Autor Wątek:  Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).  (Przeczytany 8604 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« dnia: 14 Października 2008, 21:20:44 »
Jest, wystarczy zmienic przekladnie. 44:77. Reszta to przeciez ET40. Chyba ze bylo coś, o czym ni wiem.

Ja się zawsze zastanawiałem czym tak naprawdę różnią się lokomotywy względem polskich oznaczeń ET czy EP albo EU. Na pewno takie detale jak ogrzewanie nie występuje w wersjach towarowych. A tak jakby rozebrać takie lokomotywy na czynniki pierwsze to chyba tylko etykieta na ''pudle'' różni je EP/ET.

Może ktoś napisze coś w temacie dla rozwinięcia?

Wydzielam i przenoszę.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 15 Października 2008, 10:22:40 wysłana przez Akvin »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Kabina EP40-41
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Października 2008, 21:34:08 »
Bohun a ET22? T-Towarowa a ogrzewanie ma, a co niektóre nawet zółte węże sterujące.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kabina EP40-41
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Października 2008, 21:36:00 »
Według mnie rolę odgrywa moc, posiadanie sprzęgu ogrzewania i w jakimś małym stopniu ukrotnienie.

Pierwszy przykład: ET40 ma taką moc, że może spokojnie ciągnąć 4000 ton. W wersji EP zmieniona została przekładnia co spowodowało utrudnienie w prowadzeniu pociągów towarowych, ale została podniesiona prędkość maksymalna co pozwoliło skierować lokomotywę na składy pasażerskie.

Drugi przykład: ET22. Też ma swoją siłę i spokojnie ciągnie towary (max. 3150 ton przy 70 km/h) po Polsce. Nie posiada jednak warkoczy. Zaś przy 700-tonowym składzie pasażerskim ma siłę "pomknąć" do 125 km/h.

Trzeci przykład: EU07 "na solo" znacznego brutta nie pociągnie, ale w połączeniu dwóch lokomotyw mamy dość "silny" zestaw na większe brutta (z tego połączenia stworzyli przecież ET41). U - uniwersalna, solo na pasażerskie, w dwójkę na towary.

Być może PKP oznaczało lokomotywy takim tokiem myślenia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Kabina EP40-41
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Października 2008, 21:50:22 »
Pomijając niektóre oznaczenia (np. SU42), służyły one do identyfikacji głównego celu stosowania pojazdu. ET22, ET41 - w założeniach miały ciągać towary, EU07 - głównie pociągi pasażerski i lekkie towarowe. ET40, ST44, ET42 - mają relatywnie małą Vmax, przez co do ciągnięcia pociągów pasażerskich się nie nadają (teoreycznie, choć chyba wszystkie elektryki mają sprzęg ogrzewania, a linie niezelektryfikowane nie są liniami najwyższych szybkości).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Października 2008, 15:24:30 »
Cytuj
Pomijając niektóre oznaczenia (np. SU42), służyły one do identyfikacji głównego celu stosowania pojazdu. ET22, ET41 - w założeniach miały ciągać towary, EU07 - głównie pociągi pasażerski i lekkie towarowe. ET40, ST44, ET42 - mają relatywnie małą Vmax, przez co do ciągnięcia pociągów pasażerskich się nie nadają (teoreycznie, choć chyba wszystkie elektryki mają sprzęg ogrzewania, a linie niezelektryfikowane nie są liniami najwyższych szybkości).

I tutaj się zgadzam. Ciekaw jestem jakie oznaczenie otrzyma taurus?. Jest to lokomotyw dużej mocy wiec spokojnie pociągnie ciężkie składy towarowe lecz równie dobrze bedzie prowadziła składy pasażerskie z prędkością maksymalną ponad 200. Jej charakterystyka jest więc uniwersalna czyli powinno być np EU44, aczkolwiek PKP IC bedzie je stosowało do obsługi połączeń ekspresowych więc nasuwa się oznaczenie EP44.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Października 2008, 16:15:24 »
W lokomotywach z rozruchem oporowym kwestia odrozniajaca P od T jest jeszcze miedzy innymi ilosc stopni oporowych (mala w pasazerskich, duza w towarowych).
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Października 2008, 11:15:24 »
ET22 "oryginalnie" nie posiadały sprzęgu ogrzewającego, ale kiedy brakowało loków i były problemy z ciągnięciem cięższych składów pasażerskich dodawano wagon grzewczy. Dobrym przykładem jest przemyślanin, gdzie kiedyś był ciągnięty w chyba 99% przypadkach przez ET22. Teraz często śmiga do katowic z budyniem Wrocławskim, a potem przeważnie znów ET22 Z tego co wiem to przy okazji wsadzania sprzęgów ogrzewania montowali gniazdo sterowania pneumatycznego, w celu przystosowania do najnowszych wagonów, w których drzwi zamykane są pneumatycznie.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Października 2008, 17:02:25 »
Ciekaw jestem jakie oznaczenie otrzyma taurus?. Jest to lokomotyw dużej mocy wiec spokojnie pociągnie ciężkie składy towarowe lecz równie dobrze bedzie prowadziła składy pasażerskie z prędkością maksymalną ponad 200. Jej charakterystyka jest więc uniwersalna czyli powinno być np EU44.

Też stawiam na to, że Taurus otrzyma oznaczenie EU44. Jest wielosystemowy może prowadzić praktycznie wszystko, mocy ma bardzo dużo, areodynamika wysokiej klasy więc zasługuje w pełni na EU. Podobnie jak Traxx który ma oznaczenia EU43. Co do oznaczeń EU, ET itp. Moim zdaniem jest to jedna z najlepszych rzeczy na PKP. Nigdy nie mogę zapamiętać tych oznaczeń liczbowych np 1822 itp. A tak to od razu wiadomo o czym mowa.
EP07 ma zmienione przełożenie w porównaniu do EU07 - jak widac to też ma wpływ na oznaczenia. Zagadką dla mnie pozostaje dlaczego nie zwiększyli prędkości maksymalnej w takim razie. Co do ET22 - teraz robi też za loka do pośpiechów ale jej 3-osiowy wózek jednak nie jest dobry dla łuków. Ale dzięki temu ma większą powierzchnię styku z szyną co przydaje się podczas prowadzenia towarowych. Pozatym z tego co wiem ma sprężarke dużej mocy co ułatwia pracę z cięzkimi i długimi składami więc jak najbardziej charakterystyka tej lokomotywy jest towarowa.
[OT] I odrazu korzystając z okazji mam pytanie do Was: czy to prawda, że mechanicy nie lubią prowadzić pośpiechów ET22 z powodu bujania się pudła loka w góre i w dół przy większych prędkościach?
« Ostatnia zmiana: 25 Października 2008, 17:36:17 wysłana przez Krzysiek »
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Października 2008, 17:11:49 »
Cytuj
I odrazu korzystając z okazji mam pytanie do Was: czy to prawda, że mechanicy nie lubią prowadzić pośpiechów ET22 z powodu bujania się pudła loka w góre i w dół przy większych prędkościach?
Tak to prawda :D, buja niemiłosiernie. ET22 nie ma niestety połączenia miedzywózkowego tak jak EU07 i na każdej nierówności pierwszy wózek leci np. w górę a tylny w tym czasie jeszcze jest w dole ;). Ale to jest tylko jedna z przyczyn dlaczego byczek tak buja :). Kiedyś przeszło 40 min stałem w byczku podczas jazdy, a jak wysiadłem to niemal nie padłem na kolana :D.
btw nie tyczy się to tyko większych prędkości ;), przy 60 też nieźle rzuca człowiekiem po kabinie ;). Mech przynajmniej może się nastawnika przytrzymać... gorzej z pasażerem... :D.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Października 2008, 17:19:30 »
EP07 ma zmienione przełożenie w porównaniu do EU07 - jak widac to też ma wpływ na oznaczenia. Zagadką dla mnie pozostaje dlaczego nie zwiększyli prędkości maksymalnej w takim razie. Co do ET22 - teraz robi też za loka do pośpiechów ale jej 3-osiowy wózek jednak nie jest dobry dla łuków. Ale dzięki temu ma większą powieszchnię styku z szyną co przydaje się podczas prowadzenia towarowych. Pozatym z tego co wiem ma sprężarke dużej mocy co ułatwia pracę z cięzkimi i długimi składami więc jak najbardziej charakterystyka tej lokomotywy jest towarowa.
EP07 - łożyska, musieliby kombinować jak ze świnkami.

Co do powierzchni - jakby to powiedzieć, już był jeden, co sądził "C0'C0' RULZ!", więc pozwolę sobie odesłać do wyszukiwarki. Seria 22 ma literę T, gdyż była projektowana do obsługi pociągów towarowych (powstała, by ciągać brutta), ma nieco więcej pozycji rozruchowych.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Listopada 2008, 00:37:32 »
Idąc z duchem czasu i agonią PKP seria ET22 powinna być zmieniona na EP22. Większość pośpiechów i osobówek jeździ dzisiaj z bykami.

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Listopada 2008, 01:39:52 »
Idąc z duchem czasu i agonią PKP seria ET22 powinna być zmieniona na EP22. Większość pośpiechów i osobówek jeździ dzisiaj z bykami.

Chciales napisac EU22, bo to uniwersalana lokomotywa.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Przynależność do serii EU - EP - ET (różnice).
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Listopada 2008, 08:13:32 »
Idąc z duchem czasu i agonią PKP seria ET22 powinna być zmieniona na EP22. Większość pośpiechów i osobówek jeździ dzisiaj z bykami.

Nie do końca. Z chwilą, gdy PR lub ICC za każdym razem zanim zapnie byczka do pociągu pasażerskiego musi wystąpić do Cargo z zamówieniem, ilość ET22 w ruchu pasażerskim zdecydowanie spadła. W Bydgoszczy o ile wcześniej (nie piszę tutaj o sezonie) ilość naszych byków na pasażerskich pociągach w dobie wyniosiła 5-6, tak teraz 1-2.