąg osobowy 94802 ze stacji Korytowo Centrum do stacji Leosin przez Korytowo, Leosin Polesie. Do dyspozycji mamy skład dwóch jednostek EN57AL. Pociąg zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku. W Leosinie należy odstawić skład za perony.
Czas służby: około 45 minut
MOJ 41220
Prowadzimy poranny pociąg osobowy Regio nr 41220 z Boguszyc do Kaletnika przez Leosin, Orzechowo, Rypinek, Tomaszewo. Do dyspozycji mamy jednostkę serii ED78. Pociąg zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku. Scenariusz zawiera szereg sytuacji losowych: przyjęcie pociągu na inny tor, wygaśnięcie semafora, sygnały wątpliwe, zmiana kolejności wyprawienia pociągów. Za każdym razem scenariusz może przebiegać inaczej. Ze względu na sytuacje losowe pociąg może doznać opóźnienia do 10 minut.
Czas służby: około 125 minut
MPE 14109
Prowadzimy popołudniowy pociąg IC nr 14109 "Mazurek" z Kaletnika do Leosina przez Tomaszewo, Rypinek Miasto, Rypinek, Orzechowo. W Leosinie dostajemy nowy rozkład jazdy na pociąg służbowy PWE 446025 na odcinek Leosin - Leosin Postojowy: należy jako pociąg służbowy pojechać na stację postojową. Na stacji Leosin Postojowy, po zatrzymaniu należy urwać lokomotywę i przejechać do lokomotywowni. Scenariusz zawiera szereg sytuacji losowych: przyjęcie pociągu na inny tor, wygaśnięcie semafora, sygnały wątpliwe, zmiana kolejności wyprawienia pociągów. Za każdym razem scenariusz może przebiegać inaczej. Ze względu na sytuacje losowe pociąg może doznać opóźnienia do 10 minut.
Czas służby: około 100 minut
TNS 403001
prowadzimy poranny pociąg towarowy TNS nr 403001 z drewnem ze stacji Podole do stacji Boguszyce. Do dyspozycji mamy lokomotywę ST44. Słuzbę rozpoczynamy na torze bocznym stacji Podole (należy ustawić kanał nr 5 na radiotelefonie). Po uruchomieniu spalinowozu należy wykonać manewry i podczepić się do składu stojącego w stacji, wykonać próbę hamulca i wyjechać w kierunku Orzechowa. Scenariusz zawiera szereg sytuacji losowych: przyjęcie pociągu na inny tor, wygaśnięcie semafora, sygnały zastępcze, zmiana kolejności wyprawienia pociągów. Za każdym razem scenariusz może przebiegać inaczej. Ze względu na sytuacje losowe pociąg może doznać opóźnienia do 10 minut.
Czas służby: około 70 minut
ROS 44301
misja dodatkowa do scenariusza TNS 403001
Prowadzimy poranny pociąg osobowy typu retro ROS nr 44301 ze stacji Orzechowo do stacji Podole z postojami na przystankach Nieszawa i Nowe Podole. Do dyspozycji mamy lokomotywę SP45. Na stacji Podole należy urwać lokomotywę od składu i odstawić na tor przy ładowni. Uwaga! Na początku należy poczekać na pociąg, który przyjedzie z Podola, czas oczekiwania na początku scenariusza to ~10 minut.
Czas służby: około 25 minut
ROJ 14221
misja dodatkowa do scenariusza TNS 403001
Prowadzimy poranny pociąg osobowy ROJ nr 14221 ze stacji Rypinek do stacji Leosin z postojami na każdej stacji i przystanku. Do dyspozycji mamy jednostkę EN57ALc. Na początku należy podstawić się w peron nr 1 stacji Rypinek i o godzinie odjazdu wyjechać w stronę Kaczyc. Na stacji końcowej w Leosinie dostajemy nowy rozkład jazdy na pociąg służbowy PWJ nr 446005 na odcinek Leosin - Leosin Postojowy: należy jako pociąg służbowy pojechać na stację postojową i odstawić jednostkę na grupę odstawczą EZT. Scenariusz zawiera szereg sytuacji losowych: przyjęcie pociągu na inny tor, wygaśnięcie semafora, sygnały zastępcze, zmiana kolejności wyprawienia pociągów. Za każdym razem scenariusz może przebiegać inaczej. Ze względu na sytuacje losowe pociąg może doznać opóźnienia do 10 minut.
Czas służby: około 85 minut
Informacje dla scenarzystów
Przed tworzeniem scenariusza sugeruję zapoznać się z plikiem tomaszewo/9_sterowanie.scm gdzie zawarłem przydatne informacje dla scenarzystów.
Semafory, tarcze manewrowe, tory
Wszystkie semafory i tarcze manewrowe są przypisane do torów oraz automatycznie wygaszane. Ustawienie stanu semafora automatycznie nastawia odpowiednią tarczę ostrzegawczą i powtarzacze, a następnie po przejeździe pociągu są wygaszane. Przy tworzeniu scenariuszy nie należy zmieniać nazw torów ani obracać torów (zamieniać p1 <-> p2), ponieważ może to negatywnie wpłynąć na sterowanie obiektami na scenerii (obsługa przejazdów, wygaszanie semaforów itd.). Każdy tor na scenerii jest nazwany, ponadto tory na szlakach / stacjach / posterunkach są odpowiednio zorientowane aby można było na torze i przed semaforami wstawić pociągi.
Przejazdy kolejowo - drogowe
Przejazdy kolejowo - drogowe z automatyką (sygnał dźwiękowy / rogatki) są skonfigurowane i działają, nie potrzebują ręcznego nastawiania, a auta reagują na sygnały świetlne i dźwiękowe. Nie zalecam ustawiać początkowego stanu symulacji z pociągami na szlakach a w stacji. Stacji jest tyle, że jest wiele możliwości prowadzenia ruchu bez potrzeby ustawiania taboru na szlaku. Tory na stacjach są prawidłowo zorientowane, można postawić pociąg pod semaforami wyjazdowymi lub drogowskazowymi. Część przejazdów z SSP ma zaimplementowane losowe awarie urządzeń - z małym prawdopodobieństwem istnieje możliwość wystąpienia awarii rogatek, co zostanie uprzedzone sygnałem Osp-1 na tarczy ostrzgawczej przejazdowej TOP.
Przejazdy kolejowo - drogowe w granicy stacji należy zamykać ręcznie (otwieranie jest automatycznie) poprzez wywołanie odpowiedniego eventu. Jest to 7 przejazdów: Orzechowo Miasto, Orzechowo, Boguszyce, Polesie, Topola, Korytowo, Korytowo Centrum i Podole. Szczegóły są opisane w pliku scenery/tomaszewo/9_sterowanie.scm.
Trasy wzorcowe do konstrukcji dynamicznych rozkładów jazdy
Sceneria ma przypisane wskaźniki W4 (vis / unvis) do każdego posterunku, peronu i przystanku. Przypisane są również wskaźniki W5 (granica przetaczania), zachowane jest więc minimum infrastruktury do obsługi dynamicznego RJ. Nazwy wszystkich posterunków i przystanków, które należy stosować w rozkładach jazdy są zamieszczone we wzorcowych RJ w katalogu scenery/tomaszewo/rj_wzorcowy_xxx.txt.
Dodatkowe informacje o niektórych posterunkach / stacjach
Wyjazd i wjazd na posterunek bocznicowy Lipka jest dostępny jedynie od strony stacji Grabina (zgodnie z układem torowym). Nie ma możliwości wjazdu od strony stacji Rypinek poprzez manewry na torze szlakowym. Proszę się tego trzymać, ponieważ przy takich manewrach okoliczny przejazd oraz sygnalizatory TOP przedstaną działać. Posterunek jest zdalnie sterowany z nastawni dysponującej stacji Rypinek. Układ torowy bocznicy pozwala na oblot składu i wyjazd z posterunku, a rozjazdy sterowane są ręcznie przez użytkownika.
Odcinek między stacją Emilianowo stth, a podg. Młynów nie posiada tarcz ostrzegawczych. Semafory wjazdowe i wyjazdowe pomiędzy tymi posterunkami są ze sobą wzajemnie uzależnione - należy "symulować" uzależnienie.
Szlak pomiędzy stacjami Komnice - Witnica ma zamknięty tor nr 1 z powodu remontu mostu przy p.o. Brody. Ruch jednotorowy, dwukierunkowy odbywa się po torze nr 2. Aby odwrócić działanie SBL należy wywołać następujące eventy:
| Event do wywołania | Kierunek ruchu | Opis |
|---|---|---|
| sbl_ko_wi | z Komnic do Witnicy | kierunek przeciwny do zasadniczego |
| sbl_wi_ko | z Witnicy do Komnic | kierunek zasadniczy |
Po uruchomieniu scenerii blokada na tym szlaku jest ustawiona w kierunku zasadniczym. Podczas zmiany kierunku działania blokady na szlaku nie mogą znajować się pociągi, a zmiana kierunku trwa 40 sekund. Dopiero po tym czasie można wyprawić pociąg na szlak.
Na stacji Boguszyce (linia kolejowa nr 270) pozostała w eksploatacji sygnalizacja kształtowa. Na tej stacji (i tylko na tej!) należy podając semafor wjazdowy bg_a, podać również sygnał na tarczy ostrzegawczej bg_toa, gdyż semafor nie jest powiązany z tarczą ostrzegawczą. Semafor wyświetla sygnały: Sr1, Sr2, Sr3 a tarcza ostrzegawcza: Od1, Od2.
| Sygnał na bg_a | Sygnał na bg_toa | Wygaszanie |
|---|---|---|
| bg_a_sr2 | bg_toa_od2 | samoczynne |
| bg_a_sr3 | bg_toa_od2 | samoczynne |
Kategorie pociągów i stacje zatrzymania
| Kategoria pociągu | Stacje zatrzymania | Opis |
|---|---|---|
| Ekspres | Kaletnik - Rypinek - Leosin | - |
| Pospieszny | Kaletnik - Tomaszewo* - Rypinek Miasto - Rypinek Orzechowo - Leosin |
*niektóre pociągi |
| Osobowy przyśpieszony |
Kaletnik - Kaletnik Śródmieście - Młynów - Tomaszewo
Komnice - Grabina - Rypinek Miasto - Rypinek Kaczyce - Orzechowo Miasto - Orzechowo Borkowice - Leosin |
- |
| Osobowy | każda stacja i przystanek osobowy | - |
Maksymalne długości pociągów
| Typ pociągu | Maksymalna długość pociągu | Informacje dodatkowe |
|---|---|---|
| Pasażerski dalekobieżny | 320 m | - |
| Pasażerski osobowy | 220 m | na linii nr 245 - 120 m! |
| Towarowy | 650 m | na linii nr 245 - 370 m! |
Życzę przyjemnych służb na scenerii Tomaszewo!
@MaciejM / Maciej Malec
2022-2025
Malec.Maciej@o2.pl
Szablon HTML - @SKP
www.eu07.pl
"Dwanaście groszy" do powstania scenerii dołożyli: @user1 - @user2 i inni.