Autor Wątek:  Sieć trakcyjna-szczegóły  (Przeczytany 13374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kgb

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 203
  • PTKiGK Zabrze
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Sieć trakcyjna-szczegóły
« dnia: 31 Października 2008, 16:16:32 »
Witam

Jak to jest że nad pierwszym torem w trakcji są dwa druty stykające się z pantagrafem, a nad drugim torem sieć ma tylko jeden drut......??
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2008, 23:05:06 wysłana przez Żuk »

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Października 2008, 16:34:33 »
Na szlaku się stosuje dwa druty, w stacji jeden.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline olas2005

  • Wiadomości: 110
  • 301Db
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Października 2008, 16:39:39 »
Na szlaku się stosuje dwa druty, w stacji jeden.

Nie zawsze. Nie zawsze na szlaku są dwa druty i nie zawsze na stacji jest jeden drut.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4512
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Października 2008, 16:50:53 »
Akurat na stacji przelotowej nie potrzebna jest zmiana drutu na 1.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Października 2008, 17:02:36 »
Podwójnego druta daje się tam, gdzie jest przewidywany duży pobór prądu, więc w stacjach na torach towarowych i osobowych (grzanie składu na postoju), na szlaku przy wzniesieniach, dużej ilości łuków, przy małych szlakowych (gdzie nie sposób wejść nawet na pierwszą bezoporową), na szlakach bardzo szybkich (CMK, szybkość wymaga mocy:D).
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Grudnia 2008, 21:37:43 »
Jako ciekawostke, w UK wszystkie druty jezdne są pojedyncze. Czyli jeden jezdny plus nośny. Prędkości na szlakach w granicach 200km/h. ale tam występują inne loki, konstrukcje i pobory prądu itd.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Grudnia 2008, 23:01:11 »
Podwójnego druta daje się tam, gdzie jest przewidywany duży pobór prądu, więc w stacjach na torach towarowych i osobowych (grzanie składu na postoju), na szlaku przy wzniesieniach, dużej ilości łuków, przy małych szlakowych (gdzie nie sposób wejść nawet na pierwszą bezoporową), na szlakach bardzo szybkich (CMK, szybkość wymaga mocy:D).
Ciekawe teorie, chociaż nie do końca się zgodzę ;)
Pokaż mi jakąs stację towarową, na której w torach dodatkowych będą duty 2+1. 2+1/2+2 stosuje się na szlakach (2+1 do 120kph, 2+2 do 160kph) a 1+1 w stacjach na torach dodatkowych, których układy torowe wymuszają prędkość </ 40kph. Akurat w przypadku polskiej sieci trakcyjnej liczba drutów zależy głównie od prędkości osiąganych przez tabor.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2008, 23:06:49 wysłana przez uetam »

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Grudnia 2008, 12:39:20 »
Jako ciekawostke, w UK wszystkie druty jezdne są pojedyncze. Czyli jeden jezdny plus nośny. Prędkości na szlakach w granicach 200km/h. ale tam występują inne loki, konstrukcje i pobory prądu itd.
A tam jest AC czy DC na drutach? Jak AC, to by wystarczało.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Grudnia 2008, 13:21:46 »
A tam jest AC czy DC na drutach? Jak AC, to by wystarczało.

AC

Offline gamoń

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Grudnia 2008, 18:22:54 »
W Czechach i na Słowacji z tego co zauważyłem sieć trakcyjna jest również jednoprzewodowa i to niezależnie od systemu.
(występują tam systemy 3kV DC i 25kV 50Hz AC)

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1137
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Grudnia 2008, 19:03:43 »
http://www.transportszynowy.pl/trakcjaogolne.php#typy tu jest wszystko wujaśnione dlaczego stosuje się dwa przewody jezdne.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 438
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Grudnia 2008, 21:48:44 »
Jako ciekawostke, w UK wszystkie druty jezdne są pojedyncze. Czyli jeden jezdny plus nośny. Prędkości na szlakach w granicach 200km/h. ale tam występują inne loki, konstrukcje i pobory prądu itd.

To w UK są druty? A gdzie się podziała 3 szyna?
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Grudnia 2008, 22:11:51 »
No dobrze, dwa przewody jezdne... Np. w Czechach pociągi też osiągają znaczne prędkości i tam się stosuje jeden przewód jezdny...
Na czym polega różnica?
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Grudnia 2008, 23:37:56 »
A tam jest AC czy DC na drutach? Jak AC, to by wystarczało.

AC
Żeby nie było, ja Ci wierzę, ale wobec tego popatrz, jaką sprzeczną z Twoją odpowiedzią informację znalazłem:
http://www.kolej.pl/serwis/technika/trakcja.php


Jako ciekawostke, w UK wszystkie druty jezdne są pojedyncze. Czyli jeden jezdny plus nośny. Prędkości na szlakach w granicach 200km/h. ale tam występują inne loki, konstrukcje i pobory prądu itd.

To w UK są druty? A gdzie się podziała 3 szyna?

Polacy przyjechali, ktoś się nie bał, i za...brał. A tak na poważnie, to nie przypominam sobie, żeby trzecią szynę stosowali gdzie indziej, jak w metrze...

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 438
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Grudnia 2008, 10:09:19 »
Polacy przyjechali, ktoś się nie bał, i za...brał. A tak na poważnie, to nie przypominam sobie, żeby trzecią szynę stosowali gdzie indziej, jak w metrze...

Po przestudiowaniu kilku zdjęć znalazłem szokujące brytyjskie elektryki z patykami na dachu.
Ale znalazłem też maszyny bez patyków.
Vide:
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline filip2h

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Lutego 2009, 21:52:44 »
Czy to jest bezpieczne? To znaczy ten trzeci tor? Jak by np. nie rozważny pan Kowalski przechodził przez tory i nadepnął to by go poraziło?

Tnij cytaty.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2009, 22:10:00 wysłana przez Akvin »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2387
  • Maszynista Instruktor, kom. odbiorczy
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Lutego 2009, 21:59:58 »
Dlatego tam nie wolno chodzić :). Takie beztroskie łażenie może się nieciekawie skończyć... . Często takie odcinki ogrodzone są płotem, ale nie zawsze :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Lutego 2009, 22:16:15 »
Czy to jest bezpieczne? To znaczy ten trzeci tor? Jak by np. nie rozważny pan Kowalski przechodził przez tory i nadepnął to by go poraziło?

Cytuj
Szyna z odbiorem górnym współpracuje z odbierakiem dociskanym od góry.
Analogicznie, mogą istnieć szyny z odbiorem bocznym i szyny z odbiorem dolnym. Szczególnie ta ostatnia technologia zapewnia stosunkowo najwyższy poziom bezpieczeństwa – właściwie nie można przypadkowo dotknąć przewodnika, ponieważ jest on osłonięty z trzech najlepiej dostępnych stron.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Kacu

  • Wiadomości: 1981
  • "O mój Śląsku, umierasz mi w biały dzień..."
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Lutego 2009, 22:21:01 »
Jakby u nas była taka trzecia szyna, to przypadków dzieciaków porażonych prądem podczas "zabawy" na taborze było by kilka miesięcznie jak nie więcej. I tak już jest trochę, mimo, że drut jest min. 5m nad ziemią.
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 665
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Lutego 2009, 23:21:25 »
Jakby u nas była taka trzecia szyna, to przypadków dzieciaków porażonych prądem podczas "zabawy" na taborze było by kilka miesięcznie jak nie więcej. I tak już jest trochę, mimo, że drut jest min. 5m nad ziemią.
No i może byłby większy spokój w rejonie torowisk, bo Ci którzy mieliby coś "broić" na terenie kolejowym, usmażyli by się na trzeciej szynie :)
Pozdrawiam, Sławek

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #20 dnia: 05 Lutego 2009, 23:25:00 »
No i może byłby większy spokój w rejonie torowisk, bo Ci którzy mieliby coś "broić" na terenie kolejowym, usmażyli by się na trzeciej szynie :)

No nic tylko sie cieszyc...
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
*T.C.I.O.P.S* - _Tniemy_ cytaty i odpowiadamy /pod/ *spodem*.

Offline Edward666

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Lipca 2009, 16:50:58 »
Za wejście na torowisko w UK jest kara co najmniej 1000 funtów. Niewchodzenie na tory Brytyjczycy mają już w genach :), a Polacy w UK nie.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Lipca 2009, 12:57:14 »
No nic tylko sie cieszyc...
Jeżeli dzień w dzień uparcie ktoś by wchodził na torowisko i się smażył, to tylko płakać - ale z powodu głupoty usmażonych.

Offline puma2091

  • Wiadomości: 463
  • ...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Sierpnia 2009, 15:23:50 »
Podepnę się pod temat. Poco są dodatkowe 3 druty wysokiego napięcia powieszone nad siecią trakcyjną?

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Sierpnia 2009, 15:27:47 »
Do zasilania urządzeń przytorowych.

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Sieć trakcyjna-szczegóły
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Sierpnia 2009, 11:20:52 »
Podepnę się pod temat. Poco są dodatkowe 3 druty wysokiego napięcia powieszone nad siecią trakcyjną?

Ściślej - to jest to linia średniego napięcia, zwana Linią Potrzeb Nietrakcyjnych.