Autor Wątek:  Tabor Kolei Rosyjskich  (Przeczytany 75753 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #60 dnia: 05 Grudnia 2008, 11:06:27 »
ТГЭМ10-0001 (wygląda na dwuczłonową lokomotywę manewrową)
http://www.parovoz.com/gallery/RU32/20081129_170820.jpg

Jest to zwykły booster tak jak w przypadku Chme3.
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #61 dnia: 05 Grudnia 2008, 11:18:25 »
No tak, że też nie pomyślałem o boosterze.

PS. Jak sie czyta druga litere w tym oznaczeniu?
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #62 dnia: 05 Grudnia 2008, 11:22:00 »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #63 dnia: 05 Grudnia 2008, 11:49:56 »
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #64 dnia: 05 Grudnia 2008, 14:31:01 »
Pewnie w środkowym członie jest zbiornik na gaz.http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=7145&LNG=EN#picture a to TEM18G

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #65 dnia: 05 Grudnia 2008, 15:00:58 »
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #66 dnia: 05 Grudnia 2008, 20:13:41 »
Jeszcze o TGEM10: http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine-electric_locomotive#Russia

Jak ktoś cienko z angielskim to w skrócie: w sekcji bezkabinowej znajduje się zbiornik skroplonego gazu naturalnego (metanu), a w sekcji kabinowej znajduje się turbina gazowa o mocy 1000kW. Jest to nowa lokomotywa, zaprezentowana w tym roku.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #67 dnia: 07 Grudnia 2008, 19:12:06 »
http://www.parovoz.com/gallery/RU28/20081206_171673.jpg
4TE10 (w pełnej krasie)+3TE10.
Diesel Power made in USSR.
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2008, 19:14:00 wysłana przez Kozi »
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #68 dnia: 13 Grudnia 2008, 11:06:59 »

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #69 dnia: 13 Grudnia 2008, 12:10:30 »
Design kabiny podobny nieco do ET42 ;-) Szczególnie te okrągłe tarcze wskaźników...

Offline Grand

  • Wiadomości: 382
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #70 dnia: 15 Grudnia 2008, 11:55:13 »
Może design rosyjskich lokomotyw jakoś nie powala na kolana , ale ich moc i ten surowy wygląd robi wrażenie.
/ \  / \  / \

Offline gisio

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #71 dnia: 15 Grudnia 2008, 18:00:19 »
Design kabiny podobny nieco do ET42 ;-) Szczególnie te okrągłe tarcze wskaźników...
O ile się nie mylę pulpit jest identyczny jak w BR232 ale 100% pewności nie mam.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #72 dnia: 15 Grudnia 2008, 18:09:42 »
Pulpity różnią nieznacznie. W Rosji dużo takich samych aparatów stosowanych jest w wielu lokomotywach np. nastawniki nawrotniki ,wskaźniki ,manometry sprężarki ,regulatory ,obrotów.

Sigman

  • Gość
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #73 dnia: 15 Grudnia 2008, 22:01:23 »
...a także wózki, zbiorniki paliwa, reflektory, okna, drzwi...

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #74 dnia: 17 Grudnia 2008, 01:31:59 »
Jeśli ktoś chciałby usłyszeć w realu lokomotywy z serii 2TE10 to najbliżej Polski można je zobaczyć na stacji Kena na Litwie, lub nieco dalej na północ na stacji Daugavpils na Łotwie. Nie wspominam tutaj o Białorusi.Bo to trzeba załatwiać trochę papierków, no i wydać też trzeba na te papierki około 150 PLN przy wyjeździe jednodniowym.Z tym ,że zaznaczam ,że na Białorusi i Łotwie nie leją takiego syfu do baków jak w Rosji.Stąd nie ma w co w tamtych miejscach liczyć na takie efekty wizualne jeśli chodzi o mazut jakie można spotkać na galerii parovoz.com. Chodzą także nieudokumentowane plotki, że te lokomotywy pojawiają się sporadycznie w Hrubieszowie LHS. Zwłaszcza polecam spotkanie z moją ulubioną lokomotywą 2TE10U.Jej dźwięk miażdży,przebija wszystko, RZĄDZI ! :D

http://pl.youtube.com/watch?v=hQudzlRaC-g
« Ostatnia zmiana: 17 Grudnia 2008, 01:54:15 wysłana przez pozdze »
Łukasz Jachimek

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #75 dnia: 17 Grudnia 2008, 07:03:08 »
W Hrubieszowie nigdy 2TE10 nie widziałem zawsze przyjeżdżają 2M62M albo 2M62U. 2TE10 nie ma we lwowskim depie a chyba te obsługuje pociągi jadące na LHS

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #76 dnia: 17 Grudnia 2008, 15:03:02 »
Jej dźwięk miażdży,przebija wszystko, RZĄDZI ! :D

No zacnie :)

Chociaz ja bym wolal zobaczyc podobny filmik z rozruchu ЧС7 albo ЧС8 :)
To co jest na YT nia oddaje powera tych maszyn...
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #77 dnia: 17 Grudnia 2008, 15:20:17 »
W innym dziale jest dyskusja dlaczego Czesi nie chcieli sprzedać nam swoich tyrystorów, może właśnie dlatego że robili dużo lokomotyw z tyrystorami  dla ZSRR.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #78 dnia: 17 Grudnia 2008, 15:34:17 »
W innym dziale jest dyskusja dlaczego Czesi nie chcieli sprzedać nam swoich tyrystorów, może właśnie dlatego że robili dużo lokomotyw z tyrystorami  dla ZSRR.

Zaklady Lenina w Plzni mialy duze moce przerobowe - gdyby bylo zamowienie, to i dla nas masszyny by zrobili :)
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Sigman

  • Gość
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #79 dnia: 17 Grudnia 2008, 21:28:06 »
To ja trochę zaspamuję i pokażę, co z radzieckiego taboru udało mi się zaobserwować i sfotografować we Lwowie.

Spalinowe:

http://sigman.kolej.org.pl/foto/2m62.html 2M62
http://sigman.kolej.org.pl/foto/tgm23.html TГM23B
http://sigman.kolej.org.pl/foto/s200.html ЧМЭ3 (w dolnej części strony)

Elektryczne:

http://sigman.kolej.org.pl/foto/wl8.html ВЛ8
http://sigman.kolej.org.pl/foto/wl10.html ВЛ10
http://sigman.kolej.org.pl/foto/wl11.html ВЛ11
http://sigman.kolej.org.pl/foto/wl80.html ВЛ80
http://sigman.kolej.org.pl/foto/wl40.html ВЛ40
http://sigman.kolej.org.pl/foto/cs4.html ЧC4
http://sigman.kolej.org.pl/foto/cs8.html ЧC8

ЧC8 jest lokomotywą na prąd przemienny, ma 2 człony po 4 osie, moc 7200 kW i prędkość konstrukcyjną 180 km/h. Zdecydowanie faworyt wśród wszystkich elektrowozów, jakie zaprezentowałem. ЧC4 wcale nie jest taka gorsza, sprawdźcie sobie jej dane.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #80 dnia: 29 Grudnia 2009, 15:15:44 »
Z uwagi że w wolne jakoś się nudzi chciałem napisać coś o sprzęcie u nas nie spotykanym ale używanym w byłym ZSRR A mianowicie Trakcyjnych Agregatach czyli lokomotywy elektryczne z możliwością pracy przy zasilaniu z agregatu spalinowego.
Pierwszy rodzaj to dwuczłon OPE1. Jest to elektrowóz WŁ80 przystosowany do napięcia 10kV AC
w jednym członie jest zamontowany agregat prądotwórczy z gagarina http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=215664&LNG=EN#picture tutaj na końcu widać jeszcze doczepiany człon napędowy z balastem. Posiada on transformator z kilkoma odczepami o mocy 8652kW najwyższe napięcie jakie może dać po niskiej stronie to 1050 V ma 36 zaczepów ale tylko 9 służy do ciągłej jazdy. prąd z transformatora płynie do prostownika a z tamtąd do silników trakcyjnych.
każdy silnik trakcyjny ma 540kW mocy i napędza oś przez przekładnie zębatą o przełożeniu 4,33 . Agregat ma parametry następujące 2000KM 308V 4200A DC. OPE1 posiada także hamulec ED oraz obowiązkowo pneumatyczny systemu matrosowa. Przy zasilaniu z trakcji Razem z dodatkowym członem napędowym największa siła pociągowa wynosi 120000kG siła pociągowa ciągła 81000kG przy 28,5 km/h przy zasilaniu z agregatu max siła wynosi 55000kG. cały zestaw ( dwuczłon + dodatkowy wagon z napędem ) waży 360T . Zestaw taki potrafi ciągnąć skład 1500-2000T na wzniesieniu 40- 60 promili z prędkością 25-30km/h.
Innym rodzajem są ustrojstwa OPE1AM  http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=185221&LNG=EN#picture podstawową wersja jest człon z kabina i transformatorem zasilanym napięciem 10kV AC moc 7338kw. Jeżeli nie mamy trakcji przyczepiamy sobie człon z agregatem spalinowym ( moc 955kw). dodatkowo jeżeli musimy mieć dużą siłę pociągową doczepiamy wagony z napędem i balastem (max 2) http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=151144&LNG=EN#picture zestaw Agregat i dwa wagony napędowe waży 372t .
Jest także wersja PE2 http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=77633 która zasilana jest napięciem 3kV DC mająca rozruch oporowy i silniki trakcyjne z elektrowozu WŁ10 o mocy ciągłej 560kW każdy. Hamulec pneumatyczny i ED łączna moc całego zestawu 5460 kw.  Takie lokomotywy pracują w przemyśle głównie w kopalniach odkrywkowych.

Popraw proszę linki (np. wykorzystując tnij.org)
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2009, 19:28:06 wysłana przez MichałŁ »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #81 dnia: 30 Grudnia 2009, 09:28:40 »
Odświeżam wątek jeżeli tak jest źle to najwyżej niech administracja usunie posta.
Chciałbym opisać kilka ciekawostek z popularnej w byłym ZSRR lokomotywy towarowej 2TE10M a tym samym ich modyfikacji czyli 3TE10M i 4TE10M. Sekcje tej lokomotywy są identyczne więc wszystkie dane dotyczą pojedyńczej sekcji. Czasami używa się do lekkich pociągów osobowych właśnie jednego członu lokomotywy.
Więc na początek dane ogólne. Lokomotywa ma masę służbową 138t prędkość konstrukcyjna wynosi 100km/h max siłą pociągowa wynosi ok 40000kG a siłą pociągowa ciągła 24500kG przy 24km/h.
Silnik to jest najbardziej charakterystyczny element lokomotywy.
Silnik 10D100 jest 10 cylindrowym przeciwsobnym dwusuwowym silnikiem wyskokoprężnym o mocy 3000KM przy 850obr/min. obroty biegu jałowego wynoszą 400 obr/min. Silnik posiada 10 pionowych cylindrów w każdym cylindrze od góry i od dołu są tłoki kiedy tłoki zejdą się do siebie tworzą na środku wysokości cylindra komorę spalania do której wtryskiwany jest olej napędowy przez dwa wtryskiwacze będące naprzeciw siebie. Górny tłok steruje oknami dolotowymi zaś dolny wylotowymi. Układ "rozrządu" jest skonstruowany tak, że najpierw tłok dolny odsłania kanały wylotowe spaliny uciekają potem górny tłok odsłania kanały dolotowe następuje płukanie cylindra powietrzem potem dolny tłok zamyka kanały wylotowy a przez otwarte jaszcze perz chwile kanały dolotowe napływa powietrze powodując jego wstępne sprężenie.
Powietrze dostarczane jest do silnika podobnie jak w gagarinie najpierw trafia do dwóch turbosprężarek a po wstępnym sprężeniu trafia do mechanicznej sprężarki ładującej (ta w przeciwieństwie do ST44 jest odśrodkowa a nie systemy roots'a ).
Dolny i górny wał korbowy są sprzęgnięte za pomocą pionowego wału z zębatymi przekładniami stożkowymi
Od górnego wału korbowego są także napędzane dwa wałki krzywkowe sterujące pompami wtryskowymi (na każdy cylinder są 2 pompy).
Tyle na temat silnika teraz elektryka
Tu nie ma dużo do opisywania gdyż cała aparatura elektryczna i nawet mechaniczna (prądnica gówna zespół dwumaszynowy silniki trakcyjne aparatura elektryczna pompy oleju paliwa kompresor sprzęgło wentylatora ) są takie same jak w ST44.
Teraz trochę różnic względem ST44
Największa to oczywiście cała buda jest wyższa a poziom podłogi w przedziale maszynowym jest wysoko co powoduje że nie trzeba omijać różnych elementów (np sprzęgła wentylatora czy chłodnicy oleju pomp) całą przestrzeń podłogi jest płaska a wszystkie elementy są pochowane pod nią i są dostępne po otwarciu klap.
Regulator obrotów - choć jest identyczny jak ten z ST44 to ma dodany specjalny cylinderek który uzależnia maksymalną dawkę paliwa od ciśnienia doładowania jest to tzw.ogranicznik dymienia ( ale chyba słabo działa po tylu latach bo silnik nieźle dymi )
kolejna rzeczą jest orginalnie rozwiązany układ przeciw poślizgowy wykorzystujący ampilstat. A jak to działa? W ampistacie jest uzwojenie które rozmagnesowuje rdzeń a tym samym ogranicza wzbudzanie  w gagarze uniemożliwa przekroczenie maksymalnego prądu i napięcia w TE10M uzwojenie jest także sterowane różnicami prądu w poszczególnych gałęźach silników. Czyli jeżeli wystąpi poślizg jest różnica prądów w gałęziach to zostanie ograniczone wzbudzanie a tym samym moc agregatu i poślizga zanika. przebiega to bez żadnych szarpnięć (jak ma to miejsce w tem2 albo st44).
Wózki o prowadzeniu bezwidłowym takie same jak w TE109 (br232) ale nie wiem czy to różnica bo st44 1500 stoi na takich wózkach wrastając powoli w krzaki w lokomotywowni w Bortatyczach.
no i oczywiście system hamulca gdzie możliwe jest hamowanie hamulcem dodatkowym wszystkich członów i takze różnicowanie siły hamowania od nacisku na poszczególne osie. A także prędkościomierz napędzany mechanicznie.

PS nie daje żadnych zdjęć bo potem są problemy z linkami a prosił bym takze o przeniesienie tutak postu o trakcyjnych agregatach z tematu tabor kolejowy.

Offline MariensPL

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #82 dnia: 02 Stycznia 2010, 20:18:30 »
&feature=related

Bardzo chętnie podzielę się swoim ulubionym - You Tube'owskim filmem z 3TE w roli głównej. ;)
You've seen the butcher.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #83 dnia: 02 Stycznia 2010, 21:44:53 »
Jeżeli już pokazujemy rosyjski mazut to polecam to: http://www.youtube.com/watch?v=cZ3krOqXsgU&feature=subtivity

Offline MariensPL

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #84 dnia: 04 Stycznia 2010, 15:59:10 »
O kurczaki o.O. To jest normalne? Czy może jest to flm z serii 'Gdy coś poszło nie tak...' ;) .
You've seen the butcher.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #85 dnia: 04 Stycznia 2010, 17:45:46 »
To jest film z serii "Gdy mi wtryski leją długo stałem na wolnych obrotach nazbierało się ropy w kolektorze i dałem po garach"

Offline MarcinMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 131
  • Pozdro dla EU07-188 i EU07-088 w kabine 1026km :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #86 dnia: 04 Stycznia 2010, 18:57:38 »
Nie wiem czy to było, więc dodaje :)


Notoryczne ignorowanie moich uwag, dotyczących rozmiarów sygnatur, etc,etc. Ta obecna na pół strony to głęboka przesada, młody człowieku, ileż można?

REWIZOR

 Trzydzieści dni przerwy. Dlaczego? Przejrzysz swoje posty poznasz przyczynę.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2010, 16:05:04 wysłana przez REWIZOR »
Będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, jak nie będę to się z Wami pożegnam

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #87 dnia: 05 Stycznia 2010, 15:57:24 »
Czy w 2 sekundzie filmiku to jest RP1? czy ktoś obok kamery smarka :D po prostu boskie.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #88 dnia: 05 Stycznia 2010, 20:43:05 »
Czy w 2 sekundzie filmiku to jest RP1? czy ktoś obok kamery smarka :D po prostu boskie.

W Rosji nie ma takiego sygnału jak Rp1.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #89 dnia: 05 Stycznia 2010, 20:45:36 »
Przepraszam za błąd. Jak się nazywają takie sygnały dźwiękowe w innych krajach ? (głównie Niemcy,  Rosja,  Czechy,  Francja,  W.Brytania )
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.