Autor Wątek:  peron...  (Przeczytany 10422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
peron...
« dnia: 14 Sierpnia 2004, 16:31:44 »
Od 3 dni zacząłem robić scenerie w GMax'ie. Przeszukałem caaaluśkie forum, ale nie znalazłem dokładnego opisu: jak zrobić peron. Bardzo proszę o pomoc.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
peron...
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Sierpnia 2004, 17:17:33 »
Peron najprościej można zrobić jako box i nałożyć teksture z chodnikiem. Jak nałożyć teksture to już na forum opis jest.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
peron...
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Sierpnia 2004, 17:56:58 »
Cytat: "hejnal"
Peron najprościej można zrobić jako box i nałożyć teksture z chodnikiem. Jak nałożyć teksture to już na forum opis jest.

Tak, tak ale gdy wstawiam box'a to w listenerze jest tylko:

//-------------------------------------------------
// Box01
//-------------------------------------------------

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
peron...
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Sierpnia 2004, 18:04:51 »
Bo jak exportujesz to nie możesz mieć nic zaznaczone bo wyśle tylko to co jest zaznaczone.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
peron...
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Sierpnia 2004, 18:23:29 »
Ja peron robie jako obiekt road. W ten sposób można prosto zrobić np. peron na łuku.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
peron...
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Sierpnia 2004, 19:28:37 »
Na łuku to można też zrobić z lini a potem Extrude. Można też pokombinować i złożyć go z kilku 3D objektów ale z lini jest łatwiej.

PS Ja nadal mam problem z exportem otexturowanych modeli w gmaxie bo wychodzi błąd. Ktoś zna rozwiązanie??

hunter

  • Gość
peron...
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Sierpnia 2004, 10:39:14 »
A dałeś UVW map??? Bo może być ten sam błąd co w 3ds max......

Bo w 3ds wyświetla: Bitmap has no TVFaces, czy coś takiego.....

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
peron...
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Sierpnia 2004, 12:44:08 »
to nie chodzi o unwrap tylko o Unknown property: "wireSize" in (nazwa materjału):Standart

chyba chodzi o te wartości Ambient itp ale nie jestem pewien

Natomiast przy multi- material czepia się o unknow property: "ambient"

hunter

  • Gość
peron...
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Sierpnia 2004, 14:53:51 »
Cytat: "hejnal"
to nie chodzi o unwrap tylko o Unknown property: "wireSize" in (nazwa materjału):Standart

chyba chodzi o te wartości Ambient itp ale nie jestem pewien

Natomiast przy multi- material czepia się o unknow property: "ambient"


Ja , jak kiedyś chciałem na jedno pudło nałożyć kilka tekstur, to tak było - Unknown property: "ambient". Wielka prośba do modelarzy - jak się z tym uporać??? Ja zrobiłem tak, że zaznaczyłem konkretną część pudła i dawałem Explode i wybierałem to objects. To odzielało pudło od części i ta część była osobna.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
peron...
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Sierpnia 2004, 19:08:59 »
!!!!!SUKCES!!!!![/size]
Zrobiłem sposobem Paul'a. THX!! Ale jak poszeżyć tzn.
zamiast:
_______________

to jak zrobić:
________
|            |
------------. Byłbym wdzięczny :)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
peron...
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Sierpnia 2004, 19:26:00 »
Qrde i znów się coś popieprzyło. Tzn. jak to wyeksportować?? Bo jak to exportuje to jest:

//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------

Proszę helpa!!

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
peron...
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Sierpnia 2004, 20:32:03 »
ja dziś dopiero zaczołem robic trase i cos takiego miałem, jak nie zrobiłem textury na obiekt

zresztą jak zrobiłe materiał w 3ds to obiekt jest,a le biały :/
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
peron...
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Sierpnia 2004, 20:55:26 »
Cytat: "vampirek1"

zamiast:
_______________

to jak zrobić:
________
|            |
------------


Eee.. O co w tym chodzi?
:)

Cytat: "vampirek1"
Qrde i znów się coś popieprzyło. Tzn. jak to wyeksportować?? Bo jak to exportuje to jest:
Kod:

//-------------------------------------------------
// Object01
//-------------------------------------------------
 

Proszę helpa!!


Hmmm... Nie znam się na Gmax (użytkuję 3D Studio) ale może to ten sam błąd co wcześniej (box)? Hejnal pisał że jak exportujesz to nie możesz mieć nic zaznaczone bo wyśle tylko to co jest zaznaczone.

Aha, co do peronu który jest obiektem road:
1. Musi być wyżej (jak mam tor na wysokości 0.2 to peron jest na 0.6);
2. Parametry TexWidth i TexSlope powinny być ustawione na 0 - aby boki peronu spadały pionowo w dół a nie skosem;
3. TexHeight musi być co najmniej równy wysokości peronu;
3. Zakończenia można robić doklejając do końca peronu jeszcze jeden jego krótki kawałek i odginając go 45 stopni w dół.

Cytat: "piotrek-"
zresztą jak zrobiłe materiał w 3ds to obiekt jest,a le biały :/


Może wysokość i szerokość textury nie są potęgami liczby 2 - sam się na to pare dni temu naciąłem:)
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
peron...
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Sierpnia 2004, 21:00:07 »
Cytat: "Paul"
Cytat: "vampirek1"

zamiast:
_______________

to jak zrobić:
________
| |
------------


Eee.. O co w tym chodzi?
:)

To miało być płaskie : ___________
A tamto szerokie :)
Cytat: "Paul"
Hmmm... Nie znam się na Gmax (użytkuję 3D Studio) ale może to ten sam błąd co wcześniej (box)? Hejnal pisał że jak exportujesz to nie możesz mieć nic zaznaczone bo wyśle tylko to co jest zaznaczone.

Nie chodzi o to że jest zaznaczone, tory wszystko OK, ale zamiast tych ambient... to jet takie cuś.

Offline piotrek-

  • Wiadomości: 169
    • Zobacz profil
    • http://www.ts.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
peron...
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Sierpnia 2004, 21:23:01 »
napoczątku nie były,a le później ustawiłem na rozdzielczość 512x512 textury ( dzieli sie przez dwa )

i działa, ale to nie koniec
dodałem zwykły box, otexturowałem ta samą texturą i wyexportowałem do scn, i co?
znow białe !

dziwne, znalazłem na to jeszcze dziwniejszy sposób
edytuje scn w notatniku i zamieniam wszystkie nazwy mojej textury na jakąs z maszyny i okazuje się, że nie ma białego
wtedy znowu edytuje scn i zamieniam spowrotem na swoją texture
i działa, choc plik niczym sie nie różni od tego przed tym dziwnym zabiegiem

po dodaniu nastepnego obiektu w 3ds nowu to samo ...

jak to wytłumaczyć ?!
Lokomotywa sm31: prace wstrzymane
model 100%,

Offline pROSiAczek

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
    • http://www.furel.elblag.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
peron...
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Sierpnia 2004, 19:38:33 »
a czy te swoje tekstury masz w tym samym katalogu co teksturki "seryjne" maszyny? nie wiem dlaczego ale czasem to jest rozwiazanie. jest jeszcze druga mozliwosc: w zaleznosci czy twoja tekstura jest bmp czy tga wazna jest ilosc bitow. ZTCP to chyba bmp musi byc 24bitowa a tga 32bitowa (kanal alpha chyba tego wymaga)
Power is nothing without control

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
peron...
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Sierpnia 2004, 21:14:57 »
Cytat: "vampirek1"

To miało być płaskie : ___________
A tamto szerokie :)


Dalej nie do końca rozumiem o co Ci chodzi... Jak chcesz peron wyższy, to podsuń go do góry (zwiększ współrzędną z), a jak chcesz peron szerszy, trzeba zwiększyć parametr width przed utworzeniem (w Object Propeties chyba też się da, nie wiem jak to w Gmax jest).

Cytat: "vampirek1"
Nie chodzi o to że jest zaznaczone, tory wszystko OK, ale zamiast tych ambient... to jet takie cuś.


Cóż... Więcej nie mogę pomóc. Niech się lepiej wypowie jakiś znawca Gmaxa.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
peron...
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Listopada 2004, 17:40:59 »
Po dluzszej przerwie ponawiam próby. Udało mi się zrobić trawkę i ją wyeksportować. OK. Ale jak robie peron to mam dwuwymiarowy. Nie wiem jak zrobić aby miał wysokość. Help!

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
peron...
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Listopada 2004, 18:46:07 »
zrób go jako box

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
peron...
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Listopada 2004, 19:03:03 »
Ale jak robie BOX to nie mogę zrobić siatki. A jak go wrzuce do EU jako obikt box to z bliższej odległosć znika.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
peron...
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Listopada 2004, 19:20:49 »
A dajesz konwertujesz do editable mesh?

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
peron...
« Odpowiedź #21 dnia: 27 Listopada 2004, 21:21:17 »
Dzięki już działa. Biorę się do roboty.