Autor Wątek:  Zmiany w obsłudze nieba?  (Przeczytany 1925 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Zmiany w obsłudze nieba?
« dnia: 13 Listopada 2008, 23:59:27 »
Chciałbym zapytać, czy są w planach zmiany obsługi nieba?

Obecnie wpis nieba składa się z pliku T3D, w którym wpisana jest tekstura. Na ile się zorientowałem, T3D jest w postaci czaszy obleczonej teksturą. Czy da się w tym T3D zrobić animację?

Co by było z sensem zrobić:
 - zmienną teksturę dla T3D - sky plik.T3D plik.BMP endsky,
 - obrót nieba wokół osi (gwiazdy, ruch słońca),
 - ustalenie kąta nachylenia osi obrotu,
 - Słońce/Księżyc niezależnie od chmur, chmury w postaci kulistej czaszy poruszającej się szybciej i w różnych kierunkach,
 - zmiana jasności oświetlenia jeśli Słońce/Księżyc są zakryte chmurą (chmury w postaci TGA z kanałem przezroczystości).

A wspominam o tym tylko dlatego, że robię konfigurację pogody i chciałbym zrobić obrazki mini dla nieba. Teksturę nieba muszę wyciągać z pliku T3D. Gdyby była planowana zmiana formatu komendy sky, to chciałbym już z góry w odpowiednią stronę poprawki robić.

Przy okazji, odnośnie nowych komend - dobrze by było, gdyby w przypadku unrecognized command: nnn, parser pomijał tekst aż do znalezienia endnnn, zamiast się wysypywać.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2008, 02:13:05 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni