Autor Wątek:  Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.  (Przeczytany 11252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« dnia: 29 Września 2008, 12:06:49 »
Bry.

Chciałem podyskutować z osobami, które znają się na zawiłościach exe odnośnie sterowania AI.

Problem w skrócie wygląda następująco; Mamy AI startuje sobie po s2 i jedzie, mija stację jedną, drugą super reaguje na sem_info no problem. W pewnym momencie, w tym samym miejscu nagle staje po przejechaniu s2, dzieje się to kiedy mija zwrotki na głowicy dokładnie. Wtedy zawsze rozrywa mu sprzęg i albo 1xx razy5 odczepia się od eu07 albo gdzieś w połowie się rozczepiają. Sprzęg wpisany 3 0, więc eu07 3 0 i 1xx 3 0 aż do ostatniego 3 0. Czy winą są zwrotki? Sprawdzone i wymienione, czy winą są null track'i wymienione tory i niema takiej możliwości. Więc czemu się rozrywa po przejechaniu 10km? Czy to wina eu07? Model Bartowski. No coś niesamowitego się dzieje z tym. Nie<>mam pomysłu co zrobić, czy może wagony/lok jest ''trefny'' ? Miałem takie coś z wagonami kiedy 201 ciągnoął eaosy i po przejechaniu 100m stawał i koniec. Pisze misje i pisze...   Mariusz1970 nauczyl mnie SHUNT i memcelli i ku mojemu zdziwieniu, ''siódemka'' sie pięknie odczepia, 3E też a nagle takie jaja ze sprzegami. Czy coś pomoże zmiana sprzęgu żeby dodać śrube? 3 1 itd.

Pomóżcie fachowcy.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2008, 19:58:06 wysłana przez REWIZOR »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Września 2008, 12:16:59 »
Pamiętam, był taki problem, bodaj na trasie SDR18, gdy EPoczka wjeżdżała w perony, gubiła wagony Bmz. W tamtym przypadku była to wina exe. W tym widocznie też. Bohun jakie masz exe? Jeżeli 699kb to zapewne jego wina. Zmień na inne, nowsze jakieś.
No a problemy z exe to do youBy'ego trza kierować.
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2008, 12:18:40 wysłana przez Mihau_PCC »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Września 2008, 12:26:42 »
Dzięki Michau.

Szkoda że nie ma bespośredniego połączenia jak w XP że wysyłamy komunikat błędu prosto do yB.

Mam 699KB niestety/stety. jakie polecacie exe w takim razie? Wymienie i sprawdze o co loto. Senior yB mało temu winny robi z exe tyle ile umie, konsekwencją niektórych działań jest powielanie buga z exe na exe niestety. Pisałem 1000000000000000000000 razy o tym że AI to wolna amerykanka i na pełny wymiar eventów można nie liczyć jednak nikt nie chciał nawet tematu podjąć. Zły jestem z tego powodu bo można zrobić naprawde cacy misje z ogromem eventów, manewrów itd. To jak kaganiec założony za nic.
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2008, 12:28:17 wysłana przez bohunIC »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Września 2008, 15:29:27 »
Ciężko mi powiedzieć co dokładnie, ale nie zwalajmy wszystkiego na exe. Sam się już przekonałeś, że nie wszystkiemu winne jest exe.
Jak nie kijem go to pałką i zawsze jest jakieś rozwiązanie.
Ja zrobiłbym tak:
1)Sprawdziłbym programem diagnostycznym Ra scenerię a przede wszystkim to felerne miejsce.
W twojej scenerii Krewetkowo było takie miejsce, że lok stawał dęba jakby była niewidoczna ściana - powód: zdublowany tor (2 tory miały takie same współrzędne).
2)Przyjrzałbym się współrzędnym p1 i p2.
W Krewetkowie był tam krótki tor, dla wstawienia składu. Jak AI ruszało, to rozrywało skład. Powód: dokładnie nie wyjaśniłem, ale udało mi się to usnąć, zamieniająć p1 i p2 miejscami. Tam była taka sytuacja, iż ten tor i jego p1 i p2 były odwrtonie postawione w stosunku do torów: poprzedzającego i toru następnego, czyli mniej więcej wyglądało to tak:
p1p2-p2p1-p1p2
Zrobiłem:
p1p2-p1p2-p1p2

Nie wiem dlaczego to przeszkadzało, ale po zmianie było ok.
Dużo czasu zajęło mi to, bo myślałem na początku, że coś ze sprzęgami, później, że AI nie czeka na odluzowanie.
Zmniejszałem wagony, aż został tylko lok i wagon i też się rozrywał.
W końcu zadałem sobie pytanie: co jest do cholery nie tak?
W innych sceneriach jest ok, a tu takie jaja. No i przyjrzałem się współrzędnym i to powyższe zauważyłem.
3)Sprawdziłbym, czy w momencie przejazdu składu nie jest wyzwalany event kluczujący tą zwrotką.
4)Mam nadzieję, że powód nie jest prozaiczny, wykolejenie (zbyt duża prędkość składu, a zwrotka jest na +). :)

Tyle, co wiem, to powiedziałem, nie wiem czy coś Ci to da.
Pozdro
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2008, 15:38:45 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 256
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Września 2008, 18:44:37 »
Ja mam takie coś na trasie całkowo. Gdzieś nastepuje notoryczne zrywanie składu. Na MZD w kilku miejscach też. Pamietacie exe 664? Jedyne co prawda na dzień dzisiejszy ubogie we funkcje, ale działało i nic nie zrywało a ai całkiem nieźle śmigało. Jedyne kłopoty były z et22.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Września 2008, 19:20:59 »
Pies drapał...

Nie wiem kaj problem jest, ciągle to samo zmiana exe nie bardzo pomaga. Jeśli ustawimy sprzęg na 3 1 to będzie jeszcze dodatkowo śruba, czyli śrubę też urywa? To może AI coś nieświadomie hamuje i potem zamiast odluzować to rwie do przodu i rozrywa sprzęg? Kiedys Ra pisał jak się AI zachowuje i może to byłaby kwintesencja/puenta sprawy? Ale z drugiej strony skład przejeżdza 10km i potem go rozrywa? Też bezsensu.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Września 2008, 20:04:44 »
Cytuj
...może to byłaby kwintesencja/puenta sprawy?

Jak tam sobie chcesz, widać, że idziesz po mniejszej linii oporu, czyli zwałka na exe.
Wstaw loka i jeden wagon i zobacz. Jeśli to exe i wina nie odluzowanych wagonów, to wtedy wyjdzie. Jeśli będzie dobrze, wstaw 2 wagony itd.
Możesz również wstawić exe 664 i też zobaczyć.
Zadaj sobie pytanie takie:
Jeśli to exe, to  dlaczego na innych sceneriach jest dobrze, nic się nie rozrywa przejeżdżając przez zwrotki?
Może problem tkwi w mojej scn?
Istnieje co prawda mozliwość, że coś z exe, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne. Nawet jeśli, to można coś w scn tak zmienić, aby exe to łykało.
Czy sprawdziłeś, to o czym pisałem w poprzednim poście?
Bo jeśli nie, wiadomo przymusu nie ma, ale nie po to ktoś pisze, aby to olać i kurczowo trzymać się swojej teorii. Chyba, że ktoś pisze ewidentne głupoty. Może twoim zdaniem pisałem.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Września 2008, 21:09:17 »
Mariusz, bardzo cie lubię i mam respect, ale zbyt szybko wydajesz osąd nad samym sobą. Tak czytałem, będe próbować. moja sceneria musi być dobra bo ''badziewia'' nie mam zamiaru wypuszczać. Głowa do góry. Będę walczyć tak długo aż problem się rozwiąże. Brak ci pewności siebie w tym co piszesz że za chwile dementujesz to? Nie ma po co jest okej, spodziewałem się więcej sugestii a ty jako jeden z pierwszych pośpieszyłeś z pomocą. Więc albo mała wiedza userów albo znieczulica :)

W każdym razie dzieki za pomoc i czekam (nie ukrywam) na inne propozycje rozwiązania problemu.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Września 2008, 21:21:50 »
Propozycję opisał świetnie Ra w kontekście SPT, ale yB rozkochał się w cudownie dokładnej fizyce hamulców. Gdyby AI jeździło jak klocek byłoby lepiej. Ale żeby nie było, oto fragment wypowiedzi:
Cytuj
"AI będzie sięgać w przód wzdłuż swojego toru na odległość równą podwojonej drodze hamowania. W dalszych torach może się zmienić współczynnik tarcia szyn i trzeba to uwzględnić. Po napotkaniu urządzenia ograniczającego, wyliczana będzie konieczna zmiana prędkości w czasie. W zależności od jej wartości, wyłączany będzie napęd (gdy niewielka), lub załączane hamowanie. Współczynnik tarcia dalszych torów może być porównany z aktualnym i przy jego korzystnej wartości, hamowanie może być opóźnione. "
I na tym już można prawdopodobnie zyskać kilka FPSów, a wracając do meritum sprawy skończy się zrywanie składów. Wtedy można pomyśleć o tym o czym yB wspomniał jakieś pół roku temu przypadkiem na IRCu, a mianowicie przepisać AI na nowo.
« Ostatnia zmiana: 29 Września 2008, 21:23:48 wysłana przez pol102 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Września 2008, 21:34:59 »
Ja proponuję wybrać ten trefny skład do prowadzenia, wcisnąć [Q] i zobaczyć, jak będzie jechał. W moim odczuciu dużo problemów robią tory z małym velocity, tudzież duży skok velocity. AI steruje hamulcem, jakby miało samochód osobowy.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Września 2008, 21:50:47 »
Ra, od moment startu AI ma same S2 i nie ma żadnych parametrów velocity. Więc praktycznie nie ma po co hamować.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Września 2008, 21:56:00 »
Cytuj
ale zbyt szybko wydajesz osąd nad samym sobą

Gdzie i kiedy?
Że głupoty pisałem?
Nie wiem, czy to co pisałem Ci pomoże, może okazać się, że głupoty.
Cytuj
Brak ci pewności siebie w tym co piszesz że za chwile dementujesz to?
Gdzie i kiedy?
Wiesz, ja nie jestem tym no, jasnowidzem, mogę jedynie coś przypuszczać i mieć sugestie, nie wiem czy prawdziwe, bo niby skąd mam mieć pewność?
Mnie chodziło o to, że zanim wydasz jednoznaczny osąd, iż to exe, najpierw bądź tego pewien i sprawdź wszystie sugestie moje i nie moje.
Ja oprócz tego, że napisałeś, iż to na pewno exe nie zauważyłem, abyś napisał co sprawdziłeś i jak. Takie info  może pomóc w ustaleniu problemu.
Pozdro :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Września 2008, 22:00:51 »
Pamiętam, był taki problem, bodaj na trasie SDR18, gdy EPoczka wjeżdżała w perony, gubiła wagony Bmz. W tamtym przypadku była to wina exe. W tym widocznie też. Bohun jakie masz exe? Jeżeli 699kb to zapewne jego wina. Zmień na inne, nowsze jakieś.
No a problemy z exe to do youBy'ego trza kierować.
Zgadza się i w swoim prywatnym katalogu wymieniłem wagony na takie które się nie rwą w tym miejscu.
Takie miejsce znalazłem też w Quarku i Testowie.  AI jest niedoskonałe i trzeba się z tym pogodzić.
@Pol102, moim zdanie właśnie działanie hamulca jest powodem rozrywania składów bo powoduje nadmierne przeciążenie sprzęgów.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Września 2008, 22:10:08 »
To co zrobimy coś z tym czy będziemy do końca życia narzekać że nam sprzęgi rozrywa? Bo ja już ze zbyt wielu rzeczy rezegnuje, najpierw tryb manewrowy bo to i tamto teraz będę zmieniać skład dla AI bo się rwie i jeszcze trochę to mogę po prostu napisać misje że jedziemy SM42 z A do B i jest okej. Hamulce hamulcami muszą być dobre ale musimy patrzyć na całokształt a nie tylko na wybrane rzeczy.

To wyobraźcie sobie że mamy fajne hamulce i nic więcej. Trochę nudno bo ani nie zobaczymy AI na manewrach ani nic nas nie minie na szlaku bo wcześniej się gdzieś rozpruje...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Września 2008, 22:31:02 »
Jeśli będę miał okazję, to coś zrobię z AI. Moim zdaniem rwanie sprzęgów w pociągach AI powinno być zablokowane. A być może jest gdzieś błąd w którymś chk związany z odluźnianiem hamulca?

To może wstaw gdzieś velocity? Ale najpierw wsiądź razem z AI do kabiny i zobacz jak to jedzie, w którym momencie i jak hamuje. I jeszcze sobie podgląd na okienko z logiem zostaw, żeby sprawdzać jakie eventy się kiedy wykonują i jak to na nie reaguje.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Września 2008, 23:07:20 »
@Bohun: prawdziwe realne hamulce dla nas, dla AI maxymalne uproszczenie fizyki. Zablokować rwanie? - tak - ale tylko dla składów prowadzonych przez AI. Co do eventów, jest cała masa takich które nie działają. Jeśli pamięta ktoś tabelkę, której kiedyś szukał Mariusz1970 to powiem, że 60% z ich nie działa lub działa wadliwie.

Reasumując AI wymaga gruntownej poprawy. Skoro system hamulcowy dało się poprawić to AI tez da rade.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Września 2008, 23:34:17 »
Ja niczego nie szukałem, jedynie komuś ją przesłałem :)
Co do tych 60 %, to tak:
Wait_for_orders -działa
Prepare_engine-działa
Change_direction-działa do pewnego momentu
Obey_train -nie wiem
Shunt-działa
SetVelocity-działa
SetProximityVelocity-działa
ShuntVelocity-działa
Warning_signal-działa
CabSignal-działa
OutsideStation-nie wiem
PassengerStopPoint:*-raczej nie działa
Jump_to_order-działa
SetOrder:*-raczej nie działa
MainCtrl-nie wiem
ScndCtrl-nie wiem
MainSwitch-nie wiem
Direction-nie wiem
CabActivisation-nie wiem
AutoRelaySwitch-nie wiem
FuseSwitch-nie wiem
MaxCurrentSwitch-nie wiem
MinCurrentSwitch-nie wiem
SandDoseOn-nie wiem
SetDamage-raczej działa
Emergency_brake-nie wiem
Track_Force-nie wiem
Load=*-działa ale do końca nie wiem jak
UnLoad=*-działa ale do końca nie wiem jak
Put_water_to_loco -raczej nie działa
Put_sand_to_loco-raczej nie działa
Put_fuel_to_loco-racze nie działa

Myślę, że te najczęściej potrzebne w eventach działają.
Co do AI powiem tak, nie jest idealne, ale można sobie radzić. Mam całą masę scenerii i misji i AI działa i nie rozrywa mi składów i w ogóle w miarę przyzwoicie się zachowuje. Dla jasności dodam, iż exe na którym jeżdże to 664. Nie widzę powodu, aby exe pomyślało sobie, ejjj Ty scenerio, kto Cię robił, a na to sceneria Bohun, na to exe, no to skoro Bohun, a to będę rozrywał skład na zwrotce.
Być może jest jakiś bug w exe, ale niewątpliwie musi być coś specyficznego w scn bądź w składach, co to powoduje. AI Bohunie nie zmienisz, możesz jedynie operować czymś w scn albo jak się wkurzysz, to wywalisz tego AI.

« Ostatnia zmiana: 30 Września 2008, 00:30:51 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Września 2008, 09:08:54 »
Mariusz scenerie testuje wspólnie z Kolejarzem i możliwe o czym nie wiem ktos jeszcze przy okazji, Wszędzie jest ten sam problem na różnych EXE. Wczoraj odpaliłem scn na EXE 742KB ku mojemu zdziwieniu SM42 które nas wypycha z szopy wogóle nie zatrzymało się przed S1, potem byk na mijance ruszył i po 50m stoi i kwiczy. U Kolejarza SM42 która w trybie manewrowym miała zjechać na bocznice stoi na MS2 i kwiczy. U mnie po 3min rusza u niego NIE. Różne EXE sprawdzaliśmy/sprawdzałem i wszędzie jest tak samo. Całą głowice poprawiłęm i niema mowy o nulltrack'ach ani wadliwych zwrotkach. Zastanawiam się teraz co dalej? Przerabiać misję tak żeby nie było skomplikowanych eventów czy słuchać po wydaniu że misja nie działa bo stoimy jak ''dzięcioły'' na S1 i nic? To musi się rozwiązać/poprawić bo w tym momencie jedziemy w ślepą uliczkę, robie coś co może nie działąć u większości ludzi.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Września 2008, 12:30:44 »
Możemy tak sobie dyskutować jeszcze pół roku. Jeśli youBy jako aktualny exe-rozpruwacz nie odpowie w tym temacie, to dalsze gadanie można o kant d**y roztrzaskać.

Jeśli ma powstać serwer ruchu, z obsługa komórek to problem AI i tak trzeba rozwiązać! Skoro poprawiliśmy już złe modele, złą fizykę hamulców, złą animacje  patyków to może czas wysłać AI na NG?

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #19 dnia: 01 Października 2008, 00:22:45 »
Heh, te exe...
tysiąc koni przepuszczamy, a jednego na Bohunowej zwrotce zatrzymamy....

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Października 2008, 08:59:56 »
Heh, te exe...
tysiąc koni przepuszczamy, a jednego na Bohunowej zwrotce zatrzymamy....

Niestety tylko dobre poczucie humoru może nas uratować. Nawet jeśli ktoś się zabierze za AI to minie troche czasu, więc i sceneria ulegnie przesunięciu w czasie. To jest prawda co Miłosz? pisze bo jak ma być serwer ruchu to klapa będzie bo AI swoje a my swoje i oczywiście ''nici'' z przyjemności jazdy. Trzeba to zrobić jak najszybciej bo i tak nie uciekniemy od tego problemu. Powiem więcej AI będzie się ciągnąć jak ''smród po gaciach''. Na forum jest dużo doświadczonych użytkowników i scenerie typu jedziemy po pustyni z A do Z już mineły. Jesteśmy na tyle obeznani że wykonanie skomplikowanej scenerii bogatej w eventy ogranicza jedynie nierozwiązana do dziś sprawa sterowania AI.

Pamiętam że w trasie Drivera24 na lini053 też sputnik rwał sprzęg przez co stawało się w połowie misji. Zmienianie eventów/składów itd.

Ale dlaczego MY mamy się dostosowywać do symka a nie ON do nas?

Koniecznie musimy usiąść i rozwiązać ten problem. Na IRCu? Trzeba wyczaić czy yB' oysky ma wogóle czas i ochotę na grzebanie w kodzie. Musi się koniecznie wypowiedzieć w tej sprawie bo dalsza dyskusja jest bezpodstawnna, będziemy tylko narzekać jak i obwiniać się jak w Sejmie. A kolega KURS90 nie pomógł by też?

- yB i KURS90 wypowiedzcie się w tej sprawie bo stoi robota :)
« Ostatnia zmiana: 01 Października 2008, 09:09:20 wysłana przez bohunIC »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Października 2008, 11:32:13 »
Zasadniczo, @Bohun ciężko odmówić Ci racji. Wczoraj poprosiłem youBy'a na IRC by się w końcu wypowiedział w tym temacie - zamiast odpowiedzi usłyszałem, że się wypowie, jak ja zmoderuje moje posty do wartości tylko merytorycznej. Nie wiem dlaczego ale yB od zrobienia czegoś o co proszą znawcy taboru(jakaś kontrolka) lub trasopisarze (ogarnięcie AI) ucieka. Jedynym argumentem są zawsze systemy hamulcowe czy może raczej 'SPKS'.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Października 2008, 11:56:26 »
Ujme tak sprawe yB potrzeba zrobić/przerobić hamulce w AI a to twoja specjalność więc nie uciekaj bo i tak cie znajde, wszyscy znajdziemy!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #23 dnia: 01 Października 2008, 15:59:04 »
Bohunie, ja wiem, że Ty możesz być zmęczony, wkurzony i w ogóle... np. Ci sie nie chcieć, ale można przedsięwziąć jakieś środki (nie wiem dokładnie jakie) i zrobić tak w scn, aby exe traktowało tą konkretną zwrotkę jak tysiące innych zwrotek, przy których jest ok. Z jakiegoś powodu exe uparł się na tę zwrotkę i trzeba temu wrednemu exe wybić to ze łba. Chyba, że to dotyczy wszystkich lub przeważającej liczby tego typu zwrotek, to wtedy już gorzej, ale też nie beznadziejnie.
Jak będziesz chciał, to w weekend mogę coś pogrzebać, może wygrzebie.
Pozdro
« Ostatnia zmiana: 01 Października 2008, 17:40:36 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Października 2008, 13:35:30 »
Kasacja wpisu przy semaforze obsługującym SBL _sem_info załatwiła sprawę ze stawaniem składu na zwrotkach blablabla ale skład i tak się rozrywa tyle że trochę dalej. Więc problem pozostaje tyle że w zmienionej formie.

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Października 2008, 15:13:14 »
Kasacja wpisu przy semaforze obsługującym SBL _sem_info załatwiła sprawę ze stawaniem składu
...
Powodem zatrzymywania się składów oraz kulejące pociągi na trasach z SBL jest zbyt długi czas oczekiwania na odczyt komórki pamięci.
Czas ten wynosi aż 5 sekund. W tym czasie poruszający się skład ustawi na SBL sygnał S1, a po chwili go odczyta i wykona. Efekt? Jak wyżej.
Co do rozrywania składów. W moim przekonaniu nie jest to błąd AI, a .EXE, ponieważ rozrywają się nie tylko składy prowadzone przez AI, ale też i te prowadzone przez użytkowników.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2008, 15:30:21 wysłana przez Marconi »
Pozdrawiam.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Października 2008, 15:29:49 »
To też dotyczy kiedy zaistniała sytuacja?


Jak to jest u mnie:

szlak z SBL3 - wjazdowy 5kom z obsługą SBL - głowica wsch -wyjazdowy 5kom zwykły z uzleżnieniem od poprzedniego - głowica zach. (wcześniej stawał i się rwał) - *szlak bez SBL* - ToA - wjazdowy 5kom+pas

Teraz na szlaku bez SBL się rozrywa w połowie poprostu lok odjeżdza od wagonów i staje na następnym S1 a wagony po chwili rozpędem dobijają do loka :)


Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Dziwne zachowanie AI, rwanie sprzęgu itd.
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Października 2008, 16:46:45 »
Ja myślę, tak jak pisał Ra, że to może być spowodowane zbyt gwałtowną reakcją AI na sygnały podawane przez semki. Ja spróbowałbym stopniowo zmniejszać/zwiększać prędkości poprzez wpisanie do torów velocity. Wiem, że to kombinacje alpejskie, no ale skoro na tę chwilę może nie być innych rozwiązań. Zobacz też, czy w incach od semków, sygnałami którymi sterujesz AI jest event sem_distinfo_vmax. Event ten, jak się domyślam przygotowuje AI na sygnał na następnym semaforze.

Ja pamiętam jak pierwszy raz odpaliłem exe z niebem i odpaliłem Quarka. Skład z brutto-gagar się mi rozrywał. Domyśliłem się, iż AI w tym exe nie czekał na odluzowanie wagonów. W każdym bądź razie, z szacunkiem dla yB i Kursa, ja chyba jako jedyny używam exe 664, na którym AI w miarę ok działa. Pomimo, iż jestem przedpotopowy, jak na razie to exe jest dla mnie najbardziej stabilne z tych "nowych" exe i dopóki nie będę miał przekonania poprzez opinię innych, iż wyszło exe które jest stabilniejsze od 664, to pozostanę przy nim.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2008, 16:53:30 wysłana przez Mariusz1970 »