Autor Wątek:  Kolejowa Mapa Polski  (Przeczytany 30264 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #30 dnia: 09 Października 2008, 18:17:59 »
Tory zazwyczaj są łączone ;)
Tak, ale zazwyczaj zwrotnicami.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #31 dnia: 09 Października 2008, 18:31:12 »
Cytuj
Bo wiekszosc wezlow i stacji to tylko polaczone tory ;)

Cytuj
Tak, ale zazwyczaj zwrotnicami.

Teraz rozumiem o co Ci chodzi. Po przeczytaniu 1 zdania miałem wątpliwości. Zapewne chodzi Ci o to, że w pliku Polska_1.scn na większości stacji i węzłów jest brak zwrotek.

Sprawdziłem 1 zwrotkę wyszukaną w pliku, rzeczywiście leży w Wolszytnie. Tam nawet jakieś semki są.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #32 dnia: 09 Października 2008, 18:50:04 »
Dokładnie o to mi chodziło.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #33 dnia: 09 Października 2008, 22:39:31 »
OK, zatem do dzieła: połącz kropki i podziel okolicę na komórki. Z dalszą edycją trzeba będzie raczej poczekać do listopada, aż włączą Geoportal. Przetwarzanie UMP będzie wyłącznie w kontekście komórek scenerii.
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2008, 22:41:50 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Października 2008, 23:47:15 »
A nie może się obyć jeszcze teraz bez podziału na komórki? :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #35 dnia: 10 Października 2008, 00:56:38 »
A co to ma dać?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #36 dnia: 10 Października 2008, 01:05:59 »
Ale co?
Łączenie kropek, czy nie łączenie kropek?
Łączyć - to jakieś zajęcie, nie łączyć- brak takiego zajęcia.
Jeśli łączenie jest dla samego tylko łączenia, to po co?
Ja łączył nie będę, bo chce a przynajmniej takie mam odczucie w tej chwili, chcę trochę od grzebania w symku odpocząć.
Jeśli to łączenie kropek jest niezbędne do czegoś tam, to może Paweł lub Włodek, jeśli będą chcieli, bo skoro to dotyczy Bydgoszczy...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #37 dnia: 10 Października 2008, 01:12:39 »
Łączenie jest po to, że jak będzie trasa Bydgoszcz - Toruń, to będzie można można wziąć samą Bydgoszcz i połączyć ją z trasą do Inowrocławia, odcinając Toruń, jako niepotrzebny.

Być może jest jakaś głębsza idea w tym, żeby zrobić trasę z Bydgoszczy do Torunia w taki sposób, żeby przy robieniu trasy Pn-Pd przechodzącej przez Bydgoszcz nie dało się odłączyć Torunia w łatwy sposób...

Po połączeniu kropek ja będę wiedział jak wydzielić komórki. Niestety osobiście nie znam żadnych szlaków. Absolutnie żadnych. Nie wiem, jak by najlepiej podzielić sieć kolejową na komórki - cegiełki z których będzie można zestawiać trasy o dowolnej długości. Wiem, że trzeba podzielić, bo scenerii wielkości Polski to Symek nie uciągnie. A nawet, jakby był jeden wielgachny plik wczytywany do 3ds Max, to nie da rady, żeby pracowało nad nim parę osób jednocześnie. Podzielić trzeba. Można podzielić już teraz, albo kiedyś indziej - będzie więcej przerabiania potem.
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2008, 01:28:03 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #38 dnia: 10 Października 2008, 16:43:47 »
No to skoro tak, to myślę i nie wiem czy dobrze, jeśli mają być później dowolnie odpinane i przypinane kawałki, to z tego punktu widzenia podział musiałby być dwojaki:
1)Węzły
2)Szlaki

Węzeł- mam na myśli coś, co łączy kilka szlaków
Szlak-tory prowadzące od węzła do węzła.

Podział ten jak mi się wydaje zapewni uniwerslaność łączenia/dzielenia na co się chce.

------------------------------------------------------------------------------
Próbowałem, żeby nie było... (że Ty chesz coś przetworzyć, a my bydgoszczanie olewamy :)) uzyskać podgląd torów na twoim programie Ra, aby mieć widok trasy i torów i połączyć te kropki. Z jakiegoś względu mi to nie wychodzi. Co zrobiłem:
1)Odpaliłem Maszyna.exe
2)na pytanie, czy pobrać 7-zip-zrobiłem anuluj
3)W ustawieniach tryb- ekstremmalny dla developerów
4)Z zakładki wczytanie-wybrałem scenerię
5)Z zakładki debuuger wybrałem podgląd trasy

Otwiera się nowe okno, ale puste, nie ma narysowanych torów. Jest wybrane 125 px/km.
Co jest nie tak?, co robię źle?
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2008, 16:52:23 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #39 dnia: 10 Października 2008, 17:07:25 »
Dobra, poradziłem sobie, należy jeszcze wykonać jedną operację Wczytaj include....
Ale pojawiają się mi następne pytania:
1)Jak zrobić widok z kropkami?
2)Co prawda rysuje mi scenerie, ale jak wybiorę Bydg-Tor i nacisnę wczytaj include, to mam komunikat: invalid floating point operation i już koniec z wczytywania i rysowania.
« Ostatnia zmiana: 10 Października 2008, 17:09:11 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #40 dnia: 10 Października 2008, 17:10:10 »
Ostatnia wydana wersja nie radzi sobie dobrze z wyświetlaniem, ze względu na błędy przy obsłudze dodanych niedawno pasków przewijania. Trzeba pobrać aktualizację, ale bez zainstalowanego 7-Zip się to nie uda. To tak na marginesie, bo chyba te błędy się nie pojawiły.

Dużo zależy od tego, co jest w wybranym pliku scenerii. W odróżnieniu od STV, mój program nie wczytuje wszystkiego automatycznie. Jeśli główny plik zawiera tylko include i składy, to podgląd terenu nie wyświetli nic. Trzeba wejść na zakładkę struktura i nacisnąć przyciski od wczytania include. (Ostatnio też zauważyłem, że potrafi to nie działać poprawnie - wczytuje jeden include i zachowuje się tak, jakby wczytało wszystkie, a wcale wczytane nie są.)

Jeśli jednak wczytane są odpowiednie pliki, to może być jeszcze taka sytuacja, że wyświetlane tory znajdują się daleko poza pokazanym okienkiem. Przy rozdzielczości 125px/km widać obszar około 5km×5km w okolicy punktu zerowego. Jeśli się wie, co gdzie jest, to wystarczy przesunąć okienko podglądu w odpowiednią stronę. Jeśli nie, to trzeba przełączyć na tryb 1024px/km a następnie zmniejszać rozdzielczość aż do 2px/km - jeśli trzeba - aż pokaże się jakiś fragment. (Program uruchamia się w trybie 1000px/km, a rozdzielczość 125px/km jest pochodna od niego.)
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3926
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 279
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Października 2008, 18:18:41 »
Narysowałem jak podział miałby mniej więcej wyglądać:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Byd_tor.rar
zgodnie z zasadą węzły-szlaki.
Bydgoszczy jako takiej nie rozbijałem.


Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #42 dnia: 18 Października 2008, 16:24:32 »
Po konsultacji z Mariuszem postanowiłem przerobić identyfikatory na trzyliterowe. Identyfikator jest przeliczany w taki sposób: A=0, B=1, C=2... Z=25. Pierwsza litera mnożona przez 676, druga przez 26 i dodawane są do wartości trzeciej.

   01234 56789
00 ABCDE FGHIJ
10 KLMNO PQRST
20 UVWXY Z


Mamy dzięki temu 26*26*26=17576 możliwości (od AAA do ZZZ). Ponieważ identyfikator jest zapisany na 14 bitach, to 17576-16384=1192 ostatnie nie wyświetlą się prawidłowo (od YGD do ZZZ). Ponieważ nie ma nazw zaczynających się na X i Y, litera X umieszczona jako pierwsza wyświetlana jest jako Z. Identyfikator AAA jest zarezerwowany dla kwadratu nieprzypisanego do komórki.

Na razie użyłem następujące:
AAA = 0 - zarezerwowany
BYD = 1303 - Bydgoszcz
BQT = 1111 - szlak Bydgoszcz - Toruń przez Solec Kuj.
BUN = 1209 - szlak Bydgoszcz - Unisław
CHA = 1534 - Chełmża
INO = 5760 - Inowrocław
NWW = 9382 - Nowa Wieś Wlk.
TOR = 13225 - Toruń
UNI = 13866 - Unisław

Ponadto dodane później:
AWI - Zawiercie
BBA - Bielsko-Biała
BKW - Bukowno
CHR - Chrzanów
CZD - Czechowice-Dziedzice
HRB - Herby
IEC - Żywiec
KBK - Kluczbork
KNC - Koniecpol
KLT - Kalety
KPN - Kępno
LBC - Lubliniec
LSZ - Leszno
MSZ - Myszków
NMS - Namysłów
OLE - Oleśnica
OSW - Oświęcim
PRJ - Poraj
PSZ - Pszczyna
RAC - Racibórz
RYB - Rybnik
SYC - Syców
TCH - Tychy
WBM - Wolbrom
WLN - Wieluń
WLS - Włoszczowa
WOL - Wolsztyn


Na obrazku w załączniku nie widać trzeciej litery (nie mieści się i nie jest wyświetlana przy 16px/km). Stąd zalecenie, by identyfikatory sąsiednich komórek nie miały początkowych dwóch liter identycznych.


2009-02-01 Dodana informacja o użyciu litery X zamiast Z oraz kody kolejnych komórek.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2009, 02:55:57 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni